بیل گیتس و بیت کوین

بیل گیتس در مورد بیت کوین تغییر نظر داد

بنیانگذار شرکت Microsoft، بیل گیتس، دیگر چندان اهمیتی برای بیت کوین قائل نیست. او گفت که به بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری بی تفاوت است. وی همچنین افزود که ارزهای دیجیتال نوآوری است که دنیا بدون آنها جای بهتری خواهد بود، چراکه انواع فعالیت های مجرمانه از طریق آن امکان پذیر است.

در 3 شنبه گذشته، بیل گیتس در دو مصاحبه مجزا، در مورد خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال صحبت کرد. یکی از آنها با CNBC بود که از او پرسیدند نظر او در مورد بیت کوین چیست؟ این سوال در چهار چوب تغیرات آب و هوایی (Climate Change) نشأت گرفته ازماینینگ یا همان استخراج دیجیتال بیت کوین مطرح شد. وی در پاسخ گفت:

من صاحب بیت کوین نیستم. من بیت کوین معامله نمیکنم. پس نسبت به آن خنثی هستم.

او در ادامه گفت:

ارزش بیت کوین میتواند از روی مسائل پیش پا افتاده ای مثل حرف و حدیث ها و تنش های بازار، بالا و پایین برود و من نمیتونم پیش بینی کنم که چطور پیش خواهد رفت. من معتقدم که دیجیتالی کردن پول و پایین آوردن هزینه کارمزدها، امری است که همین حالا، توسط بنیاد گیتس (Gates Foundation) در کشور های توسعه یافته در حال انجام است. اما ما این کار را طوری انجام می دهیم که شما قابلیت معکوس کردن تراکنش ها هم داشته باشید تا ما بتوانیم نظارت کامل بر اینکه چه کسی چه تراکنشی انجام میدهد داشته باشیم و جایی برای فرارهای مالیاتی یا فعالیت های مجرمانه باقی نماند.

بیل گیتس، هرگز چندان طرفدار بیت کوین نبوده است. او به همراه Berkshire Hathaway مدیرعامل Warren Buffett، و نایب رئیس Charlie Munger، در مصابه ای با CNBC در سال 2018 در مورد بی ارزش بودن بیت کوین صحبت کرد.

شما به عنوان یک سرمایه دار، چیزی تولید نمی کنید و نباید انتظار داشته باشید که سرمایه شما رشد کند. این یک جور سرمایه گذاری احمقانه محض است. اگر راه آسانی برایش وجود داشت، من هم معامله میکردم.

در روزی که بیل گیتس این صحبت هارا مطرح کرد، قیمت بیت کوین 9,300 دلار بود. در حالی که اکنون قیمت این ارز با 511 درصد افزایش، قیمتی معدل 57,603 دلار دارد.

بیل گیتس: دنیا بدون ارزهای دیجیتال جای بهتری است

در همان روز سه شنبه او با روزنامه وال استریت هم مصاحبه ای داشت که در آن پیرامون ارزهای دیجیتال صحبت کرد. او در پاسخ به سوال “بدون کدام نوآوری و تکنولوژی، دنبا جای بهتری است؟” گفت:

نوع کارکرد امروز ارزهای دیجیتال، جا را برای برخی فعالیت های مجرمانه باز گذاشته است. خوب بود اگر میشد از شر آن خلاص شد.

هرچند او فورا اضافه کرد: البته باید میگفتم سلاح های زیستی (Bio Weapons). این واقعا چیز بدی است. ما نباید چنین تکنولوژی داشته باشیم.

با توجه به لیست کنونی روزنامه ی Forbes از میلیاردرهای دنیا، بیل گیتس با دارایی خالصی به ارزش 124 میلیارد دلار، در جایگاه چهارم قرار دارد. نفر اول این لیست کسی نیز جز مدیر عامل شرکت Amazon، جف بزوس. با دارایی خالص به ارزش 189 میلیارد دلار. مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک با 182 میلیارد دلار و سپس برنارد آرنو با 159 میلیارد دلار، به ترتیب در رده ی دوم و سوم قرار دارند.

در همین حین شرکت مایکروسافت، اختراعی به ثبت رسانده به عنوان یک سیستم ارز دیجیتال وابسته به داده های فعالیت های بدن انسان. این سیستم استخراج ارز دیجیتال، با بکارگیری فعالیت های بدن کار میکند. فعالیت هایی نظیر امواج مغز و حرارت بدن که هنگام انجام امور آنلاین تولید میشود. فعالیت هایی مثل استفاده از یک موتور جست و جو، ربات، خواندن تبلیغات و … .

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments