افزایش مالیات سود سرمایه توسط جو بایدن

نگرانی جامعه ارزهای دیجیتال از افزایش مالیات بر سود سرمایه توسط دولت جو بایدن

حدس و گمان ها پیرامون افزایش مالیات بر سود سرمایه توسط دولت جو بایدن (Joe Baiden)، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، موجب برانگیخته شدن ترس در فضای ارزهای دیجیتال شده است. قیمت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در پی همین موضوع و ترس از محدود شدن سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، دچار کاهش شده اند.

آیا مالیات سود سرمایه دو برابر خواهد شد؟

قیمت بیت کوین به زیر قیمت روان شناختی خود یعنی 50,000 دلار رسید در حالی که در هفته های اخیر، به بالاترین قیمت خود در 64,000 دلار رسیده بود. ضمن اینکه اتریوم، دیروز، 11.85 درصد کاهش را در 24 ساعت شاهد بوده است.

در این اعلامیه از رویترز بیان شده است که:

پس از اینکه بایدن، از مجموعه تغییرات پیشنهادی در کد مالیات ایالات متحده رونمایی کرد، این کاهش قیمت ها رخ داده است. برنامه هایی شامل دو برابر کردن مالیات بر سود سرمایه به 39.6 درصد، برای افرادی که بیش از یک میلیون دلار درآمد دارند.

این پیشنهاد در سراسر فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد و به این نکته اشاره شده بود که این برنامه می تواند به ارز های دیجیتال آسیب بزند. در حال حاضر (در زمان انتشار این خبر) قیمت بیت کوین در محدوده 49,821 دلار و قیمت اتریوم در محدوده 2,269 دلار قرار دارند.

این کاهش احتمالاً موقتی است

برخی از تریدر ها و تحلیلگران بر این باورند که این کاهش قیمت که ارزهای دیجیتال بالا رتبه با آن روبرو بوده اند، موقتی بوده و افزایش میزان پذیرش توسط سرمایه گذاران نهادی و سرمایه گذاران خرد، نشانگر تداوم علاقه آنها به این نوع دارایی می باشد. 

به عنوان مثال، شرکت بزرگ میکرواستراتژی (MicroStrategy) به تازگی 205 بیت کوین به ارزش 10 میلیون دلار به دارایی های خود اضافه کرد. این خرید، سرمایه بیت کوین این کمپانی را به 91,064 BTC رساند.

بیت کوین و اتریوم، هر دو به تازگی شاهد یک سیر افزایشی چشمگیر بودند. این روند افزایشی برای اتریوم به این معنی است که افراد زیادی برای مشارکت در این ارز دیجیتال، به آن ملحق می شوند. به عنوان مثال، شرکت املاک و مستغلات آمریکایی WeWork، به تازگی به همکاری با کوین بیس (CoinBase) و بیت پی (BitPay) پرداخته و پرداخت ارز دیجیتال به صورت بیت کوین، اتریوم، یو اس دی کوین و paxos می پذیرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments