هارد فورک اتریوم

هارد فورک اتریوم به زودی رونمایی می شود

اتریوم که نتوانسته بود تنزل رتبه خود را نسبت به ریپل تحمل کند و اخیرا رتیه دوم خود را باز پس گرفته است و تلاش می کند این رتبه را برای همیشه یا حتی مدت بیشتری حفظ کند. در 26 دسامبر 2018، با سرمایه 15,293,262,380 موقعیت قبلی خود را بدست آورد که برابر با 150 دلار آمریکا است. از اواسط دسامبر، سرمایه بازار اتریوم حدودا 2 برابر شده است (از 8 میلیارد دلار به 16 میلیارد دلار رسید). دلیل احتمالی برای چنین رشدی ممکن است هارد فورک های اتریوم باشد. در این ماه 3 هارد فورک ارائه می شوند.

  • هارد فورک کلاسیک ویژن
  • هارد فورک نووا اتریوم
  • هارد فورک اتریوم قسطنطنیه (Constantinople)

علت پیدایش هارد فورک اتریوم

ارزش اتریوم نسبت به اوجش در سال 2018، 10 برابر کاهش یافته است و شرکت ها و موسسات زیادی که توسط اتریوم راه اندازی شده اند توسط کمیسیون ایمنی و معاملات آمریکا به دلیل مسائل امنیتی و صدور های ثبت نشده مورد فشار قرار گرفته اند. توسعه دهندگان فهمیده اند که مشکلات اتریوم باعث شده است تا بلوک ها پس از رسیدن به نقطه معین بسیار کند شوند و پس از این نقطه هیچ بلوک دیگری را نتوان استخراج کرد. توسعه دهندگان باید برای بروز رسانی اتریوم ، هارد فورک هایی را انجام دهند. اتریوم قبلا هم شاهد دو پارچه شدن خودش بوده است که منجر به هارد فورک و از دست رفتن اعتبار برای توسعه اش شد و بعضی از کاربران این شبکه موافق اضافه شدن قابلیت لغو تراکنش حتی در صورت هک شدن شبکه، نبودند که همین عدم توافق منجر به شکل گیری ارز رمزپایه جدیدی به نام اتریوم کلاسیک شد. هارد فورک قسطنطنیه چند تغییر مهم را برای بهبود عملکرد بلاک چین اتریوم و جوایز استخراج بیان شده در EIP پیاده سازی می کند.

ژانویه 2019، زمان مناسبی برای هارد فورک اتریوم خواهد بود. زیرا سه فورک اتریوم معرفی خواهند شد. در ادامه به بررسی هارد فورک های اتریوم می پردازیم:

1.هارد فورک کلاسیک ویژن

اتریوم کلاسیک ویژن (Ethereum Classic Vision) ارز جدیدی است که پس از هارد فورک اتریوم ساخته می شود و سرمایه بهترین اتریوم کلاسیک (ETC) را فراهم می کند.
در مورد هارد فورک (ETCV ( Ethereum Classic Vision باید به چند نکته اشاره کرد:

  • ماینر های شخصی می توانند از آن سود ببرند زیرا هزینه ها کمتر خواهد بود و از سخت افزار ساده ای مانند Raspberry Pi استفاده می کنند.
  • دارندگان ETCV می توانند با سرمایه گذاری آنها به جای فروش، سکه های بیشتری بدست آورند که این امر ارزش ETCV را افزایش می دهد.
  • مستقل از مسئولین است زیرا هیچ ریسکی در مورد استخراج های عظیمی که کنترل بلاک چین را بدست می گیرند، وجود ندارد.
  • پلت فرم نرم افزاری اتریوم ETCV دارای ابزارهای توسعه نهانی و آشکار است که کاربر را قادر می سازند تا با رابط کاربری جذاب به راحتی از نرم افزار استفاده کند. همچنین نرم افزارهای محلی اندروید و IOS هم بدون مراجعه به خدمات شخص ثالث وجود دارند.
  • شبکه ETCV می تواند بیش از 10000 تراکنش را در ثانیه (TPS) پردازش کند، این میزان در اتریوم برابر با 25 تراکنش در هر ثانیه بود.
  • تمام دارندگان اتریوم، 3 سکه ETCV به ازای هر اتریوم موجود در کیف پول شخصیشان دریافت می کنند. این هارد فورک در 11 ژانویه 2019 ارائه می شود.

2. هارد فورک نووا اتریوم

تنها یک روز پس از ارائه هارد فورک کلاسیک ویژن، هارد فورک نووا (Ethereum Nowa Hard Fork) در 12 ژانویه 2019 ارائه می شود که در آن دارندگان اتریوم یک سکه ETN به ازای هر اتریوم در کیف پول شخصی خود دریافت می کنند. نقشه راه ETN نووا بیان می کند که در چارک دوم سال 2019 کیف پول دسکتاپ ETN و حتی کیف پول موبایلی (اندروید و ویندوز فون و IOS) ارائه می شود. در چارک 3 و 4 انتظار می رود که بازار نا متمرکز نووا و پیام رسان بلاک چین راه اندازی شود.

در مورد هارد فورک اتروم نووا بحث می شود زیرا هنوز کاربران کمی در میز گرد بیت کوین تاک در مورد کلاه برداری احتمالی مربوط به هارد فورک ETN هشدار داده اند.

3. هارد فورک اتریوم قسطنطنیه

این هارد فورک بزرگ ترین و مهم ترین هارد فورک اتریوم است که بین 14 و 18 ژانویه 2019 رونمایی می شود. انتظار می رود این هارد فورک که فاز دوم پروژه کلان شهر است، متشکل از 7080000 بلاک باشد و بازده و عملکرد را بهبود بخشد. این هارد فورک به عنوان مرحله ای برای گذر از پروتکل اثبات کار (POW) به پروتکل اثبات بازار (POS) به حساب می آید. انتظار می رود این هارد فورک شبکه اتریوم را سریع تر و کم هزینه تر کند. ممکن است این هارد فورک بحث برانگیز باشد زیرا پاداش ماینر ها را از 3 به 2 اتریوم کاهش می دهد.

EIP 145: این بروز رسانی اطلاعات بلاک چین اتریوم را ارزیابی و پردازش می کند. این بروز رسانی ده برابر انرژی کمتری از قبل استفاده می کند که در نهایت باعث کم هزینه تر شدن قرارداد های هوشمند می شود.

EIP 1052: شامل بهینه سازی کد های مورد استفاده در بلاک چین است. استفاده از هش مخصوص تایید قرارداد را ساده تر و پربازده می کند.

EIP 1283: در صورت ذخیره سازی قرارداد، این روش قیمت گذاری آسان تر و منصفانه تر خواهد بود هزینه ها را کمتر می کند زیرا کاربرد های جدیدی برای ذخیره ی داده ها وجود خواهند داشت.

EIP1014: ویتالیک بوترین بر اساس تراکنش های خارج از زنجیره، راه حل های مقیاس بندی را ارائه داد و کانال هایی را مشابه با شبکه ی لایتینگ بیت کوین معرفی کرد که به طور خودکار عملکرد شبکه را بهبود می بخشد.

EIP 1234: کاهش پاداش بلاک ماینینگ را 12 ماه به تعویق می اندازد. این امر موجب جنجال در بین ماینر ها می شود زیرا پاداش آنها همانند هارد فورک اتروم کلاسیک کم می شود در نتیجه، این مشکل پس از مدتی استخراج را غیرممکن می کند و تمام شبکه را مختل می کند. از این رو به این دوره، عصر یخبندان اتریوم می گویند. توسعه دهندگان به بهبود ادامه می دهند و ماینر ها باید از بروزرسانی ها استفاده کنند در غیر این صورت نمی توانند از ماینینگ سود ببرند.

به دلیل اینکه که توسعه دهندگان در مورد بروزرسانی ها شک دارند و می خواهند مطمئن شوند که بروز رسانی کاسپر ایمن است، تاخیرهایی بوجود آمده است. اگر هر 15 ثانیه یک بلاک جدید ایجاد شود، تقریبا حدود 5500 بلاک در هر روز ساخته می شوند که می تواند به ارزش اتریوم اضافه کند و از تورم جلوگیری کند.

هارد فورک قسطنطنیه بخشی از کارهای زیر بنایی و بهبود پروتکل بلاک چین اتریوم است و بنابرین انتظار معرفی سکه های جدید را نداریم.

فورک جدید اتریوم
هارد فورک جدید اتریوم تحولی در دنیای ارز دیجیتال ایجاد می کند.

تاثیرات معرفی این هارد فورک ها بر اتریوم

انتظار می رود پس از معرفی این هارد فورک ها، نا پایداری های کوتاه مدتی بوجود آید. انتقال به POS یک ریسک محسوب می شود اما ویتالیک بوترین می خواهد این ریسک را انجام دهد زیرا تاثیر کوتاه مدت آن بر قیمت ها برای وی مهم نیست. آنچه که واقعا برای او مهم است موفقیتش به عنوان سرمایه گذار است. به دلیل اینکه سرمایه گذاران از فواید این انتقال آگاهی دارند و حتی برخی از سرمایه گذاران جذب می شوند.

چه بازارهایی از هارد فورک اتریوم پشتیبانی می کنند؟

باننس و هارد فورک اتریوم

بایننس اعلام کرده است که از هارد فرک قسطنطنیه که بین 14 تا 18 ژانویه 2019 معرفی می شود، پشتیبانی می کند.

هارد فورک و کوکوین

حتی کو کوین اعلام کرده است ک از هارد فورک قسطنطنیه پشتیبانی می کند. حتی بیان کرده است که اگرچه این هارد فورک، زنجیره جدیدی را ایجاد می کند، دارایی را بین تمامی کاربران یا سهام داران تقسیم می کند.

بیت فورکس

بیت فورکس اعلام کرده است ک از هارد فورک قسطنطنیه پشتیبانی می کند. آنها بیان کرده اند که در چارچوب زمانی هارد فورک اگر ایردراپ یا هارد فورکی وجود داشته باشد، آنها ایردراپ ها را بر اساس اسنبشات های دارایی ها ارسال می کنند. آنها نمی خواهند که کاربران نگران شوند پس از الزامات فنی را در طول هارد فورک رعایت می کنند.

هارد فورک اتریوم در okex


OKEX در وبلاگ خود اعلام کرده است که از هارد فورک قسطنطنیه پشتیبانی می کند و به کاربران توصیه کرده است تا اتریوم را بدون نگرانی در خصوص دارایی هایشان سپرده کنند. آنها بیان کردند که با استفاده از سیستم ایمنی شان، دارایی ها امن خواهند بود.

فورک اتریوم در houbi


هوابی گلوبال رسما اعلام کرده است که از هارد فورک قسطنطنیه پشتیبانی می کند. آنها به کاربران اعلام کرده اند تا اتریوم را سپرده کنند زیرا هوآبی مقررات فنی را در طول تشکیل هارد فورک رعایت می کند.

فورک اتریم در bibox

اخیرا اعلام کرده است که به کاربران در طول هارد فورک قسطنطنیه کمک می کند. آنها به کاربران توصیه کرده اند تا اتریوم را بدون نگرانی سپرده کنند. تمام اعلامیه ها در سایت اعلام می شوند.

هارد فورک اتریوم در IDEX

آیدکس اعلام کرده است که به طور خودکار به هارد فورک قسطنطنیه تبدیل می شود و با آن هماهنگ می شود. این شرکت به کاربران توصیه کرده است تا در مورد انتقال نگران نباشند.


دارندگان اتریوم باید چه کار کنند؟

در سه هفته قبل قیمت اتریوم 85% رشد داشته است و سرمایه آن در ماه گذشته دو برابر شده است. هارد فورک قیمت اتریوم را افزایش می دهد و این خبر خوبی برای دارندگان است.

پس از هارد فورک کلاسیک ویژن، مالکان برای هر ETCN، سه اتریوم دریافت می کنند. پس از هارد فورک نووا مالکان یک ETN برای هر اتریوم می گیرند. کاربران سکه های جدید را تنها در صورتی دریافت می کنند که اتریوم در کیف پول شخصی آنها باشد که در آنجا می توانند کلید های شخصی را کنترل کنند.

اگر اتریوم در کیف پول بازار آنها باشد، در صورتی سکه دریافت می کنند که بازار، هارد فورک مورد نظر را پشتیبانی کند.

همچنین به کاربران توصیه می کنیم کلید های کیف پول شخصی خود را برای هیچ گونه کیف پول غیر مجاز فاش نکنند.

تاثیر بر اکوسیستم ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال منتظر یکی از بزرگ ترین و اولین فورک های 2019 است. این امر تاثیر زیادی بر قیمت اتریوم دارد زیرا اتریوم را به نسخه جدید تبدیل می کند که باعث رشد آن می شود. همچنین انتظار داریم که قیمت اتریوم افزایش یابد و سایر ارزهای دیجیتال برای مدت کوتاهی در دوران هارد فورک ها کاهش یابند. اتریوم در سه هفته 85% رشد کرده است.

اتفاقات مشابه ای را قبل از هارد فورک بیت کوین کش دیده ایم که در آن زمان سایر ارزهای دیجیتال مدتی کاهش یافتند. پیش بینی تاثیرات بلند مدت هارد فورک سخت است اما آشکار است که اتریوم در موقعیت مهمی قرار دارد و تغییر مهمی را تجربه می کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments