بیت کوین

شرکت فناوری اطلاعات Globant آخرین خریدار سازمانی بیت کوین

این شرکت ارائه دهنده راه حل های فناوری اظهار داشت که در سه ماهه اول سال 2021، 500،000 دلار BTC خریداری کرده است.

پرونده های مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان می دهد که شرکت بزرگ فناوری اطلاعات Globant به آخرین شرکت بزرگ سرمایه گذاری در بیت کوین تبدیل شده است.

این شرکت خریدهای ارز دیجیتال خود را برای سه ماه اول سال در بیانیه ای در تاریخ 25 مه در SEC ارائه کرد و طبق آن اذعان داشت :

“در طی سه ماهه اول سال 2021، این شرکت مجموع [500،000 دلار] دارایی دیجیتال را که فقط شامل ارز دیجیتال بیت کوین شده بود، خریداری کرد”

ارزهای دیجیتال خریداری شده این شرکت، در کنار مجوزها، روابط با مشتری، قراردادهای مشتری و قراردادهای غیر رقابتی در مالکیت شرکت، در لیست “دارایی های نامشهود” آن شرکت ذکر شده است.

Globant اظهار داشت که بیت کوین را به عنوان یک دارایی نامشهود اعلام می کند زیرا “فاقد شکل فیزیکی است و هیچ محدودیتی برای عمر مفید آن وجود ندارد.” این گزارش اضافه کرد که سود حاصل از دارایی های دیجیتال تا زمان فروش آنها به طور رسمی اعلام نخواهد شد.

Globant یک شرکت توسعه فناوری اطلاعات و نرم افزار است که در سال 2003 تاسیس شد و بیشتر در آمریکای لاتین فعالیت می کند اما همچنین در انگلیس و ایالات متحده  دارای نماینده است.

علی رغم آشکار شدن حضور بیت کوین در ترازنامه خود، این شرکت پایه قیمت تمام شده برای ذخیره BTC خود را فاش نکرده است. با این حال، با خریدهای آن در سه ماهه اول، هر خرید بیت کوین که از هفته دوم فوریه به بعد انجام شده است در حال حاضر با ضرر مواجه است.

در حالی که در ماههای اخیر بسیاری از شرکتهای تجاری عمومی بیت کوین خریداری کرده اند، در حال حاضر بسیاری از آنها با خرید BTC  ضرر کرده اند. طبق اطلاعات  Bitcointreasury، با اینکه بیت کوین دوباره به سطح قیمت اوایل فوریه بازگشته است، شش شرکت به خاطر دارایی های  بیت کوین خود در ضرر هستند.

شرکت بازی های آنلاین ژاپنی نکسون خرید 100 میلیون دلاری BTC خود را در تاریخ 28 آوریل اعلام کرد. ارزش بیت کوین های این شرکت اکنون 67 میلیون دلار شده است. Seetee، یکی از زیرمجموعه های غول انرژی نروژی Aker، در اوایل ماه مارس 58.6 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد که ارزش امروز آن به 44.9 میلیون دلار کاهش یافته است. شرکت فناوری چینی Meitu که از خرید 49.5 میلیون دلار خرید بیت کوین در ماه های مارس و آوریل خبر داد، شاهد کاهش ارزش دارایی های رمزنگاری شده خود به 36 میلیون دلار بوده است.

شرکت مشاور مالی Brooker Group نیز 6.6 میلیون دلار بیت کوین خریده است که ارزش آن 2 میلیون دلار کاهش یافته است. در حالی که ارزش خرید 1.5 میلیون دلاری بیت کوین پلتفرم ابری Phunware Inc  از زمان خرید یک سوم کاهش یافته است.

به نظر می رسد شرکت سرمایه گذاری چند ملیتی BlackRock نیز 33٪ از خرید 360،000 دلاری BTC خود را از دست داده است. با این حال، این شرکت در ماه مارس به دلیل سود حاصل از معاملات آتی که در ژانویه به دست آورد، دوباره موقعیت خود را باز یافت، به این معنی که BlockRock  برای اندوختن ارزهای دیجیتال خود هیچ فیاتی هزینه نکرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments