سقوط سهام Microstrategy

سقوط 50 درصدی سهام Microstrategy در عرض 17 روز

این تنها سهامداران فردی نیستند که تحت تاثیر نوسانات و اصلاح قیمت های بیت کوین، ممکن است متضرر شوند. معامله گران بزرگ که در سطوح گسترده فعالیت میکنند، نه تنها از این قا‌‌‌‌‌‌‌‌ئده مستثنی نیستند، بلکه از راه های بیشتری می توانند متحمل آسیب شوند.

طبق داده های منتشر شده در تاریخ 5 مارچ (15 اسفند)، شرکت Microstrategy که بیش از 90,000 بیت کوین (BTC) دارد، شاهد سقوط بیش از نیمی از قیمت سهام خود تنها در 3 هفته بوده است.

شرکت Microstrategy همچنان به خرید بیت کوین ادامه می دهد.

در روزی که این شرکت خبر از خرید 210 بیت کوین به ارزش 10 میلیون دلار واضافه کردن آن به ذخایر مالی خود خبر داد، سهام Microstrategy به 628 دلار رسید. این در حالی است که در ماه گذشته در بالاترین نقطه خود، سهام این شرکت به ارزش بیش از 1،300 دلار معامله می شد. این نوسانات، به بالا و پایین شدن های بیت کوین و گاوبازی اخیرش(ارزش بالا طولانی مدت) که در هردو جهت های بالا و پایین تغیرات زیادی داشته است، بی ربط نیست.

نمودار ارزش سهام بیت کوین و MSTR
ارزش دلاری MSTR (قرمز) و ارزش دلاری بیت کوین (آبی). منبع: Tradingview

از زمان اضافه کردن بیت کوین به ترازنامه این شرکت، تاثیرات کلی بر MSTR همچنان دگرگون کننده است. قبل از این تغیرات، زمانی بود که سهام این شرکت به سختی تا 100 دلار معامله می شد.

به گفته ‌Arthur Hayes مدیر عال شرکت BitMEX, اگر اوراق قرضه دوباره به اوج برگردند، سرمایه گذاران سرمایه خود را از بیت کوین خارج می کنند. از آنجا که چرخه گاو بیت کوین توسط اقتصادهای کلان به چالش کشیده می شود، این اتفاق (محکومیت) که در بازار عمومی رخ داده است، می‌تواند حتی در طولانی مدت مفید باشد.

به عقیده آرتور، با تغیر سیاست های اساسی در شرایط مهم در بانک مرکزی، امکان این وجود دارد که سرمایه به طور کلی از ارز دیجیتال خارج شود. او دلیل خود را، توانایی فدرال رزرو (Federal Reserve) در افزایش نرخ ها دانست که نارضایتی سرمایه گذاران را به دنبال خواهد داشت اما از طرفی دیگر، دوره ای از نرخ های کم سابقه ناشی ازتورم نواسانات را، به خود خواهد دید.

من شاخص خاصی برای تخمین نسبت بین این دو ندارم (ارز جهانی و ارز دیجیتال)، اما اگر نقدینگی فیات جهانی (ارزهایی مثل دلار، یِن و…) بتواند در اوراق قرضه دولتی دوباره به جایگاه بالای خود بازگردد، باعث خروج بیت کوین خواهد شد.

او افزود:

هدف اصلی این حرکت، حفظ یا افزایش قدرت خرید در برابر انرژی است. در صورتی که بتوان این امر را در دارایی هایی که بیشتر قابلیت نقد شدن دارند، پیاده کرد، اوراق قرضه دولتی و پس از آن نقدینگی، گزینه های آسان خواهند بود.

برای مقابله با هرگونه ریسک، سرمایه گذاران می بایست از پتانسیل های بی نظیر بیت کوین، و نوسانات نرخ در آینده، نهایت بهره را ببرند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments