کاردانو به 2 دلار رسید

برای اولین بار، ثبت بالاترین قیمت 2 دلار برای کاردانو (ADA)

در ادامه نوسانات قیمت بیت کوین، در حالی که این ارز در محدوده زیر 50 هزار دلار گرفتار است، قیمت کاردانو (ADA) به افزایش خود ادامه می دهد. کاردانو برای اولین بار به بالاترین قیمت خود در 2 دلار رسید.

تاثیر ایلان ماسک بر وضعیت نزولی بازار و کاهش قیمت بیت کوین، این ارز را به محدوده کمتر از 50 هزار دلار رساند اما همزمان با آن، آلتکوین های دیگر افزایش های چشمگیری را تجربه کردند. در این بین، کاردانو بهترین عملکرد را در چند روز گذشته ارائه داده است و آخرین افزایش آن، قیمت این رمز ارز را برای اولین بار به بیش از 2 دلار رساند.

ارزهای جایگزین، در وضعیت نزولی بازار کریپتوکارنسی، نسبت به پیشتاز همیشگی خود یعنی بیت کوین، به مراتب عملکرد بهتری از خود نشان دادند. اگرچه تمام آنها از وضعیت منفی حاکم متضرر شدند، اما در عرض چند روز، این ضرر ها را بهبود بخشیدند.

در این بین، کاردانو یک نمونه برتر می باشد. رمز ارز ADA نه تنها از محدوده سقوط قبلی خود ریکاوری خوبی داشت، بلکه به پیشروی خود به سطوح بالاتر هم ادامه داد. چند روز پیش رکورد بالاترین قیمت خود در 1.86 دلار را شکست اما این پایان ماجرا نبود و در مسیر خود رو به بالا، ثابت ماند.

به دنبال آن، سرانجام ساعاتی پیش  ADA  برای اولین بار به قیمت 2 دلار رسید و به سوی جدیدترین رکورد قیمتی خود یعنی 2.2 دلار حرکت کرد. با این اتفاق، کاردانو مجدداً به جایگاه پنجم ارزهای دیجیتال در مارکت کپ بازگشت و بالاتر از DOGE قرار گرفت.

قیمت دوج کوین هم در 24 ساعت گذشته حدود 2 درصد افزایش داشته است. قیمت اتریوم هم که در این سقوط بازار به 3,600 دلار کاهش یافته بود، با بهبود وضعیت خود به محدوده بالای 4,000 دلار بازگشت. در این بین BNB همچنان در بازگشت به محدوده بالا 600 دلار خود موفق نبوده است.

با اعلام این موضوع که تسلا دیگر به پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت ادامه نخواهد داد، ضربه بدی به این رمز ارز در عرض یک روز وارد شد. این ارز که در صدر مارکت کپ قرار دارد از 58,000 دلار به پایین تر از 47,000 دلار سقوط کرد.

از آن لحظه تا کنون، بیت کوین بخشی از این ضرر را با رساندن خود به بالای 51,000 دلار جبران کرد اما در نهایت این تلاش ها کوتاه مدت بود و سقوط به زیر 50 هزار دلار بازهم اتفاق افتاد.

آلتکوین هایی که به پیشروی قیمت ادامه داده اند باعث کمرنگ شدن پیشتازی بیت کوین شده اند. شاخص مقایسه مارکت کپ بیت کوین با سایر دارایی های دیجیتال، برای اولین بار در 3 سال اخیر 40 درصد کاهش داشته است.

نمودار قیمت دلاری بیت کوین
نمودار قیمت دلاری بیت کوین. منبع: TradingView

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments