بیت کوین

1.1 میلیون تازه وارد اقدام به فروش بیت کوین کردند در حالی که هولدر ها اهمیتی نمی دهند

در حالی که تازه واردان به بازار بیت کوین ناگهان دارایی های خود را از روی ترس در ضرر فروختند، اما لغزش اخیر بازار هولدرهای با تجربه را نگران نکرده است.

پاسخ به اظهارات ایلان ماسک مبنی بر اینکه تسلا به زودی ذخایر BTC خود را می فروشد، قیمت بیت کوین با فروش سنگین در پایین ترین سطح در 20 هفته گذشته مواجه شد، در حالی که در روز دوشنبه 17 مه بازارها در حدود 42000 دلار، سطح حمایتی ساختند.

به گفته ارائه دهنده تجزیه و تحلیل های درون زنجیره ای، Glassnode، این سقوط عمدتا باعث این شد که معامله گران جدیدتر و تازه کار از موقعیت های خود با ضرر خارج شوند در حالی که معامله گران و هولدر های بلند مدت همچنان در بازار مانده اند.

Glassnode، خاطرنشان كرد نسبت تعدیل یافته سود خروجی بیت کوین (aSOPR)، معیاری كه نشان می دهد BTC در آخرین معامله روی زنجیره سود یا زیان داشته است، در میان این افت قیمت اخیر به زیر 1.0 رسید. aSOPR کمتر از 1.0 نشان می دهد که زیان کل روی یک زنجیره تحقق یافته است و بیشتر در میان دارندگان کوتاه مدت (کوین های خریداری شده در کمتر از 155 روز اخیر) – معامله گرانی که در بازار صعودی یا گاوی 2021 خرید کرده اند، بیشتر است. 

تعداد کل آدرس هایی که تراز غیر صفر BTC دارند نیز 2.8٪ از بالاترین رقم اخیر خود یعنی 38.7 میلیون نفر کاهش یافته اند. زیرا بیش از یک میلیون معامله گر موقعیت های خود را تغییر دادند. Glassnode اظهار داشت:

“در مجموع 1.1 میلیون آدرس تمام سكه هایی را که در این اصلاح نگه داشته اند فروخته اند و شواهدی مبنی بر اینکه در حال حاضر دوباره فروش ناگهانی در جریان است، ارائه می دهند.”

Glassnode با تاکید بر شباهت بین الگوهای اخیر در توزیع عرضه و آنهایی که در اوج کلان بازار گاوی  2017 مشاهده شد، این موضوع را که نوسانات موجود در کوین های عرضه شده توسط دارندگان كوتاه مدت نشان دهنده فروش ناکهانی است، تایید کرد. وقتی دارندگان جدید بخش نسبتاً زیادی از کل عرضه را در اختیار داشته باشند، بازارها معمولاً به یک اوج بزرگ دست پیدا میکنند. 

کوین هایی که توسط دارندگان کوتاه مدت نگهداری می شود اخیراً به بالاترین میزان 28٪ از عرضه در گردش یا حدود 5.3 میلیون BTC رسیده است.

Glassnode  همچنین تخمین زده است که بیت کوین از زمان ثبت بالاترین قیمت خود در 63،600 دلار در 13 آوریل، بیش از 28 درصد کاهش داشته است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments