درآمد NVIDIA از فروش تجهیزات استخراج ارزهای رمزپایه

درآمد NVIDIA از فروش تجهیزات استخراج ارزهای رمزپایه در سه ماهه اول 2018

Nvidia، بزرگترین تولید کننده پردازنده های گرافیکی (GPU) در جهان، درآمد سه ماهه اول 2018 را 3.21 میلیارد دلار اعلام نمود که بیشتر از رقم پیش بینی شده 2.89 میلیارد دلار بود. براساس این گزارش شرکت انویدیا 289 میلیون دلار، 9 درصد از کل درآمد، خود را از طریق فروش تجهیزات به استخراج کنندگان ارزهای رمزپایه بدست آورده است.

انتظار میرفت تا Nvidia از فروش تجهیزات استخراج حدوداً 200 میلیون دلار درآمد کسب کند که این رقم هم اکنون 50 درصد بیشتر از پیش بینی صورت گرفته است. اگرچه میزان فروش این کمپانی فراتر از انتظارات بوده، اما انتظار می رود که در ماه های آینده بطور محسوسی کاهش یابد. پیش بینی می شود کمپانی Bitmain پس از عرضه Antminer E3 (جهت استخراج اتریوم) در سال جاری، بخش قابل توجهی از سهم بازار مربوط به تراشه های استخراج را به خود اختصاص دهد.

Bitmain درآمد سال گذشته خود را بیشتر از Nvidia گزارش کرد؛ در حالی که خط تولید انویدیا شامل خدمات رایانش ابری و هوش مصنوعی نیز می شود. Nvidia سه میلیارد دلار سود عملیاتی را برای سال گذشته گزارش کرد، در حالی که Bitmain تقریباً 4 میلیارد دلار از طریق فروش تجهیزات ماینینگ ASIC کسب نمود.

اگر چه انویدیا ممکن است درآمد Bitmain را نداشته باشد؛ اما آنها فروش سخت افزاری بیشتری نسبت به رقیب خود، AMD، داشته اند. AMD درآمد سه ماهه اول ماه خود را 1.65 میلیارد دلار اعلام کرد که 10 درصد از آن از طریق فروش تجهیزات استخراج ارزهای رمزپایه بوده است. کمپانی AMD همچون Nvidia انتظار دارد که درآمد حاصل از فروش تجهیزات ماینینگ در ماه های آینده کاهش یابد.

جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت NVIDIA، توضیح داد:

دلیل خرید کارت گرافیک [GPU] ها انجام بازی بوده، در صورتی که کاربران مشغول بازی نیستند. در حالی که آنها در مدرسه، محل کار و یا مشغول استراحت هستند، کارت گرافیک خود را روشن نموده و به استخراج می پردازند. هیچ چیز در این میان اشتباه نیست.

هنگامی که تقاضا برای استفاده از GPU ها جهت استخراج ارزهای رمزپایه به حداکثر میزان خود رسید، Nvidia سعی کرد فروش را کنترل کند و در نهایت شکست خورد. به دلیل تقاضا در برخی از بازارها، خرده فروشان کارت های گرافیک را به قیمت تقریباً دو برابر می فروختند. با این حال، عرضه بیشتر ماینر های ASIC از سوی کمپانی بیت مین در آینده ای نزدیک می تواند محدودیت های عرضه و تقاضا در بازار را رفع نماید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments