آنلاک کردن موبایل آیفون

آموزش آنلاک کردن آیفون در سریع ترین زمان

کمپانی اپل یک شرکت چند ملیتی بزرگ است که محصولات پر طرفداری را روانه بازار کرده است. گوشی های موبایل این شرکت که با نام آیفون روانه بازار می شوند، از امنیت بالایی برخوردارند. موضوع “آنلاک آیفون” (unlock iphone) یکی از معضلاتی است که دارندگان این گوشی ها با آن سر و کار دارند. هرچند روش های متفاوتی برای آنلاک کردن آیفون وجود دارد اما ما به دنبال روشی قانونی هستیم که به دستگاه آسیبی وارد نکند. در این پست نحوه باز کردن قفل گوشی آیفون از طریق یکی از سایت های انگلیسی زبان را، آموزش می دهیم.

آنلاک کردن آیفون یعنی چه؟

شرکت اپل با عقد قرارداد با برخی اپراتور ها و دریافت هزینه هایی، گوش های خود را تحت سرویس اپراتور های خاص در سراسر دنیا روانه بازار می کند. در این شرایط آیفون مورد نظر تنها قادر به استفاده از خدمات و سرویس‌های اپراتوری می‌شود که اپل با آن تحت قرارداد است.به عبارت بهتر، گوشی آیفون فقط با آن اپراتور خاص کار می کند و در صورت استفاده از اپراتورهای دیگر، گوشی قفل یا همان لاک می شود.

مثلا فرض کنید اپل با کمپانی T-Mobile قرار داد بسته باشد، اگر این گوشی در ایران توسط شما خریداری شود، شما نمیتوانید سیم کارت شرکت هایی چون همراه اول یا ایرانسل را بر روی آن فعال کنید. اما این بدان معنا نیست که هیچ راهی وجود ندارد. آنلاک کردن آیفون به شما این امکان را می دهد که بتوانید سیم کارت اپراتور مورد نظر خود را بر روی گوشی موبایل قرار دهید.

آنلاک کردن آیفون به معنای رفع محدودیت‌های ارتباطی برخی از آیفون‌های اپل است.

باز کردن قفل گوشی آیفون

روش های مختلف آنلاک گوشی آیفون

برای باز کردن قفل گوشی آیفون روش های متفاوتی وجود دارد.

  • آنلاک سخت افزاری
  • آنلاک نرم افزاری
  • آنلاک فکتوری

آنلاک سخت افزاری

همانطور که از اسم آن مشخص است، آنلاک سخت افزاری مربوط باز کردن قفل گوشی توسط یک قطعه سخت افزاری است. در این نوع آنلاک، شما قالبا یک سیم کارت آنلاکر در گوشی خود قرار می دهید که به آن گیوی سیم می گویند. با قرار دادن گیوی سیم به جای سیم کارت در گوشی، گوشی موبایل شما قابلیت شناسایی سیم کارت را ندارد و آنلاک می شود. این روش در مواقع محدودی پیشنهاد می شود.

آنلاک نرم افزاری

در این نوع انلاک شما از یک نرم افزار هک قوی جهت باز کردن قفل گوشی خود استفاده می کنید. استفاده از چنین نرم افزار هایی نیازمند دانش فناوری می باشد.

آنلاک فکتوری

آنلاک فکتوری، روش قانونی و رسمی باز کردن قفل گوشی آیفون است. در این روش شما می توانید توسط یک وبسایت واسطه، محدودیت های ارتباطی گوشی خود را برطرف کنید. بدون تردید آنلاک فکتوری از نظر اخلاقی بهترین روش آنلاک کردن آیفون است اما از نظر هزینه برای ما ایرانی ها ممکن است اندکی گران باشد.

سلب مسئولیت: با توجه به نظرات رسیده از کاربران سایت و اعلام خبر هایی در خصوص عدم خدمات رسانی مطلوب، توصیه می شود قبل استفاده از سایت ذکر شده تحقیقات خود را گسترده تر کنید. به دلیل عدم اطمینان صد درصدی به این سایت، پی 98 خدمات پرداخت این سایت را انجام نخواهد داد. (ویرایش شده در 21 اردیبهشت 98)

آنلاک کردن گوشی آیفون از طریق سایت doctorunlock.net

یکی از سایت هایی که به صورت بین المللی به آنلاک کردن گوشی آیفون می پردازد سایت doctorunlock.net می باشد.

پس از ورود به سایت با این صفحه مواجه می شوید:

برای آنلاک کردن گوشی آیفون در این قسمت بر روی گزینه “Unlock iPhone” کلیک کنید. در صفحه باز شده برای شما انواع مدل های گوشی آیفون نشان داده شده است. مدل گوشی خود را انتخاب کنید.

باز کردن قفل گوشی اندروید

در این قسمت کشور ایران و اپراتور مورد نظر خود را انتخاب کنید. همانطور که مشاهده می کنید، تمامی اپراتور های فعال در ایران مانند ایرانسل، رایتل، همراه اول، تالیا در لیست نشان داده شده است.

در قسمت ‘Your IMEI nunber‘ بایستی کد چهارده رقمی منحصر به فرد موبایل خود را وارد کنید.

IMEI چیست؟

IMEI در واقع مخفف International Mobile Equipment Identity است که به معنی شناسه بین المللی تجهیزات موبایل می باشد. هدف استفاده از IMEI، برای شناسایی تلفن‌های همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ ها از طریق شبکه است. اگر خدای نکرده گوشی‌ تان گم شد، می‌توانید با دادن این کد به اپراتور، گوشی‌ تان را مسدود کنید تا احیانا از آن سوء استفاده نشود. پلیس هم معمولاً گوشی‌ های دزدیده شده را با IMEI آن‌ها طبقه‌ بندی و رد یابی می‌ کند.

در مرحله بعد شما بایستی هزینه آنلاک گوشی خود را بپردازید. پرداخت هزینه از طریق سیستم های پرداخت مانند ویزا کارت انجام می شود.

ویزا کارت اعتباری به افرادی تعلق می گیرد که سابقه مالی خوبی داشته باشند و گردش مالی آن ها تضمین شده باشد و مهم ترین ویژگی استفاده از ویزا کارت اعتباری این است که می توانید موجود منفی داشته باشید یعنی حتی اگر پولی در حساب شما نباشد همچنان تا یک سقف مشخصی خرید کنید.

اگر شما ویزا کارت ندارید، نگران نباشید. سامانه پی 98 در زمینه انجام کلیه خدمات پرداخت بین المللی در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست.

پس از پرداخت، مدت زمانی طول می کشد تا گوشی شما آنلاک شود. پایان فرایند آنلاک شدن از طریق ایمیل به اطلاع شما می رسد. در ادامه ویدیویی در خصوص نحوه آنلاک کردن گوشی آیفون از طریق همین سایت را برای شما به اشتراک می گذاریم. هم چنین شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال از طریق ارسال نظرات خود در انتهای این پست و یا تماس با پشتیبانی اقدام نمایید.

آموزش آنلاک کردن گوشی آیفون

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ارشیا
ارشیا
4 سال قبل

پول ما رو که خورد! گفت ایکلودت گزارش مفقودی داشته نه حذف می کنیم برات نه هزینه رو عودت میدیم در صورتی که تو سایت های ایرانی استعلام گرفتم نرمال بود و هزینه شو دادم حذف کردن. ..

یعقوب
یعقوب
پاسخ به  ارشیا
3 سال قبل

سلام میشه لطفا ادرس یا تلفن اون کسی رو‌که برات ایکلوددرو باز کرد بدی چون من هم همین مشکل رو‌دارم