رانندگان بین المللی

شرایط و میزان ارز رانندگان بین‌ المللی از سوی بانک مرکزی اعلام شد

بانک مرکزی در طی بخش نامه ای به شبکه بانکی، شرایط تامین، انتقال و پرداخت ارز رانندگان بین‌ المللی و ترانزیت که در زمینه حمل و نقل فعال هستند را اعلام کرد.

به گفته روابط عمومی بانک مرکزی، در پی بخش نامه شماره 15244/97 در تاریخ 1397/1/25 در رابطه با تامین ارز به منظور مصارف ارزی خدماتی مورد نیاز متقاضیان، موارد زیر در مورد شیوه تامین، انتقال یا پرداخت ارز (به صورت نقدی) برای رانندگان بخش حمل و نقل بین المللی و ترانزیت، موضوع بند 10 بخش نامه ذکر شده برای اجرا اعلام می شود:

  1. تامین و انتقال یا پرداخت ارز برای رانندگان کامیون های ایرانی به منظور خروج از کشور به شرح جدول پیوست، به نرخ روز اعلامی از سوی بانک مرکزی و با احتساب کارمزد های متعلق به آن (موضوع نامه شماره 23987/97 در تاریخ 1397/2/1) امکان پذیر است.
  2. مدارک مورد نیاز برای ارائه به بانک در هنگام ارائه درخواست خرید ارز شامل گذرنامه، دفترچه خروج راننده، کارت ملی، کد رهگیری راهنامه بر خط (CMR) صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و کارت هوشمند راننده است. از طرفی لازم است تصاویر مدارک گفته شده به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق شخص نگهداری شود.
  3. در صورت عدم دریافت ارز توسط رانندگان گفته شده پیش از رفتن به سفر، تامین و انتقال یا پرداخت ارز با دریافت مدارک مربوط به آن (موضوع بند 2 گفته شده) و به شرط انجام سفر و در مقابل، ارائه صفحه مهر شده با مهر خروج ورود از یا به کشور درج شده در گذرنامه یا دفترچه خروج راننده، اشکالی ندارد.
  4. در صورتی که فرد درخواست کننده، برای سفر های قبلی خود ارز دریافت کرده باشد، تامین و انتقال یا پرداخت ارز برای سفر جدید، پس از حاصل شدن اطمینان از مسافرت راننده به خارج از کشور بابت ارز دریافتی امکان پذیر است. (مهر شدن صفحه مربوط گذرنامه به مهر خروج و ورود از یا به کشور یا دفترچه خروج راننده لازم است).
  5. در صورتی که امکان پذیر باشد، استفاده از سایر ابزار های پرداخت وجه (مانند کارت به کارت، حواله و…) امکان پذیر است و مورد استقبال بانک قرار می گیرد.

از طرفی هماهنگی لازم برای تامین اسکناس، با اداره عملیات ارزی بانک مرکزی انجام شده و تمام شعبه ها و واحد های ارزی ملزم به نظارت بر اجرای درست این بخش نامه اعلام شده از طرف بانک مرکزی هستند.

در جدول زیر میزان ارز رانندگان بین‌ المللی بر اساس کشور های مقصد آورده شده است.

میزان تخصیص ارز رانندگان بین‌ المللی
میزان تخصیص ارز رانندگان بین‌ المللی

به این ترتیب امکان پرداخت ارزی برای رانندگان ترانزیت فراهم می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments