فعالیت مجدد اکانت توییتر Bitcoin@

اکانت توییتر Bitcoin@ مجددا فعال شده است

تعلیق روز یکشنبه Bitcoin@، یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین حساب های توییتر، سوالات زیادی را مطرح نموده است. تعلیق حساب های کاربری توییتر بسیار نادر است و معمولا با ارائه توضیحات رسمی انجام می شود. بدون وجود هیچگونه دلیل رسمی مبنی بر اینکه چرا اکانت توییتر بیت کوین به حالت تعلیق درآمده و مجددا فعال شده، حدس و گمان ها در این رابطه افزایش یافته است. اما در چند ساعت گذشته، علائمی وجود دارد که نشان می دهند این حساب کاربری دوباره فعال شده و به مالک اصلی خود بازگشته است.

حساب کاربری Bitcoin@ به تاریخ 17 اوت 2011 در توییتر ثبت شده است. همانطور که قیمت بیت کوین در طول این سال ها رشد بسیاری داشته است، تعداد فالوور های Bitcoin@ نیز تا پایان سال 2017 به 700,000 نفر رسید. این حساب کاربری اخیراً تا حد زیادی غیر فعال بود، اما در ژانویه 2018 دوباره بازگشت و این بار لحن خود را تغییر داده بود.

Bitcoin@ بر خلاف گذشته که از بروز رسانی قیمت ها و اخبار دست اول بیت کوین توییت می نمود، در حال حاضر همه چیز را در رابطه با بیت کوین کش (BCH) منتشر می کند و گاهی نیز از هسته مرکزی بیت کوین انتقاد می نماید. Bitcoin@ با پشتیبان های هسته مرکزی بیت کوین رابطه خوبی ندارد، به همین دلیل برخی از آنها سعی داشتند این حساب کاربری را تعلیق کنند. 8 آوریل، آنها در نهایت به آرزوی خود رسیدند و Bitcoin@ بدون هیچگونه هشداری ناپدید شد. در عوض یک اطلاعیه استاندارد وجود داشت که بازدید کنندگان را مطلع می نمود حساب کاربری Bitcoin@ تعلیق شده است.

قوانین توییتر در رابطه با رفتار های توهین آمیز انواع مختلفی را شامل می شود که عبارتند از :

  • آزار و اذیت شخصی و ایجاد مزاحمت برای افراد دیگر
  • ترویج خشونت و تهدید افراد
  • توهین به افراد بر اساس نژاد، ملیت، جنسیت، وابستگی مذهبی، سن، ناتوانی یا بیماری جدی

می بینیم که در قوانین توییتر در رابطه با انتقاد از مبحث خاصی راجع به بیت کوین یا ترجیح یک نوع ارز رمزنگاری شده نسبت به دیگری صحبتی نشده است. تنها دلیلی که می تواند وجود داشته باشد این است که ترویج بیت کوین کش و انتقادات به بیت کوین توسط Bitcoin@ از سوی توییتر یک تلاش برای گمراه نمودن افکار عمومی تلقی شده است.

اعضای r/Bitcoin در انجمن Reddit بارها و بارها جهت تعلیق حساب کاربری Bitcoin@ اقدام نموده اند، اما بعید به نظر می رسد اقدامات آنها تاثیری در این قضیه داشته باشد. توییتر فقط به خاطر اینکه شما چیزی را دوست ندارید، آن را غیر قانونی نمی کند. همچنین یک نظریه جایگزین برای آنچه که می تواند برای Bitcoin@ رخ داده باشد، وجود دارد. قوانین توییتر بیان می کنند که “شما نباید حساب های کاربری توییتر را خرید و فروش کنید”. فرض بر این بود که ممکن است این تعلیق پس از گرایش Bitcoin@ به بیت کوین کش رخ داده باشد، اما هیچ شواهدی برای حمایت از آن وجود ندارد و به سادگی امکان پذیر است که صاحب اصلی حساب به سمت بیت کوین کش جذب شده باشد. علاوه بر این اگر علت اصلی ماجرا این بود، عجیب و غریب است که چرا تعلیق اکانت توییتر سه ماه طول کشیده است.

حال باید دید که اکانت مجدداً فعال شده Bitcoin@ چه توییت هایی در رابطه با ارزهای رمزپایه و مباحث مرتبط با آن منتشر خواهد نمود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
sina-e
sina-e
5 سال قبل

اگر توییتر گوگل فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی حمایت از ارزهای دیجیتال رو قطع کنن، اون وقته که باید حسابی ترسید و با احتیاط سرمایه گذاری کرد.

hosseinsh
hosseinsh
5 سال قبل

جالبه با اینکه توییتر تبلیغات ارزهای رمزپایه رو ممنوع کرده ولی این اکانت دوباره فعال شده :-؟