افت قیمت شدید بیت کوین

سقوط قیمت بیت کوین به 6700 دلار : آیا این روند ادامه دار خواهد بود؟

بیت کوین به تازگی به قیمتی رسید که در طی شش ماه گذشته کمترین میزان بوده است؛ با قیمت حدودی 6700 دلار، حالا در کوتاه مدت یک محدوده جدیدی از کاهش قیمت به روی بیت کوین باز شده است. به این ترتیب همچنان که بازار رمزارز مانند چیزی که در زمستان 2018 دیدیم، در حال سقوط است، شانس برای یک افزایش قیمت ناگهانی به فرم Santa Rally کمتر می شود.

تمایل قیمت بیت کوین به سمت 6,600 دلار

بر اساس داده های وبسایت TradingView بیت کوین با ثبت قیمت 6,615 دلار برای خود در طی یک ساعت یا بیشتر، این کوین وار فاز جدیدی از کاهش قیمت در طی 6 ماه اخیر می شود. آخرین باری که بیت کوین را با این قیمت دیدیم، در حین یک افزایش شدید قیمت در اواسط ماه می بود؛ امروز جهت نزولی است.

نمودار قیمت بیت کوین 25 نوامبر 2019
نمودار قیمت بیت کوین

در بیشتر ساعات آخر هفته، بیت کوین در سطح قیمتی 7,200 دلار تغییر می کرد؛ اما این چیزی بود که از قبل هم توسط بسیاری پیش بینی شده بود. ادامه این روند افت قیمت باعث شد که در صبح دوشنبه معاملاتی آسیا، قیمت بیت کوین دوباره افت کند.

در زمان نوشته این گزارش، قیمت بیت کوین حدودا 6,640 دلار است اما این تغییر قیمت درهای کاهش قیمت به زیر 6,000 دلار را برای بیت کوین باز کرده است.

با نگاه به الگوی نمودار امسال می بینیم که ناحیه حمایتی کوچکی بین این قیمت و میانه سطح 5000 دلار وجود دارد.

در دوره بازار خرسی سال 2018، بیت کوین در طولانی مدت روی قیمت 6,400 دلار ماند؛ بنابراین ممکن است دوباره تا این حد کاهش پیدا کند و دوباره همان الگویی که دیده ایم، تکرار شود. نمودار هفتگی این کوین ناخوشایند است و نزدیک بودن آن به قیمت زیر 7,000 دلار نشان دهنده این است که افت های بیشتری در پیش رو داریم.

نظر تحلیلگران این است که سطح حمایتی در حال حاضر باید بین 5,800 تا 6,200 دلار در نظر گرفته شود چرا که نمودار شمعی هفتگی نتوانسته به بالای 7,300 دلار خود را برساند.

بالای 7,300 دلار -> تارگت 7,900 دلار؛ 8,350 دلار قیمت خوبی برای فروش است (MA50/100 در نظر گرفته شده)

بالای 7,300 دلار -> 5,800 تا 6,200 دلار

من همچنان نسبتا دور نما را نگاه می کنم و روی جزئیات تمرکز نمی کنم.

Crypto₿irb (@crypto_birb)

این تغییر باعث شد تا برای اولین بار از ماه آپریل قیمت بیت کوین به زیر دوران میانگین متحرک 50 هفته ای، زمانی که بیت کوین تازه پس از گذراندن دوران افت زمستان، شروع به رشد کرده بود، برسد. میانگین متحرک 200 هفته که حمایت آن زمستان را ارائه کرد، در حال حاضر زیر 5,000 دلار است و تکرار چنین حالتی دیگر غیر ممکن نیست.

در این زمان، تمایل به معاملات به شدت خرسی است و میزان فروش ها از میزان خرید ها با فاصله زیادی اختلاف دارد. الکس سندرز، مدیر عامل وبسایت Nuggets News پیش از این به این موضوع اشاره کرده بود.

بیت کوین نیاز دارد که یک قیمت پایه را پیدا کند و دارد به سوی آن به سرعت پیشروی می کند. به محض این که وضعیت موقتی در فضای دیجیتال پایان یابد، دوباره بیت کوین خود را پیدا می کند؛ مانند چیزی که پس از سه ماه سال گذشته رخ داد.

در طی این روند قرار است صبر و تحمل افرادی که پیش از این هم یک سال پیش چنین روندی را تجربه و روی رمزارز ها سرمایه گذاری کرده اند را به آزمایش بگذارد. چیزی که حالا شاهدش هستیم این است که بیت کوین از بیشترین قیمت خود در سال 2019 که 13,800 دلار بوده، حدود 52 درصد تغییر داشته است. اگر چنین الگو هایی را پیش از این نمیدیدیم، این اتفاق می توانست دلیل خوبی برای نگران شدن، باشد اما با نگاه به روند های سال های گذشته می بینیم که چنین افت قیمت هایی عادی بوده است.

حجم کل بازار رمزارز به 187 میلیارد دلار کاهش یافته و آنطور که پیش بینی می شود، آلت کوین ها هم سرنوشتی مشابه خواهند داشت.

روی هم رفته به نظر قرار است این طوفان پیش از این که ناپدید شود و روز های روشن تری را نشان دهد، شدید تر از این ها باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments