بیت کوین

بیت کوین پر سودترین دارایی طی ده سال گذشته

بازده سالانه بیت کوین، سایر کلاسهای دارایی را با اختلاف زیاد تحت الشعاع قرار داده است.

طی ده سال گذشته بیت کوین، همه کلاس های دارایی دیگر را حداقل با فاصله ای ده برابری شکست داده است. این نقطه عطف توسط مدیر عامل و بنیانگذار Comound Capital Advisor که عملکرد دارایی های برتر را با استفاه از داده های Ycharts بررسی و جمع آوری می کند، بیان شده است.

Roberto Talamas محقق Messari تاکید کرد که بیت کوین به طور متوسط سالانه 230 درصد بازده دارد. این یعنی ده برابر بیشتر از رتبه دوم کلاس های دارایی.

رتبه بندی کلاس های دارایی
رتبه بندی کلاس های دارایی مختلف طی ده سال گذشته

شاخص نزدک 100 ایالات متحده که بازده سالانه 20 درصد دارد، در رده دوم قرار گرفته است و پس از آن U.S. Large Caps سهام شرکتی مستقر در آمریکا با حجم بازار (مارکت کپ) بیش از 10 میلیارد دلار، با بازده سالانه 14 درصد در جایگاه بعدی قرار گرفته است. سهام Small Caps تنها کلاسی از دارایی ها بود که طی ده سال گذشته با 12.9 درصد توانسته بازده سالانه ای دو رقمی ثبت کند.

همچنین داده ها نشان میدهد که طلا از سال 2011 بازده سالانه 1.5 درصدی داشته است و پنج بار در 11 سال گذشته، با ضرر همراه بوده است. طبق گفته Gold Price از ابتدای سال 2021 این فلز گرانبها 8.5 درصد سقوط کرده است و این موضوع باعث نارضایتی Peter Schiff سرمایه گذار طلا و از مخالفان بیت کوین شده است.

از سال 2011 ، سود مرکب برای بیت کوین برابر 20 میلیون درصد است. در این میان سال 2013 بهترین عملکرد بیت کوین رقم خورد که طی آن 5507 درصد سود کسب کرده است.

این داده ها همچنین نشان میدهد که بیت کوین تنها در طی دو سال از زمان پیدایش خود زیان سالانه داشته است. با کاهش 58 و 73 درصدی در سال 2014 و 2018 بیت کوین در بازه سالانه متضرر شده است. طبق این داده ها از ابتدای سال 2021 بیت کوین با 108 درصد افزایش همراه بوده است و در زمان نگارش این خبر بیت کوین در قیمت 58686 دلار خرید و فروش می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments