تحلیل افت قیمت دوج کوین

چه کسی مسئول سقوط قیمت دوج کوین است؟ وال ها، موسسات یا سرمایه گذاران خرده فروش؟

اگرچه حجم معاملات آتی دوج کوین سه برابر شده است ، اما به نظر میرسد افت سود 42٪ اخیر کاملا رد پایی از افراد خرده فروش دارد.

اخیراً ، دوج با افزایش 10 درصدی در هفته گذشته به 0.74 دلار رسیده است. این افزایش عمدتا توسط ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اشارات مداوم وی در شبکه های اجتماعی و مصاحبه ها تقویت شد. با کمال تعجب ، با حضور ماسک در برنامه تلویزیونی Saturday Night Live در 8 مه ، قیمت دوج 42٪ اصلاح شد.

این رویداد چیزی غیر معمول را نمایان کرد زیرا دوج طی هفته گذشته بیش از 130 میلیارد دلار معامله داشته است، در حالی که ارزش مارکت کپ آن 65 میلیارد دلار است. این سوال را به وجود می آورد که آیا وال ها در این کار دخیل بودند یا قراردادهای آتی نقش اساسی در سقوط داشتند؟

حضور ماسک در برنامه SNL مقدار توقعات را بالا برد

صرف نظر از انگیزه های دومین شخص ثروتمند جهان ، به نظر می رسد حضور ماسک در Saturday Night Live دلیل بالا رفتن قیمت دوج باشد. یعنی این رویداد کاملا قابل پیشبینی بود .

مشخص نیست که چرا میلیاردر چنین علاقه شدیدی به دوج کوین نشان داده است اما برخی می گویند که گفته های ماسک فقط یک سرگرمی شخصی را منعکس می کند نه یک باور اصلی که دوج کوین می تواند کل سیستم پولی را اصلاح کند.

هر قضیه ای که باشد ، دوج کوین با پشت سر گذاشتن رتبه های برتر مارکت کپ،  به چهارمین ارز دیجیتالی بزرگ رسید و از نام های شناخته شده ای مانند کاردانو، ریپل  و پولکادات پیشی گرفت.

نوسانات قیمت دوج کوین در بایننس
نوسانات قیمت دوج کوین در بایننس

علاوه بر این ، در تعداد جستجوهای گوگل توانست از بیت کوین (BTC) رهبر ارز های دیجیتال  پیشی بگیرد که یک پیروزی مطلق برای طرفداران آن ، از جمله مارک کیوبن ، مالک تیم بسکتبال دالاس ماوریکس است که حمایت خود را از این کوین اعلام کرده بود.

وال ها در حال جمع کردن دوج کوین هستند نه فروختن آن

تمامی توجهات بر روی دوج کوین است ، زیرا 109 شخص از هولدر های مشهور 67.4٪ از دوج کوین های عرضه شده را در اختیار دارند. بزرگترین هولدر نسبتاً جدید است ، که در فوریه 2019 خرید داشته است. در حال حاضر ، این شخص موقعیت خود را با خرید  3.43 میلیارد دوج کوین به رتبه ی 21 در جدول دارندگان ارز دیجیتال ارتقا داده است. هیچ شواهدی وجود ندارد که وال ها با افزایش 10 برابری قیمت دوج کوین سکه خود را به طور گسترده فروخته باشند یا تعداد آنها را کاهش داده باشند.

بازارهای آتی نیز در این قضیه نقشی ندارند 

داده ها همچنین حاکی از آن است که بازارهای آتی نقش مهمی در تغییرات اخیر قیمتها نداشته اند. اگر چنین بود ، حجم و لیکویید شدن قابل توجهی را شاهد بودیم.

لیکویید شدن پوزیشن های شورت و لانگ
لیکویید شدن پوزیشن های شورت و لانگ در بازار دوج کوین

نوسان بی رحمانه قیمت در 16 آوریل باعث شد که 726 میلیون دلار از پوزیشن های شورت و پوزیشن های لانگ لیکویید شوند، همانطور که در بالا نشان داده شد. طی هفته گذشته، پوزیشن های لانگ بیشتری نسبت به پوزیشن های شورت منحل شده است ، که نشان می دهد حرکت رو به بالا باعث نگرانی فروشندگان نمی شود.

سفارشات خرید 340 میلیون دلاری ناشی از لیکویید اجباری فروشندگان شورت طی هفته گذشته با توجه به متوسط حجم معاملات آتی که 28 میلیارد دلار در روز است، ناچیز به نظر می رسد.

بنابراین به نظرمی رسد این حرکت نزولی دوج کوین کاملا تحت تاثیر فعالیت های سرمایه گذاران و تریدر های خرده فروش بوده است چرا که  50 ادرس برتر فعالیت و تراکنش غیر معمولی را نشان نمی دهند و همچنین لیکویید زیادی در بازارهای آتی وجود نداشته است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments