عل سقوط بیت کوین تا 50,000 دلار

آیا قطع برق در چین، علت سقوط بیت کوین تا 50,000 دلار بوده است؟

یک تحلیلگر به نام ویلی وو (Willy Woo) در مورد قطعی گسترده برق در مرکز ماینینگ چین که قیمت بیت کوین را تا 50,000 دلار پایین آورد، صحبت می کند.

Willy Woo در چند روز گذشته اخبار مربوط به قطعی برق در چین را منتشر کرد. گفته می شود که علت این قطعی برق، تسهیل بازرسی های ایمنی لازم در مورد جاری شدن سیل اخیر در یکی از معادن محلی زغال سنگ، بوده است. حادثه ای که به گرفتار شدن 21 معدنچی به طور موقت در زیر زمین منجر شد.

طبق شاخص مصرف انرژی بیت کوین کمبریج (BECI)، استان Xinjiang در چین، تقریباً یک چهارم نرخ هش (Hash Rate) دنیا را در بر می گیرد.

این تحلیلگر اشاره کرد که دیروز، نرخ هش بیت کوین، شاهد بزرگترین سقوط خود، از سال 2017 بوده است. بنا به داده های Ycharts، این نرخ هش از 172 میلیون ترا هش بر ثانیه (TH/s) به تقریباً 154 میلیون TH/s رسید.

این تحلیلگر محبوب ارز های دیجیتال، ویلی وو، سقوط قیمت سنگین بیت کوین که در 18 آوریل (29 فروردین) رخ داده است را، به سقوط ناگهانی نرخ هش در پی قطع برق در استان سین کیانگ چین، نسبت داده است.

نرخ هش بیت کوین
نرخ هش (Hash Rate) بیت کوین. منبع: Ycharts

ویلی وو، به 9,000 بیت کوین که در تاریخ 16 آوریل (27 فروردین) به بایننس انتقال داده شد اشاره کرد. حدس و گمان ها بر این است که این بودجه، توسط یک وال (Whale) که پیشتر از اتفاقات چین با خبر بوده است، انتقال داده شده است.

همراه با فروش سنگین در بازارهای آتی سه ماهه، این حرکت نزولی منجر به لیکویید شدن بیت کوین به ارزش 4.9 میلیارد دلار و در ادامه 4.4 میلیارد دلار دیگر در بازار آلتکوین ها شد.

هرچند، همه با نظرات Willy Woo در این مورد هم عقیده نیستند. Adam Cochran، نظر خود را این گونه بیان کرد که:

این ایده که یک قطعی برق در شب گذشته در یکی از استان های مهم ماینینگ در چین، موجب افت قیمت بیت کوین شده است، کاملاً غیر منطقی می باشد.

Adam Cochran توییتر

ویلی وو اذعان داشت که نهنگ های کهنه کار که به ندرت اقدام به فروش می کنند، در طی این افت قیمت به شدت شروع به خرید کرده اند.

او گفت که اعتبار بیت کوین به عنوان یک دارایی تریلیون دلاری، بسیار زیاد است و در حالی که مارکت کپ بیت کوین از 1 تریلیون دلار فراتر رفته است، 13.5 درصد از کل عرضه بیت کوین به زنجیره منتقل شده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments