دزدی ارز دیجیتال از مک اپل

سرقت ارز دیجیتال از کامپیوتر های مک اپل

در چند روز گذشته بد افزاری معروف به CookieMiner از سوی شرکت امنیت سایبری Palto Alto Network معرفی شد که نشان می داد کوکی های مرورگر مرتبط با صرافی های ارز دیجیتال و وب سایت های ارائه دهنده سرویس کیف پول که توسط قربانیان بازدید شده را، رهگیری می کند.

هدف این بدافزار تمامی وب سایت هایی بودند که در دامین خود کلمه بلاک چین را داشته اند و هم چنین صرافی های چون بایننس، مای اتر والت، کوین بیس و پولونیکس در لیست اهداف این مخرب بوده اند.

این بد افزار که سعی در بدست آوردن اطلاعات کارت های اعتباری مهمی چون مستر کارت و ویزا کارت را داشته است، نام کاربری و رمز های عبور ذخیره شده در مرورگر کروم، پیام های متنی آیفون و کلید های کیف پول ارز دیجیتال بک گرفته شده را نیز سرقت کرده است.

اگر سرقت این اطلاعات موفقیت آمیز بوده باشد، هکرها می توانند به صرافی های ارز دیجیتال قربانی و حساب های کیف پول آنها دسترسی کامل داشته باشند.

و اما این بدافزار موارد دیگری را نیز مورد هدف قرار می دهد- طبق اعلام پژوهشگران، کوکی ماینر با تغییر تنظیمات سیستم فرد قربانی، اقدام به اجرای یک نرم افزار استخراج سودجویانه ارزدیجیتال می کند که به نرم افزار استخراج کننده دیگری شباهت دارد، تنها با این تفاوت که به جای استخراج ارز دیجیتال مونرو، یک ارز دیجیتال کمتر شناخته شده به نام Koto را استخراج می کند.

تعداد بدافزار های استخراج ارز دیجیتال روز به روز در حال افزایش است. به گزارش مک آفی در سه ماهه سوم سال 2018، حدود 4 میلیون تهدید امنیتی در خصوص ماینینگ ارز دیجیتال صورت گرفته است که این عدد در مقایسه با وضعیت مشابه در سال قبل رشد بسیار چشمگیری داشته است.

آنچه واضح است، افزایش سطح امنیت کامپیوتر و لپ تاپ شماست. راه های جلوگیری از دزدی ارز دیجیتال گاه بسیار ساده هستند که با رعایت آنها می توان از اتفاقات ناخوشایندی چون هک شدن کیف پول ارز رمزپایه جلوگیری کرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments