تحلیل قیمت بیت کوین

تحلیل وضعیت بیت کوین در آغاز روند صعودی 22 شهریور 99

نوسانات قیمت بیت کوین در محدوده کوچکتری قرار گرفته است. چرا که تریدرها مقاومت 10500 دلار را مورد آزمایش قرار داده اند. به نظر می رسد قیمت بیت کوین پس از جمعه ای کم نوسان و یکنواخت، به هفته ای خوش بین و مثبت با نوساناتی بین 10200 دلار تا 10400 دلار وارد شده است.

 قیمت روزانه ارز دیجیتال
قیمت روزانه ارز های دیجیتال (منبع: coin360)

در زمان نگارش این خبر، نمودارهای روزانه نشان می دهد برترین ارزهای دیجیتال در حال ایجاد یک Pennant هستند و یک double bottom در قیمت 9838 بیت کوین، وضعیت این ارز دیجیتال را به یک روند صعودی سوق می دهد.

📌 الگوی Pennant یعنی چه؟

در تحلیل تکنیکال، یک Pennant یک الگوی ادامه دار است که در زمان یک حرکت بزرگ رخ می دهد و به عنوان یک میله پرچمی شناخته می شود که به دنبال آن یک دوره ادغام با روندی همگرا ایجاد می شود. به عبارتی یک حرکت بزرگ اولیه را نشان می دهد.

📌 Double bottom در ترید ارز های دیجیتال یعنی چه ؟

الگوی double bottom یک الگو در تحلیل تکنیکال است که تغییر روند و حرکت معکوس قیمتی یک ارز دیجیتال را توصیف می کند. روند double bottom مانند بک حرف “W” است که دو بار سطوح پایین پشتیبانی لمس می شوند.

چارت قیمت روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین/ دلار (منبع:Tradingview)

در حالی که حجم معاملات مورد نظر تا رسیدن به سطح مورد نظر فاصله زیادی دارد، اما شاخص میانگین متحرک همگرایی واگرایی نشان می دهد که به MACD به خط سیگنال نزدیکتر است و میله های کوچک تر در نمودار هیستوگرام کوتاه تر شده اند که بیانگر کند شدن فروش است.

اگرچه وضعیت دلگرم کننده است اما RSI در زیر خط میانی باقی مانده است و حتی اگر بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک صد روزه باشد، عبور از pennant برای رسیدن به سطح حمایت 10.5k قدم بعدی است که تریدرها به دنبال آن هستند.

اگر بیت کوین بتواند از 10500 دلار عبور کند؛ افراد خوشبین سعی می کنند از شکاف VPVR از 10500 تا 11000 دلار بهره ببرند اما احتمال اینکه میانگین متحرک بیست روزه (10900 دلار) قبل از حرکت و رسیدن به 11300 دلار به عنوان یک سطح مقاومتی عمل کند، بسیار زیاد است.

عملکرد روزانه بیت کوین
عملکرد روزانه بیت کوین (منبع : Coin360)

در حالی که قیمت بیت کوین همچنان به سمت یک حرکت قطعی تر تثبیت می شود، قیمت آلت کوین ها برای آزمایش سطح مقاومت کلیدی که در هفته گذشته یک سطح حمایتی قوی بود، در حال افزایش است.

Yearn.finance با رسید به 38333 دلار، بهترین عملکرد را داشته است. بایننس کوین و ONT نیز با 11.30 و 13.19 درصد، رشد قابل توجهی داشته اند.

طبق داده های اعلام شده در کوین مارکت کپ، حجم کل ارزهای دیجیتال 334 میلیارد دلار است و شاخص تسلط بیت کوین در حال حاضر56.8 درصد است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments