نواسانات قیمت بیت کوین

دلایلی برای بازگشت قیمت بیت کوین و افزایش آن

وضعیت بیت کوین در چند روز گذشته اصلا خوب نبوده است. با اینکه روز شنبه شاهد قیمت بالای 9200 دلاری بودیم اما قیمت اصلی ترین ارز دیجیتال تا 3800 دلار هم پایین آمد و بیش از 50% از کاهش یافت.

خوشبختانه افراد خوش بین سرانجام فرصت تنفسی در روز جمعه پیدا کردند و قیمت این رمزارز را به بالای 5000 دلار بازگرداندند و سر انجام با کمک خریداران تا 5900 دلار بالا بردند. اگرچه قیمت بیت کوین نتوانست این کاهش 50 درصدی را جبران کند اما تحلیلگران بر این باورند که افزایش قیمت بیت کوین در روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

یکی از تاجران معروف رمزارزها با نام کاربری Filb Filb  که در مورد نوسانات قیمت سه ماهه چهارم 2019 و بازگشت قیمت ها به حالت عادی در سال 2020 مطالبی را به درستی پیش بینی کرده بود، اخیرا سه دلیل برای بهبود شرایط بیت کوین ارائه داده است. در گزارشی که در newsbtc آمده است سه دلیل برای افزایش قیمت بیت کوین ذکر شده است.

از نظر تحلیلگران برجسته قیمت بیت کوین به زودی با جهشی همراه خواهد بود.

FilbFilb در پیام هایی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده سه دلیل برای احتمال افزایش سریع قیمت بیت کوین ارائه داده و با وجود اشاره نکردن به قیمت مشخصی نشان داد که دیدگاهی “گاوی” نسبت به وضعیت فعلی دارد.

نمودار قیمت بیت کوین
  • در نمودار کوتاه مدت بیت کوین یک الگوی “آدم و حوای کف” شکل گرفته که این مورد نشانه ی خوبی از شکل گیری یک قیمت کف و بازگشت سریع قیمت ها به سمت بالای نمودار خواهد بود.
  • نرخ سرمایه گذاری در BitMEX در کوتاه مدت به میزان عجیب و غریبی بالا رفته و این به معنای افزایش میزان خرید است. این مسئله حاکی از عکس العمل سریع بازار است و چنین اتفاقی معمولا در هنگام مشاهده قیمت کف رخ می دهد.
  • Filb Filb در پایان نوشته بود که “لیست سفارشات با افزایش زیادی همراه بوده” و این به معنای افزایش تقاضا برای خرید در بازار رمزارزهاست.

اما او تنها فرد خوش بین به شرایط بیت کوین نیست. Nunya Bizniz اعلام کرده بود که جهشی که بعد از سقوط روز پنجشنبه رخ داد سبب شد تا قیمت بیت کوین از میانگین متحرک ساده 200 روزه بالاتر برود. قیمت بیت کوین در سال جاری هرگز در زیر این سطح بسته نشده است. به گفته او”شاید 3800 دلار یکی از بهترین نقاط برای شروع روندی جدید از کار در آید.”

در واقع با وجود اینکه قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک 200 روزه کاهش یافت اما در شرایط فعلی در حال ایجاد یک “شمع” در بالای این روند صعودی بر روی نمودار است.

علاوه بر این، تحلیلگری دیگر با نام Moe متوجه شد که یک “شمع گاوی” بر روی نمودار سه روزه بیت کوین شکل گرفته است: توالی TD یا TD Sequential یک الگوی “شمع نه” بر روی نمودار ایجاد کرده و اغلب در چنین شرایطی با بازگشت روند قیمت ها رو به رو می شویم.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments