تعداد دستگاه خودپرداز بیت کوین در جهان

هم اکنون بیش از 3,500 دستگاه خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان وجود دارد

دستگاه های خودپرداز یک ابزار محبوب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین محسوب می شوند. امروزه بیش از 3,500 دستگاه خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان وجود دارد. آخرین اطلاعات از Coinatmradar، یکی از وب سایت های برجسته که مکان خودپردازهای بیت کوین را دنبال می کند، نشان می دهد که کاهش قیمت بیت کوین تأثیر زیادی بر میزان استفاده از دستگاه های خودپرداز آن در سراسر جهان نداشته است.

از تعداد کل خودپردازهای نصب شده حدوداً 52.7 درصد از آلت کوین ها، 49 درصد از لایت کوین و 32.1 درصد از اتریوم پشتیبانی می کنند. این نقطه عطف جدید 17 ماه پس از آن میسر شد که تعداد این دستگاه ها در اوایل سال 2017 میلادی حدوداً 1000 عدد در سراسر دنیا بود.

داده های Coinatmradar نشان می دهند که آمریکای شمالی با 2,594 دستگاه دارای بزرگترین انحصار دستگاه های خودپرداز بیت کوین در سطح جهان است. پس از آمریکای شمالی قاره اروپا در جایگاه بعدی قرار دارد؛ جایی که کشورهایی همچون بریتانیا و اتریش بیت کوین را پذیرفته و روسیه و جمهوری چک آن را تحریم نموده اند.

یک نمونه دستگاه خودپرداز بیت کوین و اتریوم در شهر تورنتو کانادا
یک نمونه دستگاه خودپرداز بیت کوین و اتریوم در شهر تورنتو کانادا

قیمت بیت کوین امسال به خصوص در سه ماهه اول رشد بسیاری داشت و پس از آن در ماه فوریه با کاهش تقریباً 50 درصدی به زیر 7,000 دلار سقوط کرد. علیرغم کاهش قیمت ها، تولیدکنندگان همچنان دستگاه های خودپرداز جدیدی در نقاط مختلف دنیا نصب مینمایند.

در اوایل ماه مه زمانی که حدوداً 3،015 دستگاه ATM بیت کوین در سراسر جهان نصب شده بود، سرعت نصب آنها بیش از 5.88 دستگاه خودپرداز بیت کوین در هر روز بود که هم اکنون با 66 درصد افزایش به میزان 8.91 دستگاه در هر روز افزایش یافته است. تولید کنندگان بزرگ این دستگاه ها عبارتند از شرکت آمریکایی Genesis Coin (با سهم 33.69 درصد از بازار) و شرکت اروپایی General Bytes (با سهم 26.89 درصد از بازار).

تولید کنندگان از طریق خودپردازهای دو طرفه گزینه های بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهند. خودپردازهای دو طرفه به کاربران اجازه می دهند تا هم فرآیند خرید و هم فروش ارزهای رمزپایه را انجام دهند؛ در حالی که دستگاه های یک طرفه فقط برای خرید ارزهای دیجیتال کاربرد دارند. سهم بازار برای دستگاه های دو طرفه نیز از 35.32 % به 37.03 % افزایش یافته است؛ زیرا تولید کنندگان در سخت افزار بهبود یافته سرمایه گذاری می کنند تا از هر دو طرف تجارت کسب درآمد کنند.

داده ها نشان می دهند که بیت کوین همچنان در میان سایر ارزهای رمزپایه پیشتاز است. از گزارش منتشر شده اینگونه برداشت می شود که تقاضا برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه افزایش یافته است. همچنین با افزایش ماهانه تعداد ATM های بیت کوین در سراسر جهان و خوش بینی نسبت به ارزهای رمزپایه، آینده خوبی برای این صنعت پیش بینی می شود. هم اکنون حدود 99.9 درصد از تمام دستگاه های نصب شده در سراسر جهان از بیت کوین پشتیبانی می کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments