مشاغل مجازی

اتحادیه کسب و کار های مجازی: مشاغل اینستاگرام و تلگرام رسمی نیست

با توجه به اینکه سرمایه اولیه برای بسیاری از مشاغل بالاست، عده زیادی از مردم به کسب و کار های خانگی روی آورده اند. اینستاگرام و تلگرام، ابزاری رایگان برای کسب و کارهای اینترنتی محسوب می شوند که بسیاری از مردم از طریق آنها به کسب درآمد می پردازند.

خبرگزاری ایمنا در خبر منتشر شده به تاریخ یازده اردیبهشت 98 در گزارشی با رییس کمیسیون فنی اتحادیه کسب و کار های فضای مجازی، در خصوص محدودیت های فعالیت های اقتصادی در فضای مجازی صحبت کرده است.

طبق صحبت های رییس کمیسیون تمامی کسب و کار ها به خصوص کسانی ارائه دهنده تجهیزات پزشکی و مواد غذایی هستند بایستی تحت نظر کمیته های مختلف اتحادیه، فعالیت کنند. اولین گام برای فعالیت کردن در این اتحادیه دریافت نشان اعتماد الکترونیک خدمات آنلاین است.

نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ ای است که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌ های اینترنتی داده می‌ شود.

E نشانه‌ ای نمادین است که منحصرا توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهای مجازی (کسب و کار اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آن‌ها اعطا می‌ گردد؛ این نماد پس از بررسی وب‌سایت و احراز هویت و صلاحیت مالک (حقیقی یا حقوقی) آن برای مدت یک سال صادر می‌ گردد.

تا کنون یک‌ هزار و ۳۰۰ پروانه برای فعالیت کسب و کارهای فضای مجازی در بستر وب از سوی اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی صادر شده است، اما حدود ۲۳ هزار شخص حقیقی و حقوقی دارای نشان اعتماد الکترونیک از سازمان تجارت الکترونیک هستند که همین آمار نشان می‌دهد بسیاری از فعالان اقتصادی که در بستر فضای وب فعالیت می‌کنند، در صنف خود عضویت ندارند. البته آمار یک‌هزار و ۳۰۰ پروانه کسب نیز مربوط به مدت یک سال اخیر است و هنوز فاصله زیادی تا نقطه مطلوب وجود دارد.

رییس کمیسیون فنی اتحادیه کسب و کار های فضای مجازی

طبق تصمیمات اتخاذ شده از سوی اتحادیه و ارتباطات انجام شده با بانک مرکزی جمهوری اسلامی، ارز دیجیتال ملی برای انجام تراکنش ها در فضای دیجیتال وارد بازار می شود.

به‌ زودی این ارز به بازار کسب و کارهای فضای مجازی می‌آید و استفاده حداکثری از ارزهای دیجیتال در کسب و کارهای فضای مجازی کاربران را از کلاه‌ برداری‌ها و فیشینگ‌ها مصون می‌ دارد.

طبق صحبت های رییس اتحادیه تمامی مشاغلی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، غیر رسمی محسوب می شوند و از تسهیلات اتحادیه برخوردار نمی شوند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments