افزایش قیمت بیت کوین در پی تنش

افزایش قیمت بیت کوین هیچ ارتباطی به وقایع اخیر نداشت!

از 3 ژانویه یعنی در طی مدت 3 روز قیمت بیت کوین بیش از 8 درصد افزایش قیمت داشته است. بسیاری از تحلیلگران همانطور که دیدگاهشان را منعکس کردیم، بر این عقیده بودند که این رشد کوتاه مدت مربوط به وقایع اخیر خاورمیانه یعنی حمله هوایی ایالات متحده در نزدیکی فرودگاه بغداد است؛ اما این دیدگاه واقع گرایانه نیست.

پیش از رشد وسیع در جمعه گذشته، تحلیلگران تکنیکالی مانند DonAlt گفتند که با توجه به روند قیمت بیت کوین، در آینده نزدیک نوسان ها بیشتر می شود.

بنابراین حتی پیش از رویداد های اخیر، بیت کوین برای یک افزایش قیمت در حال آماده شدن بود.

چرا پای ایران وسط آمد؟

تقریبا بلافاصله پس از این که وقایع اخیر بازتاب رسانه ای پیدا کرد، قیمت نفت و طلا افزایش یافت. قیمت نفت از این رو افزایش پیدا کرد چرا که ایران یکی از تامین کنندگان اصلی نفت است و قیمت طلا افزایش پیدا کرد از این رو که این نوع از دارایی به طور کلی به عنوان دارایی امن توسط سرمایه گذاران در نظر گرفته می شود.

با این حال، این که افزایش قیمت بیت کوین را واکنش سرمایه گذاران نسبت به بی ثباتی های خاورمیانه بدانیم خیلی واقع گرایانه نیست.

مارکت کپ بیت کوین با 136 میلیارد دلار در مقایسه با طلا که 8 تریلیون دلار است، خیلی کمتر است که بخواهیم آن را به عنوان دارایی که باب میل سرمایه گذاران است در نظر بگیریم.

دارندگان بیت کوین پیش بینی می کنند که این رمزارز غالب در نهایت به عنوان نوع دارایی مطلوب برای نگهداری در نظر گرفته خواهد شد. ولی برای این که چنین اتفاقی بیافتد، می بایست ابتدا به صورت نمایی رشد کند، با ثبات شود و سطح کمتری از نوسان را نشان دهد.

در حال حاضر، به عنوان یک نوع دارایی در حال ظهور، بیت کوین نشانه ای از وابستگی به سایر بازار ها یا انواع دارایی نشان نداده است. این رمزارز بر اساس بازار تبدیلات تغییر می کند و معمولا نسبت به رویداد های کلان بی تفاوت است.

نمودار قیمت بیت کوین 6 ژانویه 2020
تشکیل احتمالی الگوی سر و شانه معکوس برای بیت کوین

روند گاوی برای بیت کوین

جدای از همه این ها، روند فعلی بیت کوین گاوی است و تحلیلگران تکنیکال پیش بینی تغییر بزرگتری را در روز های آینده می کنند.

تریدر ها پرایس اکشن اخیر بیت کوین را یک الگوی سر و شانه معکوس دانسته اند.

مردم این یکی را سر و شانه معکوس خواهند دانست. این باعث می شود که فکر کنم ما خط گردن (خط قرمز بالایی) را تست خواهیم کرد. به محض که آن جا برسیم فکر می کنم یا یک افزایش قیمت غلط انداز خواهیم داشت و دوباره سر جای قبل بر می گردیم یا یک افزایش قیمت واقعی را تجربه می کنیم که باعث افزایش قیمت های سریع می شود. من خوشبین باقی می مانم.

تحلیل DonAlt

در معامله، الگوی سر و شانه معکوس معمولا زمانی شکل می گیرد که دارایی ساختاری کف گونه نشان می دهد.

در زمان تشکیل شدن IHS، قیمت یک نوع دارایی به یک سطح پایین جدید کاهش پیدا می کند و در آن یک کف قیمت کوتاه مدت نمایان می شود و در یک تایم فریم بزرگتر شروع به بازیابی گام به گام می کند. بر اساس بازیابی بیت کوین بالای سطح مقاومت سنگین 7,400 دلار، سطوج مقاومت بالا تر در 7,800، 8,200 و 8,400 دلار خواهند بود.

پس از این که قیمت این رمزارز در پلتفرم های مبادلاتی اصلی به 6,410 دلار افت کرد، تریدر ها انتظار یک افزایش سریع و مطمئن را دارند. اسیلاتور مومنتوم نیز نشان می دهد که جدای از 8 درصد افزایش قیمت در طی 7 روز گذشته، هنوز جای بیشتری برای افزایش وجود دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments