واتس اپ

قابلیت پرداخت ارز فیات در نرم افزار واتس اپ

واتس اپ برای پرداخت بیش از 120 میلیون کاربر در برزیل ، قابلیت پرداخت درون برنامه ای را اعلام کرده است. واتس اپ پرداخت های الکترونیکی فیات را بر روی پلتفرم خود انجام داده است و برزیل اولین کشوری است که یک نسخه ملی را تجربه می کند.

براساس بیانیه منتشر شده در روز دوشنبه توسط واتس اپ ، کاربرانی که کارتهای اعتباری ویزا و Mastercard از بانک های Banco do Brasil ، Nubank یا Sicredi دارند ، هم اکنون می توانند پرداخت های فوری را به پیام های ارسالی خود متصل کنند.

محدودیت نامشخص پولی به دلیل مبارزه با پولشویی و نگرانی های مبارزه با تأمین مالی تروریسم به این تراکنش ها تحمیل شده است. علاوه بر این ، کاربران واتس اپ در برزیل نمی توانند بیش از 20 تراکنش درون برنامه ای در روز انجام دهند.

واتس اپ گزارش کرده بیش از 120 میلیون کاربر در برزیل دارد که تقریبا 57٪ کل جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

در حالی که در مطبوعات رسمی به جز برزیل به کشور دیگری اشاره نکرده اند، مارک زاکربرگ ، مدیر عامل فیسبوک در صفحه شخصی خود گفت که انتظار می رود کشورهای بیشتری “به زودی” بیایند.

پول فیات ، نه رمز ارز

پرداخت ها از طریق Facebook Pay انجام می شود ، یک سیستم پرداخت که در سال 2019 برای برنامه های وابسته به فیسبوک مانند مسنجر ، اینستاگرام و واتس اپ توسعه داده شده است.

همانطور که این شرکت در گذشته تأکید کرده بود ، Facebook Pay “بر روی زیرساخت های مالی و مشارکت های موجود ساخته شده است” و به کیف پول Novi (کالیبره سابق) که در شبکه لیبرا اجرا خواهد شد ، ارتباطی ندارد.

واتس اپ ممکن است از سیستم های پرداخت مختلف برای پرداخت های الکترونیکی فیات در کشورهای مختلف استفاده کند. در هندوستان ، جایی که گفته می شود غول پیام رسانی ماه هاست که برنامه های پرداخت داخل برنامه را آزمایش می کند ، واتس اپ  ظاهراً به دلیل فشارهای داخلی قصد دارد از یک راه حل بومی توسعه یافته به نام UPI استفاده کند.

با این وجود انتظار می رود واتس اپ در آینده از سکه های لیبرا پشتیبانی کند. برخلاف پرداخت های فیات واتس اپ  در کشورهایی مانند برزیل و هند ، فیسبوک لیبرا را به عنوان یک راه حل جهانی برای افرادی که از خدمات بانکی بی بهره هستند بازاریابی کرده است.

براساس اعلامیه مطبوعاتی ماه مه Novi، کیف پول دیجیتالی متعلق به فیسبوک ، پس از انتشار آن در WhatsApp ادغام خواهد شد و از طریق کوین های ثابتی مانند LibraUSD ، LibraEUR و GBP و همچنین یک کوین چند وجهی به نام LBR پشتیبانی خواهد شد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments