صرافی ارز دیجیتال در ایران

رفع فیلتر صرافی های ارز دیجیتال در ایران

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از رفع فیلتر صرافی های ارز دیجیتال خبر داد. در این خبر آمده است که تاکنون دو کسب و کار رفع فیلتر شده اند. مهدی عبادی درباره رفع فیلتر برخی از صرافی ها اعلام کرد، تا زمانی که قانون مشخصی از سوی نهاد هایی مانند بانک مرکزی وضع نشده است، فیلترینگ بی معنی است.

طبق صحبت های انجام شده با دادستانی، صرافی هایی که عضو انجمن هستند و فعالیت آنها تایید شده است، برای بررسی بیشتر به دادستانی مراجعه کنند تا در صورت نبود مشکل قانونی، به فعالیت خود ادامه دهند.

انجمن فین‌ تک با دادستانی کل کشور در راستای تعیین تکلیف سایت‌ ها و کسب و کار های فعال در حوزه صرافی و معاملات ارزهای دیجیتال گفتگویی را انجام داد و در نتیجه مقرر شد تا کسب‌ وکار های این بخش که عضو انجمن هستند و بررسی و شناخت کافی از آن‌ها حاصل شده به دادستانی برای بررسی بیشتر ارجاع داده شود که در نهایت با توجه به نبود مشکل قانونی فرآیند رفع فیلتر کسب و کارهای اعلامی از سوی انجمن فین‌ تک در بخش صرافی ارز دیجیتال آغاز شده است.

فین‌ تک یا فناوری‌ های مالی معادل Financial technology یا FinTech صنعتی در فضای اقتصادی است و به کمپانی‌ هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌ کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند. شرکت‌ های فعال در زمینه فناوری‌ های مالی عموما استارت‌آپ‌ هایی هستند که تلاش می‌ کنند خودشان را در سیستم‌ های مالی جا بیندازند و شرکت‌ های سنتی را به چالش بکشند.

دبیر انجمن فین تک اعلام کرد:

معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور عقیده دارد که زمانی که برای یک فعالیتی مجوزی وجود ندارد و بانک مرکزی نیز قوانینی را مشخص نکرده، فیلترینگ برای آن کسب و کار به دلیل فقدان مجوز فعالیت غیر منطقی است؛ بر همین اساس نیز فرآیند رفع فیلتر در زمینه ارز دیجیتال صرفا برای کسب و کار های حوزه صرافی و معاملات ارزهای دیجیتالی در دستور کار قرار گرفته و دستورات لازم به مصادیق مجرمانه اعلام شده است که در همین راستا نیز دو سایت صرافی ارز دیجیتال از فیلتر خارج شده و در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments