بازیابی بازار کریپتو

احیای ۴۰۰ میلیارد دلاری مارکت کپ ارزهای دیجیتال با رهبری توکن های دیفای

حرکت دوباره‌ی قیمت بیت کوین به سمت ۳۸,۰۰۰ دلار، باعث ایجاد رالی‌های استراحت قدرتمندی در توکن‌های دیفای و تعدادی از آلت کوین‌ها شد. رالی های استراحت (relief rallies) معمولا در روندهای نزولی اتفاق می افتد.

در ۲۴ می، پس از افزایش بیش از ۶۰ درصدی قیمت تعدادی از توکن‌های امور مالی غیر متمرکز به دلیل فشار قیمت بیت کوین به سطح ۳۸,۰۰۰ دلار توسط گاوهای بیت کوین، آلت کوین‌ها و دیفای دوباره احیا شدند.

برخی از تحلیلگران، این حرکت را با عنوان “جهش  گربه‌ی مرده” توصیف می‌کنند؛ اما برخلاف نگرانی‌ها، جهش در قیمت‌ها که در سراسر بازار دیده شده، احتمالا یک منظره‌ی خوشحال‌کننده برای سرمایه‌گذاران رمز ارزها است. این سرمایه‌گذاران، هفته‌ی گذشته شاهد یک واقعه‌ی شکست تاریخی بودند، که تقریبا باعث شد مارکت کپ کلی رمز ارزها  ۱.۳ تریلیون دلار کاهش داشته باشد.

بزرگترین جهش احیایی در بین ۲۰۰ کوین برتر، در راه‌حل لایه دوم اتریوم، یعنی پالیگان (ماتیک)، اتفاق افتاد. پالیگان در هفته‌های اخیر، به عنوان راه لایه دوم اصلی کل بازار ظهور پیدا کند.

توکن‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) نیز، در خط مقدم برگشت بازار بودند. در این راستا، توکن میکر (MKR) در مدت یک شب ۹۱ درصد رشد کرد و بالای ۴۰۰۰ دلار ترید شد، در حالی که، یرن فایننس (YFI) تا ۷۲ درصد رشد کرد و اکنون نزدیک سطح ۴۸,۰۰۰ دلار ترید می‌شود.

از دیگر دیفای‌های پرسود قابل توجه، می‌توان به یونی سوآپ (UNI) و آوه (AAVE) اشاره کرد. ارزش این توکن‌ها بیش از ۵۰ درصد رشد کرد. همچنین قیمت توکن مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس، بیکری توکن (BAKE)، حدود ۶۲ درصد رشد کرد و هم‌اکنون بالای ۳.۳۰ دلار ترید می‌شود.

تغییر روند بازار در روز دوشنبه، باعث شد حدود ۴۰۰ میلیارد دلار به ارزش کل بازار اضافه شود. هم‌اکنون مارکت کپ ارزهای دیجیتال ۱.۶۱۵ تریلیون دلار برآورد می شود و نرخ سلطه بیت کوین در این بازار 44 درصد است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments