ذخیره دارایی

چگونه از سرمایه خود در بازار صعودی محافظت کنیم؟

بیت کوین دوران خوبی را می گذارند و قیمت آن سیر صعودی به خود گرفته است. بسیاری از سرمایه گذاران این روند را بسیار مناسب دیده اند و سرمایه خود را به این بازار منتقل کرده اند اما نکته ای که اهمیت دارد، حفظ سرمایه و پیشگیری از ضرر حتی در بازار صعودی است.

افرادی که اخیرا به بازار ارز های دیجیتال روی آورده اند، مسلما تمایل دارند ارز های دیجیتال مانند بیت کوین رشد بیشتری را تجربه کنند. در طرف دیگر ، تریدر های قدیمی تر قرار دارند که سرد و گرم بازار را چشیده اند و می دانند حتی بازار های صعودی نیز همیشگی نیستند و همیشه محتاطانه هشدار می دهند که برای روند های نزولی نیز آماده باشید.

به عنوان مثالی از این دیدگاه می توان به عملکرد بیت کوین در روز گذشته اشاره کرد. در پی همبستگی بیت کوین و طلا با کاهش حدود 4 درصدی طلا، قیمت بیت کوین نیز کاهش پیدا کرد و در روزهایی که بسیار از افراد خوشبین قیمت 20 هزار دلار برای بیت کوین در نظر گرفته بودند، بیت کوین خلاف آن دیدگاه عمل کرد و یک اصلاح 5 درصدی را تجربه کرد. شاخص ترس و طمع نیز به محدوده 75 بازگشت . این شاخص در دو روز گذشته عدد 84 را نشان می داد که بیانگر طمع بسیار زیاد سرمایه گذاران بوده است اما حالا 75 را نشان می دهد که با توجه به وضعیت بیت کوین منطقی به نظر می رسد. با این حال علاوه بر بیان طمع زیاد، از قرار گرفتن این شاخص در این محدوده می توان این گونه برداشت کرد که تریدر ها و معامله گران منتظر افزایش قابل توجه قیمت مهم ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین هستند.

نمودار زیر روند تغییر این نمودار را به خوبی نشان می دهد.

شاخص ترس و طمع

در جریان این افزایش قیمت برخی از تریدرهای با سابقه تجربیات خود را از جهش سال 2017 در اختیار افراد قرار داده اند. یکی از این افراد، Taylor Monahan است که My ether Walllet را تاسیس کرده است. او در جریان این اننقال تجربه به افزایش غیر منطقی قیمت ارز دیجیتال اشاره کرد و این گونه استنباط کرد که گروهی از افراد از این سیل مشتاق به سرمایه گذاری در کریپتو سو استفاده می کنند. او معتقد است اکنون فقط برای بر روی چند ارز با ارزش سرمایه گذاری کرد. همچنین در خصوص نحوه نگهداری کریپتو ، استفاده از کریپتو را اولیت برتر دانست.

زمانی می توانید در بازار ارز های دیجیتال موفق شوید که به جای یک بار بدست آوردن بالاترین سود ممکن ، همواره در مسیر سوددهی قرار داشته باشید.

نکته دیگری که در بازار صعودی باید به آن توجه داشت، سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با قرض و وام است. Monahan معتقد است اگر شما با قرض و یا پس انداز خود که برای فرزندانتان نگه داشته اید، به حوزه ارز دیجیتال وارد شوید، قطعا بازنده اید. شما باید به گونه ای دارایی خود را در این بازار قرار دهید که فقط 5 درصد سرمایه شما در معرض ریسک قرار داشته باشد.

یکی دیگر از تریدرهای معروف ارز دیجیتال نیز در توییت های خود باز هم به افزایش قیمت سال 2017 بازگشت و اعلام کرد که برخی از عوامل از سال 2017 تغییر کرده است و یکی از این فاکتور ها، هیجانات بازار فعالان ارز دیجیتال است. او همچنین بیان کرد که دیدن خرید و فروش های احساسی و بی پروا در این دوران بعید نیست و همین موضوع می تواند بازار ارز های دیجیتال را متشنج کند.

در ادامه راهکار هایی برای حفظ سرمایه در دوران رشد بیت کوین و سایز رمز ارز ها می توان به اظهار نظر Anthony Pompliano اشاره کرد :

• بیت کوین پرنوسان است.
• ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید.
• تنها پولی را در آن سرمایه‌ گذاری کنید که از دست دادنش اشکالی نداشته باشد.
• توییت ‌ها پیشنهاد سرمایه‌ گذاری نیستند.
• با کارت اعتباری بیت کوین نخرید.
• تایم فریم معاملاتی خود را کوچک نگه دارید.
• خودتان تحقیق کنید
.

در خصوص مورد آخر از نصایح این تریدر معروف باید گفت ، که برخی موارد شاهد تبلیغ اینفلوئنسر های معروف از برخی از رمز ارزهای بی ارزش هستید. مهم است که یادآوری کنیم ، همانند هر کالای دیگری برخی از اینفلوئنسر ها با دریافت پول، از یک ارز دیجیتال تبلیغ می کنند. لذا نباید تحت تاثیر هر نوع پیشنهاد سرمایه گذاری قرار گرفت و همیشه اولیت تحقیقات خود را از همه چیز بالاتر بدانید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments