هشدار بانک مرکزی کویت درباره سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

هشدار بانک مرکزی کویت درباره سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بانک مرکزی کویت می گوید که ارز “واقعی” فقط توسط دولت صادر می شود نه توسط نهاد یا سیستمی دیگر.

سقوط قیمت بازار ارز دیجیتال در هفته گذشته باعث شد بانک های مرکزی در سراسر جهان هشدارهایی در مورد خطرات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به عموم مردم بدهند.

بانک مرکزی کویت نیز از این قاعده مستثنی نبود و روز شنبه با صدور بیانیه ای نسبت به نوسانات بازارهای ارزهای دیجیتال به مردم هشدار داد.

بانک مرکزی کویت یا CBK اظهار داشت که دارایی های دیجیتال، ارز واقعی نیستند حتی اگر به آنها رمز ارز گفته شود. طبق این بیانیه، فقط یک کشور قانونی میتواند ارزی را به عنوان نمادی از واحد مالی خود در نظر بگیرد و افزود:

“ارز واقعی توسط مقامات ایالتی مانند بانک های مرکزی یا موسسات مالی تنظیم می شود. این ارز به عنوان ذخیره ارزش و هزینه قانونی در نظر گرفته و پذیرفته می شود و به عنوان یک وسیله قابل اعتماد برای مبادله است. “

در این بیانیه دوج کوین در میان مورد بحث ترین ارزهای دیجیتال مارکت کپ، همچنین بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) نیز ذکر شده اند. دوج کوین به دلیل روند صعودی عجیب خود در اوایل سال جاری به دنبال اظهارات مکرر یلان ماسک از این میم کوین در شبکه های اجتماعی شناخته شده است. با این حال ، دوج کوین بعد از حظور ماسک در برنامه Saturday Night Live ، افت قیمتی شدیدی را در بازار تجربه کرد.

CBK متذکر شد که این اخطار بخشی از برنامه بانکی کویت به نام Diraya است که به عربی به معنی “آگاه باشید” ترجمه می شود. Diraya با مدیریت انجمن بانکی کویت و با هدف افزایش آگاهی مالی در کشور و تشویق فعالیت های مسئولیت اجتماعی در بخش بانکی کویت ایجاد شده است.

CBK پس از ذکر لیستی از نمونه سو استفاده ها در ارز های دیجیتال، مانند (پولشویی ، کلاهبرداری و معاملات غیرمجاز)، افزود:

“عملیات ماینینگ با مصرف انرژی زیاد پیامد های زیست محیطی جبران ناپذیری را به همراه دارد”.

به تازگی نیز، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی تسلا اعلام کرده بود که به دلیل اثرات احتمالی مضر بر محیط زیست، پذیرش بیت کوین را به عنوان پرداخت متوقف می کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments