سقوط بیت کوین پایان کار نیست

Planb: سقوط قیمت بیت کوین، پایان کار نیست

آیا سیر افزایش های بیت کوین به پایان رسیده است؟ این تحلیلگر چنین عقیده ای ندارد.

قیمت بیت کوین در روز های گذشته در حال کاهش بوده است. سقوطی از بالای 60 هزار دلار به زیر 50 هزار دلار. اما با توجه به صحبت های تحلیلگر معروف، planB، این موضوع لزوماً به این معنی نیست که سیر افزایشی بیت کوین به پایان رسیده است.

روز جمعه، planB در توییتر خود گفت:

هیچ چیز در یک خط مستقیم بالا نمی رود. تا قبل از این ماه، بیت کوین به مدت 6 ماه پشت سر هم در حال افزایش بوده است. این به نظر شبیه افت قیمت ها دیده شده در میان راه در سال های 2013 و 2017 می باشد.

planB به مدل معروفی که طراحی کرده است، یعنی مدل سهام به جریان بیت کوین (S2F) شهرت دارد. این مدل در واقع قیمت بیت کوین را در یک مسیر صعودی، همزمان با کاهش و افزایش مقدار آن پیشبینی می کند. او همچنین مدل های دیگری هم در این زمینه طراحی کرده است که فاکتورهای دیگر را پوشش می دهند.

طی چند ماه گذشته، قیمت بیت کوین عملکردی مشابه سال 2017 از خود نشان داده است. در 14 آوریل (25 فروردین)، این ارز دیجیتال به مرز بالاترین قیمت خود در 65,000 دلار رسید و در روز های پس از آن، کاهشی تا 47,000 دلار را در 23 آوریل (3 اردیبهشت) شاهد بود. یک سیر نزولی حدوداً 26 درصدی. اما بنا به توییت planB، این حرکت بیت کوین چندان خارج از چرخه حرکت صعودی آن به نظر نمی آید.

توییتر planB
توییت planB

طبق نمودار BraveNewCoin’s BLX در تریدینگ ویو(TradingView)، در طی سیر صعودی سال 2013، بعد از یک حرکت صعودی در قیمت، بیت کوین شاهد یک افت قیمت تقریباً 75 درصدی بین ماه های آوریل و جولای (فروردین و تیر) بوده است. بعد از این اتفاق بیت کوین به سمت قیمت های اساسی بالاتر، قبل از آغاز سال 2014 حرکت کرد.

در سپتامبر 2017 (شهریوریور 96) بیت کوین پس از افزایشات قابل ملاحظه، شاهد یک افت 40 درصدی بود. اما در ماه های بعدی، قبل از این که در سال جدید پیش رو به بازاری نزولی دچار شود، به بالاترین قیمت خود در آن زمان رسید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments