بیت کوین و 50 هزار دلار

نگرانی تحلیلگران از باقی ماندن بیت کوین در کمتر از 50 هزار دلار

قیمت بیت کوین پس از آنکه نتوانست بالاتر از 50 هزار دلار بسته شود، همچنان در روند نزولی گیر کرده است. بیت کوین نتوانسته است از مقاومت روانشتاختی 50 هزار دلار در آخر هفته عبور کند و در 6 مارس به کمتر از 48 هزار دلار سقوط کرد.

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین
نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین – منبع : تریدینگ ویو

اکنون تریدرها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا قیمت دلاری بیت کوین می تواند سطح 50 هزار دلار را بشکند و یک روند صعودی دیگر را شروع کند. در نقطه مقابل اگر قیمت بیت کوین از پایین ترین سطح کنونی یعنی 46000 دلار پایین تر آید، می تواند شروع رسیدن به قیمت های پایین تر دیگر باشد. این موضوع خود تهدیدی برای چرخه صعودی بیت کوین است که تقریبا برای مدت یک سال است که در جریان می باشد. حداقل در کوتاه مدت و میان مدت، وضعیت این گونه است.

تریدر مشهوری که با نام Rekt Capital شناخته می شود به سطوح قیمتی مشابهی اشاره کرده است. اگر بیت کوین نتواند سطح فعلی را بالاتر از 46000 دلار نگه دارد، تریدر ها انتظار دارند بیت کوین در منطقه ای بین 38000 تا 45000 دلار نوسان داشته باشد و تا این سطح کاهش قیمت را تجربه کند.

همزمان با این موضوع دلار به بالاترین سطح خود از نوامبر 2020 رسید و البته بازارهای جهانی با افت چشمگیری همراه بودند. تحلیلگران کوین تلگراف افزایش نرخ سود اوراق قرضه را دلیل کاهش قیمت بیت کوین و بازار کریپتوکارنسی ها می دانند. البته این موضوع فقط به ارزهای دیجیتال محدود نمی شود و برای مثال شاخص S&P500 نیز به اندازه تمام سود هایی که در سال 2021 بدست آورده است، کاهش داشته است.

در خصوص بازار ارزهای دیجیتال، یک عامل عمده که احتمالا فشار نزولی کنونی را بر قیمت ها ایجاد می کند، افزایش فعالیت نگهنگ هاست. داده های CryptoQuant نشان دهنده افزایش معاملات بزرگ در صرافی ها در 6 مارس را نشان می دهد. اگرچه فعالیت ماینر ها نسبتا کم شده است.

همانطور که کوین تلگراف گزارش کرده است، بیت کوین همچنان با فشاری مخالف از سوی اقتصاد کلان رو به روست. به طور خاص جهش شدید بازده ده ساله خزانه داری آمریکا و پولبک (pullback) در سهام تکنولوژی، بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر گذاشته است چرا که سرمایه گذاران از دارایی های دارای ریسک بالا دوری می کنند.

در همین حال، شاخص ارزی دلار یا DXY مقاومت فنی را شکسته است و به بالاترین سطح از نوامبر 2020 رسیده است.

نمودار بیت کوین و DXY
بیت کوین (آبی) در مقابل DXY (نارنجی) – منبع : تریدینگ ویو

Micheal Van de Poppe تحلیلگر بازار کوین تلگراف خاطر نشان می کند که روند نزولی بیت کوین پس از آخرین تلاش برای شکستن 50 هزار دلار، هیچ تغییری نکرده است. این بدان معناست که روند همچنان نزولی است و در بازارهای کوتاه مدت ضعف هایی وجود دارد. آنچه مشخض است، 50 هزار دلار اکنون برای بیت کوین سطحی ممنوعه است!

با این حال، بیت کوین و همچنین طلا ممکن است به زودی با نزدیک شدن DXY و بازده سرمایه گذاری (Treasury yield) به سطح مقاومت خود، اندکی افزایش قیمت را تجربه کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments