تراکنش مشکوک اتریوم

سومین تراکنش اتر با کارمزد بسیار بالا و عجیب

سومین معامله با کارمزدی به ارزش هزاران اتر تائید شده است به همین دلیل کارشناسان نسبت به عادلانه بودن آن شک دارند. سومین معامله غیر معمول اتر نیز اتفاق افتاد، این بار با کارمزدی به مبلغ 2،310 اتر (ETH) به ارزش بیش از 540،000 دلار در زمان انتشار. با گذشت کمتر از 24 ساعت از دو معامله اول با بیش از 5.2 میلیون دلار (10668.73 اتر در هر کدام) کارمزد در بلاک چین اتریوم پردازش شد، این معامله جدید باعث ایجاد این پرسش شده است که آیا بیش از یک نفر در آن دخیل یا خیر.

جزییات تراکنش نا متعارف
جزییات تراکنش انجام شده

برخلاف دو معامله قبلی ، این معامله دارای حجم قابل توجه 3221 اتر و با ارزشی بالاتر از کارمزد آن بود. علاوه بر این موارد، این معامله از همان آدرس ارسال نشده بود، و آدرس کاملاً جدیدی را در معادله آورده است،  آدرسی که (MiningPoolHub: Old Address 7 ) را در کنار نام خود دارد.

این آدرس جدید بسیاری از معاملات کوچکتر را در همان زمان به همان گیرنده منتقل می کرد ، با این وجود تمام معاملات دیگر فقط یک جفت اتر با کارمزد های متفاوت از 0.0005 تا 0.29 اتر بوده است. به طور معمول 0.29 اتر برای کارمزد گران است ، با این حال ، آنها در مقایسه با معامله ای که کارمزد آن بیش از نیم میلیون است به سختی به چشم می آیند.

آیا این یک اقدام به ربایش است؟

شریک بنیانگذار Primitive Ventures Dovey Wan  نیز در این گفتگو شرکت کرده است ، و بیان می کند که اشتباه بودن این موضوع نامحتمل است و به نظر می رسد که این یک پیام است:

یک معامله غیر طبیعی دیگر اتریوم با بیش از ۲ هزار کارمزد ETH، به دنبال دو مورد قبلی هر کدام با بیش از۱۰ هزار کارمزد ETH که به تازگی دیده شده است. این برای من یک اشکال نیست ، و بیشتر شبیه به یک پیام است. یک نظریه این است که سرویس های تبادل / کیف پول / ETH توسط هکر “ربوده شده” است.

آدرس دریافت کننده بیش از 2000 تراکنش در سه سال گذشته انجام داده است که تقریباً همه آنها مقدار کمتری اتر را به کیف پول منتقل می کردند. تنها نقل و انتقال خروجی آن بیش از دو سال پیش رخ داده است، در آخرین مورد در فروش رمزارز EOS شرکت کرده است. همچنین این آدرس در طی 12 ماه گذشته حداقل 4 معامله دیگر با کارمزدی معادل هزاران دلار دریافت کرده است.

هزینه بالا به این دلیل است که هزینه انجام معاملات هکرها تابعی از میزان وجوه دزدیده شده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments