شایعه لغو ارز مسافرتی صحت ندارد

شایعه لغو ارز مسافرتی از سوی بانک مرکزی صحت ندارد

در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر لغو ارز مسافرتی 97 در رسانه‌های مجازی منتشر شد که نگرانی بسیاری از مسافران سفرهای خارجی را در پی داشت. محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، از این موضوع ابراز بی اطلاعی نموده و آن را در حد یک شایعه توصیف کرده است. خدایی در ارتباط با این موضوع بیان کرد:

گاهی اوقات ممکن است بانک مرکزی تصمیمات اقتصادی بگیرد که ما در جریان آن نباشیم. ولی تا کنون چنین دستوری به ما ابلاغ نشده و این موضوع هنوز در حد شایعه است.

همچنین حرمت الله رفیعی – رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران – نیز در ارتباط با این شایعه که از سوی آژانس های مسافرتی اعلام شده است، ابراز کرد:

روز گذشته شخصی این موضوع را از من پرسید ولی چنین مطلبی به هیچ عنوان صحت ندارد؛ زیرا هیچگاه آژانس های مسافرتی متولی ارز مسافری نبودند که این موضوع به آنها ابلاغ گردد. بنده تا این لحظه در ارتباط با این موضوع خبر یا دستوری دریافت نکردم.

بانک مرکزی اواخر فروردین ماه با تغییر مقررات ارزی در راستای سیسات های پولی و مالی کلان کشور، خرید و فروش ارز در صرافی ها را ممنوع اعلام نمود و این مسئولیت را به صورت محدود به برخی بانک های عامل واگذار کرد. بر اساس قوانین جدید، ارز مسافرتی به میزان 500 یورو و یک مرتبه در سال (برای کشورهای مشترک المنافع و هم مرز غیر از عراق و عربستان) و سایر کشورها حداکثر 1000 یورو در سال اختصاص می یابد که از طریق شعب ارزی بانک ها در فرودگاه های بین‌المللی امام خمینی (ره)، اصفهان، شیراز، تبریز، ارومیه و اهواز قابل دریافت میباشد.

ماه گذشته معاون گردشگری کشور از تنظیم مقررات و ایجاد زیرساخت های لازم برای واگذاری مسئولیت عملیات پرداخت ارز مسافرتی به آژانس های مسافرتی خبر داد که هنوز نتیجه قطعی آن در رسانه ها منعکس نشده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments