کلاهبرداران از هیت ایلان ماسک برای دزدیدن ارز دیجیتال استفاده می کنند

جعل هویت ایلان ماسک توسط کلاهبرداران برای دستیابی به سودهای کلان

کلاهبرداران هویت ایلان ماسک و دیگر چهره های برجسته کریپتو را جعل می کنند تا سرمایه گذاران ساده لوح به سرعت سرمایه ی خود را به آنها بدهند.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده فاش کرد که کلاهبرداری در کریپتو در دو ماه گذشته افزایش یافته است، و به جعل هویت تقلبی عنوان چهره های برجسته مرتبط با دارایی های دیجیتال مانند ایلان ماسک، اشاره کرد. یافته ها گزارش می دهند که کلاهبرداری های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در اکتبر سال 2020 با تأثیرات همه گیری ویروس کرونا، به شدت افزایش یافت و  پس از آن در طی شش ماه تقریباً 7000 نفر گزارش دادند که بیش از 80 میلیون دلار ضرر از طریق کلاهبرداری دارایی دیجیتال داشته اند.

FTC’s Consumer Sentinel خاطرنشان می کند بسیاری از این سرقت ها از نوع کلاهبرداری های اهدایی بوده داده است که در آن کلاهبرداران به عنوان افراد مشهور یا تأثیرگذار کریپتو ظاهر می شوند و به دروغ قول می دهند که سپرده ارزهای رمزپایه ارسال شده به کیف پول آنها را چند برابر کند. بیش از 2 میلیون دلار دارایی دیجیتال در طی شش ماه گذشته به حساب های جاعلان هویت ایلان ماسک ریخته شده است.

داده ها، افزایش کلی در کلاهبرداری ارز دیجیتال را تقریباً دوازده برابر نسبت به سال قبل نشان می دهند. متوسط خسارت گزارش شده توسط قربانیان نیز طی 12 ماه تقریباً با افزایش 1000درصدی به 1900 دلار رسیده است.

در تاریخ 11 مه ، Business Insider گزارش داد که کلاهبرداران از ظاهر شدن مدیر عامل تسلا در برنامه Saturday Night Live در تاریخ 8 مه استفاده کرده و 5 میلیون دلار دوج کوین به جیب زدند.

در این گزارش ادعا می شود کلاهبرداران استریم زنده جعلی را در YouTube ایجاد می کنند که بینندگان جستجوگر “Elon Musk SNL” را هدف قرار می دهد. این پخش های دروغین باعث ایجاد پیوندهایی به وب سایت های جعلی می شود که گویا بینندگان می توانند برای دریافت دوج کوین از آنها بازدید کنند. مخصوصا در یکی از این استریم ها که ادعا می کند:

“ایلان ماسک میخواهد 500،000،000 دوج کوین بین همه دارندگان دوج توزیع کند. هرکسی می تواند مقداری دریافت کند ، فقط به وب سایت مراجعه کند. ”

از قربانیان خواسته شد تا دوج را به آدرس جعلی منتقل کنند تا بتوانند دارایی خود را دو برابر کنند. از روز یکشنبه ، 9 مه ، FTC آدرس های کلاهبرداری را شناسایی کرده است که حدود 9.7 میلیون دوج کوین به ارزش 5 میلیون دلار دریافت کرده بودند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments