همکاری ایران و روسیه برای مبادله با ارز رمزپایه

ایران و روسیه بر سر انجام معاملات با ارز رمزپایه برای دور زدن تحریم ها مذاکره می کنند

پرتال خبری روسیه، RBC دو روز پیش خبر داد که ایران و روسیه احتمالا به منظور دور زدن تحریم های غرب از ارز های رمزپایه استفاده خواهند کرد.

محمد رضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون مجلس ایران در امور اقتصادی به ارز های رمزپایه به عنوان یک روش امیدوار کننده برای هر دو کشور به منظور جلوگیری از انجام تراکنش ها به دلار آمریکا و همچنین جایگزینی سیستم پرداخت بین بانکی سوئیفت اشاره کرد.

در طی ملاقات با دیمیتری مزنتسو، رئیس شورای سیاست اقتصادی، آقای پور ابراهیکی گفت که آن ها ” با بانک مرکزی ایران برای آغاز توسعه راهکار های استفاده از ارز های رمزپایه صحبت هایی کرده اند”.

پور ابراهیمی افزود که او این موضوع را در کمیته سیاست های دولتی اقتصادی دوما، یک روز پیش نیز مطرح کرده است و ایران همکاری خود با روسیه در این زمینه را آغاز کرده است.

آن ها [روسیه] دیدگاه ما را به اشتراک می گذارند. ما گفتیم که اگر قرار باشد این کار را پیش ببریم، در این صورت ما اولین کشوری خواهیم بود که از ارز رمزپایه برای معامله کالا استفاده می کنیم.

در مقابل، مزنتسو اشاره کرد که در برابر تحریم های بین المللی بر علیه ایران و روسیه “ارتباط بین بانکی بین کشور ما و ایران باید از اولویت و اهمیتی بالایی برخوردار باشد”.

RBC می گوید که ملاقات بین بانکی کارگروه های اقتصادی و همکاری های بین بانکی، امسال در تاریخ 14 تیر ماه در تهران برگزار خواهد شد.

هفته گذشته، پور ابراهیمی گزارش داد که بدون دسترسی به سیستم بانکی بین المللی، شهروندان ایرانی تا به حال موفق به خروج 2.5 میلیارد دلار پول در قالب ارز رمزپایه به خارج از کشور شده اند.

ونزوئلا، کشوری دیگر که با تحریم های بین المللی روبرو است، اخیرا ارز رمزپایه مخصوص به خود که دارای پشتوانه نفتی است را عرضه کرد. پترو، همان ارز خود ساخته ونزوئلاست که در وهله اول برخی از منتقدان آن را روشی غیر قانونی برای ورود به بازار های مالی بین المللی دانستند. پس از این که پترو عرضه شد، کشور ترکیه و ایران علاقه خود را برای عرضه ارز رمزپایه مخصوص به خود که حمایت دولت را پشت خود دارد، اعلام کردند و روسیه نیز قرار است در اواسط سال 2019 میلادی ارز رمزپایه خود را به نام CryptoRuble عرضه کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments