پلتفرم TON

نسخه آزماشی بلاک چین تلگرام (TON) تا پاییز امسال عرضه می شود

خبر های زیادی درباره TON از سال 2017 به گوش می رسید ولی با این حال سرمایه گذاران این پروژه به این پیام رسان انتقاد داشتند که چرا شفافیت به خرج نمی دهد و نمی گوید که دقیقا در زمینه این پروژه زنجیره بلاکی چه کار هایی انجام داده است. طبق گزارش دیروز رسانه روسی Vedomosti تلگرام تا پایان “پاییز امسال” نسخه ای آزمایشی از پلتفرم TON خود را که بر پایه زنجیره بلاک است، ارائه می کند.

اوایل 2018، کریستین کاتالینی، پروفسور و بنیانگذار آزمایشگاه اقتصاد های رمزپایه در دانشگاه MIT گفت :

تحقیقات ما نشان می دهد، وایت پیپر ها دارند کم کم تبدیل به نوعی نقشه راه می شوند تا مشتریان را متقاعد کنند. در گذشت زمان تمرکز روی جزئیات فنی کار کم شده و بیشتر بر روی ایجاد یک چشم انداز تمرکز دارند. در رابطه با تلگرام، خیلی چیز ها وعده داده شده و در این رابطه که این وعده چطور می خواهد محقق شود، شفافیتی وجود ندارد.

اما حالا خوشبختانه یک سری چیز ها در رابطه با TON می دانیم.

جریان پیشرفت پروژه TON

پلتفرم زنجیره بلاکی شبکه باز تلگرام (TON) طبق گفته رسانه روسی 70 درصد آماده است و زمان بندی شده تا پایان پاییز امسال یک نسخه آزمایشی از آن عرضه شود.

همچنین به این نکته اشاره شده که Virtual Machine (ماشین مجازی) که یکی از بخش های TON برای کار با قرارداد های هوشمند است به مرحله آزمایش رسیده است و 95 درصد آن آماده است.

کار توسعه مجموعه ابزار های کار با قرارداد هوشمند به نصف رسیده است. دومین بخش سیستم، قوانینی که برای توسعه شبکه TON نوشته شده است را تعیین می کند.

این شبکه اجازه انتقال درخواست تراکنش ها و بلاک های جدید را می دهد. نرم افزاری که کار تایید بلاک های جدید را انجام می دهد، 10 درصد آماده است.

سومین بخش وضعیت ساخت بلاک و ساز و کار های تایید آن را تعیین می کند ولی طبق گزارش ها این بخش از پروژه اصلا پیشرفت نداشته است.

انتظارات روشن تلگرام

تلگرام باور دارد که شبکه جیدید که می سازد، “نسل سوم” زنجیره بلاک خواهد بود. علاوه بر این، انتظار می رود، TON اکوسیستم کاملی شود که حتی از شبکه اتریوم که قابلیت های فراوانی هم دارد، جلو بزند.

این سیستم از ارز رمزپایه خاص خود به نام توکن GRAM استفاده خواهد کرد که به مردم امکان ساخت برنامه های کاربردی نامتمرکز را در پلتفرم TON می دهد.

همان طور که پیش از این هم گزارش کردیم، پاول دورف قصد داشت که یک ICO عمومی راه بیاندازد ولی بعد ها پس از این که در طی پیش فروش خصوصی اش توانست 1.7 میلیارد دلار جمع کند، صرف نظر کرد و ICO را مخفیانه به اجرا درآورد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments