گزارش بوترین از نقص ادعا های ایلان ماسک درباره دوج کوین

ویتالیک: طرح ایلان ماسک برای مقیاس گذاری کریپتو “اساساً ناقص” است

ادعاهای ایلان ماسک در مورد برتری دوج کوین در مقیاس گذاری مخالفت بنیانگذار اتریوم را برانگیخته است.

ویتالیک بوترین ، بنیانگذار اتریوم، مقاله ای طولانی درباره محدودیت مقیاس پذیری بلاکچین را منتشر کرده و ادعاهای مدیر عامل شرکت تسلا ، ایلان ماسک را نقد کرده است.

بوترین بر لزوم غیر متمرکز بودن برای از بین بردن ریسک از کار افتادن یک شبکه و محافظتی که یک شبکه توزیع گسترده در برابر حملات هماهنگ دارد، تأکید کرد.

 وی افزود که بدون استفاده از نود ها به طور منظم ، غیر متمرکز بودن امکان پذیر نیست و چنین اظهار داشت:

“برای غیر متمرکز شدن بلاک چین ، برای کاربران عادی بسیار مهم است که بتوانند یک نود را اجرا کنند و در آن همه ی نود ها یک فعالیت مشترک داشته باشند.”

بوترین همچنین ادعا می کند که شاردینگ (sharding) می تواند مقیاس پذیری قابل مقایسه ای را با زنجیره های متمرکز ارائه دهد. با توجه به وضعیت فعلی شبکه اتریوم ، بوترین پیش بینی می کند که یک اتریوم شارد شده “احتمالاً می تواند یک میلیون تراکنش در ثانیه را با امنیت کامل بلاکچین پردازش کند.”

وی افزود:

“اما انجام این کار بدون نیاز به از بین بردن غیر متمرکز بودن کمی طول می کشد. اما این غیر متمرکز بودن است که بلاک چین ها را بسیار ارزشمند می کند.”

نویسنده وایت پیپر اتریوم ، ویتالیک بوترین ، معتقد است که مشکلات اتریوم تا ابتدای شاردینگ اتریوم 2 (Eth2 ) برطرف خواهد شد.

بوترین اظهار داشت:

“توسعه دهنده Eth2 بر روی کار ادغام زنجیره ای اتریوم متمرکز شده است و اطمینان دارد که راه حل های لایه دو می توانند شبکه را پشتیبانی کنند تا اینکه شاردینگ توسعه یابد.”

هفته گذشته ، بوترین پیشنهادی برای سیستمی را نوشت که به پروتکل های قرارداد هوشمند امکان برقراری ارتباط مستقیم بین یکدیگر را از طریق راه حل های مختلف مقیاس بندی لایه دو ارائه می دهد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments