بیت کوین

چرا قیمت بیت کوین از 20 هزار دلار فراتر نمی رود؟

هفته گذشته قیمت بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه کرد و در این میان توانست یک ATH جدید برای خود ثبت کند. اگرچه بیت کوین تا نزدیکی 20 هزار دلار رفته است و حتی گاهی این قیمت را لمس کرده است اما عده ای معتقدند آنچه باعث نشکستن این مرز خواهد شد، عوامل روانی و سطح بالای سفارشات فروش در این سطح است.

گزارش های تحلیل های کوین تلگراف نشان می دهد که کسانی که سفارش های فروش خود را در محدوده 20 هزار دلار ثبت کرده اند؛ از فروش گسترده می ترسند. اما شاید این سوال برای شما نیز مطرح شود که چرا سطح 20 هزار دلار به این اندازه برای تریدرها و تحلیلگران حائز اهمیت است؟ برای پاسخ به این سوال باید به گذشته بیت کوین نگاهی بیندازیم. بیت کوین پیشتر در سال 2017 ، تا 20 هزار دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است و توانسته در طی دو ماه 4 برابر شود. البته پس از آن نیز سقوطی 70 درصدی را تجربه کرده است که به عنوان بزرگترین سقوط تاریخ بیت کوین از آن یاد می شود.

تعداد سفارش های فروش بیت کوین در نزدیکی سطح 20 هزار دلار، مقاومت زیادی را ایجاد کرده است. تریدر ها با مرور خاطرات سال های قبل سعی می کنند در این ناحیه بیت کوین های خود را بفروشند.

Simon Chen
مدیر شرکت سرمایه‌ گذاری بابل فایننس
قیمت ارز های دیجیتال
قیمت ارز های دیجیتال بر اساس سایت coin360

یکی دیگر از فعالان در حوزه ارز دیجیتال به نام Lingxiao Yang که مدیریت Trade Terminal را بر عهده دارد بیان کرد:

سطح 20 هزار دلاری یک نزاع روانی است. یک ماه طول کشید تا بیت کوین از 14000 دلار روند صعودی خود را آغاز کند و به اوج تاریخی برسد.

Yang معتقد است که این نزاع روانی بیشتر معاملات خرده فروشان را تحت تاثیر قرار می دهد و نهنگ های بیت کوین بیشتر بر تئوری “خرید در کف” اعتقاد دارند. اگر از نظرات تحلیلگران بر اساس رفتار تریدرها گذر کنیم، داده های فاندمنتال نشان می دهد که دارایی های سرمایه گذاران از صرافی های ارز دیجیتال خارج نشده است.

عدم خارج نشدن بیت کوین ها از صرافی ها را نمی توان به معنی آمادگی بیشتر فروشندگان برای فروش بیت کوین به شکل سریعتر در نظر گرفت. از سوی دیگر Denis Vinokouov معتقد است که آنچه موجب افزایش فروش می شود، افزایش بیت کوین هایی هستند که روی DeFi قفل شده اند و پس از مدتی از حالت قفل شده خارح می شوند. این بیت کوین ها بر روی شبکه اتریوم با اوج گیری بازار دیفای قفل شدند. خوب است بدانید تعداد بیت کوین های قفل شده بر روی شبکه اتریوم از تعداد بیت کوین های استخراج شده در تابستان بیشتر بوده است و می توان به این موضوع به عنوان یکی از عواملی نگاه کرد که قیمت بیت کوین را در این بازه افزایش داده است.

یکی دیگر از تحلیلگران و فعالان حوزه کریپتوکارنسی ها (بنیان گذار Alpha5) با ذکر اینکه وابسته به ناحیه دقیق بین 15000 تا 20000 دلار که نسبت به خرید بیت کوین اقدام کرده اند، گفت این احتمال وجود دارد که خریداران رویکردی احتیاطی مد نظر داشته باشند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments