دانلود کتاب پدر پولدار پدر بی پول

خلاصه کتاب پدر پولدار پدر بی پول به همراه دانلود pdf کتاب

کمتر کسی پیدا می شود که در فکر رویای ثروتمند شدن باشد اما کتاب پدر پولدار پدر بی پول را نخوانده باشد. یکی از بهترین مراجع برای رسیدن به رمز و رازهای مسیر ثروتمند شدن مراجعه به این کتاب است. ما در دورانی زندگی می کنیم که علم و ثروت در تقابل با یکدیگر قرار ندارند. بلکه در صورت نداشتن علمِ ثروتمند شدن، ثروتی در کار نیست. افراد ثروتمند ایران و جهان، هر کدام با هوش و ذکاوت به جایگاه مالی قوی دست یافته اند و حالا شما می توانید با دانلود این کتاب با قسمتی از روش ثروتمند شدن این افراد آشنا شوید.

کتاب “Rich Dad Poor Dad” یکی از بهترین کتاب های دنیاست که در ایران با نام “پدر پولدار پدر بی پول” و یا “پدر ثروتمند پدر فقیر” به فارسی ترجمه شده است. این کتاب توسط رابرت کیوساکی در سال 2000 نوشته شده است و در سال 2001 جزو ده کتاب پرفروش دنیا در مجله وال استریت ژورنال قرار گرفت. این کتاب تا سال 2016 حدود 26 میلیون نسخه فروش داشته است.

رابرت کیوساکی در مورد انگیزه خود برای نوشتن این کتاب می گوید:

مردم در طی سال های تحصیل خود در خصوص همه چیز به جز پول آموزش می بینند. آنها فقط یاد گرفته اند سخت کار کنند تا پول در بیاورند اما هیچ وقت نمی دانند چه کنند که پول برایشان کار کند!

نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی پول در کتاب خود، به رفتار های دو نفر اشاره می کند: یکی پدر واقعی اش که ثروتی نداشته است و دیگر پدر دوستش که ثروتی بی حد و مرز داشته است. او با مقایسه رفتار های این دو نفر، سعی در تغییر رفتار خود داشته است تا بتواند با الهام گرفتن از زندگی آن دو مسیر ثروت مند شدن را طی کند.

رابرت کیوساکی نویسنده کتاب، خود یکی از برجسته ترین اقتصاددان هاست که توانسته تحسین افرادی چون دونالد ترامپ و آنتونی رابینز را بر انگیزد. لذا این کتاب شروع خوبی برای تمام کسانی است که می خواهند کنترل مالی زندگی خود را در دست داشته باشند.

دانلود کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر

خلاصه ای از کتاب پدر پولدار پدر بی پول

کتاب پدر پولدار پدر ثروتمند در هشت فصل به شرح زیر نوشته شده است:

  • فصل اول: ثروتمندان برای پول کار نمی کنند.
  • فصل دوم: چرا ادبیات مالی را آموزش می دهیم؟
  • فصل سوم: تجارت خود را مدیریت کنید.
  • فصل چهارم: تاریخچه مالیات ها و قابلیت شرکت ها
  • فصل پنجم: ثروتمندان پول را می یابند.
  • فصل ششم: کار کنید تا بیاموزید ـ برای پول کار نکنید.
  • فصل هفتم: بر موانع غلبه کنید.
  • فصل هشتم: دست به کار شوید.

هرچند بیان تمام نکات گفته شده در این کتاب مقدور نیست و ارزش کتاب به مطالعه کامل آن است و توصیه می کنیم این کتاب را دانلود یا خریداری کرده و مطالعه بفرمایید. اما برای آنکه دید بهتری نسبت به کتاب پدر پولدار پدر بی پول داشته باشید؛ به بیان خلاصه ای از این کتاب می پردازیم.

در این کتاب دو پدر در مقابل هم قرار داشتند. هردو درآمد خوبی داشتند اما یکی همواره با دغدغه های مالی متفاوتی درگیر بود و دیگری از ثروتمندان هاوایی بود. اگر چه پدر ثروتمند فقط تا کلاس هشتم درس خوانده بود اما از پدر فقیر که مدارک علمی بالا داشت، از توانایی مالی بیشتری برخوردار بود. نصایح و تجربه های این دو نفر با یکدیگر متفاوت بود و دیدگاه متفاوتی نسبت به روش ثروتمند شدن داشتند.

نویسنده در این کتاب می گوید:

پدر بی پول، همیشه به من می گفت که سخت درس بخوانم و به دانشگاه بروم. پس از آن در جایی مشغول به کار شوم و امنیت شغلی داشته باشم. این گونه زندکی من بدون هر گونه ریسک نامعقولی خواهد بود.

این نصیحت به گوش بسیاری از ما آشناست. والدین بسیاری از ما نیز برایمان این گونه ارزوهایی می کرده اند. پدر ثروتمند معتقد است این رویه همواره با ترس همراه است. افراد زیادی این روش را پیش می گیرند و تا آخر عمر خود درگیر حقوق ناچیز، رییس بد اخلاق و … خواهند بود. به این روش “سگ دو زدن” می گویند. کار کردن در کنار ترس که هیچ گاه به ثروتمند شدن ختم نمی شود.

پدر ثروتمند معتقد است که نداشتن دانش مالی یکی دیگر از مشکلاتی است که افراد با ثروت معمولی با آن رو به رو می شوند. نویسنده توصیه می کند دانش خود را در خصوص اصطلاح های مالی گسترش دهید. با مفهوم دارایی و بدهی آشنا شوید و سعی کنید روش های مدیریت پول را فرا بگیرید. یکی از روش هایی که می تواند به بهبود این تکنیک کمک کند، شرکت در سمینارهای مرتبط مالی می باشد.

یکی دیگر از چیزهایی که افراد ثروتمند به آن توجه می کنند و شاید افراد فقیر به آن به اعتنا باشند، “مالیات” است. افراد ثروتمند با مطالعه روند مالیاتی دیگر ارگان ها، سعی می کنند کمترین میزان مالیات را بپردازند. چرا مالیات ثروت فردی افراد را کاهش می دهد.

ترس، بدبینی، تنبلی، عادت های بد و غرور، 5 ویژگی مخرب برای افراد پولدار است. در کتاب پدر پولدار پدر بی پول آمده است که با داشتن این ویژگی ها نمی توان ثروتمند شد و میزان دارایی ها را افزایش داد. تردید و بدبینی می تواند شما را محتاط نگه دارد. ریسک نکردن شما را از روش های ثروتمند شدن باز می دارد. گاهی لازم است کمی جسور باشید.

دانلود کتاب ثروتمند شدن

دانلود کتاب پدر پولدار پدر بی پول

اگر با مطالعه خلاصه کتاب پدر ثرتمند پدر فقیر به خواندن این کتاب ترغیب شده اید، ما برای شما لینک دانلود این کتاب به زبان انگلیسی را قرار داده ایم. اگر قصد دارید نسخه فارسی این کتاب را تهیه کنید می توانید با مطالعه یکی از چندین نمونه ترجمه های انجام شده را خریداری کنید. به این ترتیب از مترجم و ناشران کتاب نیز حمایت کرده اید.

شما فکر می کنید چه کتاب دیگری می تواند رمز و راز کسب درآمد های بالا و ثروتمندی را به خوبی آموزش دهد؟ با ما در قسمت دیدگاه ها در میان بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بهاره
بهاره
3 سال قبل

کتاب بخوانید و ثروتمند شوید