دستگیری بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال OKEx

بنیانگذار دومین صرافی ارز دیجیتال بزرگ جهان از اتهام مشارکت در کلاهبرداری تبرئه شد!

ژو مینگ ژونگ، بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال OKEx، روز دوشنبه 10 سپتامبر به اتهام مشارکت احتمالی در کلاهبرداری از طریق عرضه یک ارز دیجیتال ناشناس با عنوان “WFEE” در کشور چین دستگیر شد و به مدت 24 ساعت تحت بازجویی قرار گرفت.

بر اساس گزارش رسانه های محلی، ژو مینگ ژونگ در هتل محل اقامت خود با گروهی از سرمایه گذاران پروژه “WFEE Coin” روبرو شد که معتقد بودند آقای Xu یکی از سهامداران عمدۀ این پروژه است. فعالیت های غیرقانونی اعلام شده در بخشی از پروژۀ WFEE موجب شد بسیاری از افراد مرتبط با آن تحت تعقیب نیروهای پلیس در کشور چین قرار گیرند.

پس از مراجعه و پرسش بسیاری از خبرگزاری ها از صرافی OKEx مشخص شد که آقای Xu هیچگونه همکاری با WFEE نداشته است. در مصاحبه ای که امروز ژونگ با خبرگزاری Honeycomb Finance پس از آزاد شدن از اداره پلیس انجام داد، تأیید کرد که او توسط پلیس شانگهای به منظور تحقیقات بیشتر بازداشت شده است؛ اما به شدت ادعاهای مرتبط با کلاهبرداری ارزهای دیجیتال را رد کرد. وی اینگونه توضیح داد:

در شانگهای کسی گزارش کرد که من در پروژه WFEE کلاهبرداری کرده ام. من سریعاً به ایستگاه پلیس رفتم تا وضعیت را توضیح دهم و به پلیس ثابت کردم که من کلاهبرداری نکردم.

در رابطه با اتهامات دیگر مربوط به صرافی OKEx، خبرگزاری محلی جیمیان گزارش داد که هفت نفر از مجموع سیصد سرمایه گذار این صرافی ارز دیجیتال که از افت سرمایه خود شکایت داشتند هم اکنون با ژو مینگ ژونگ به توافق رسیده اند.

در توییتر رسمی صرافی OKEx در روز 12 سپتامبر اعلام شد که Xu در هتل محل اقامت خود با مشکلاتی مواجه شده است؛ در نتیجه با پلیس تماس گرفته و هر دو طرف جهت تحقیقات بیشتر به ایستگاه پلیس منتقل شدند. این توییت بیان می کند:

در حالی که Xu برای کمک به تحقیقات پلیس دعوت شد، کسانی که بازداشت شده بودند از وی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. ژومینگ برای روشن شدن مسأله توضیحات لازم را به پلیس ارائه نموده و پس از آن از ایستگاه پلیس خارج شد.

Xu در مصاحبه خود افزود:

برای شهروندان مطرح نمودن چنین اتهاماتی عادی است و من نیز به سبب همکاری با پلیس وظیفه خود را به عنوان یک شهروند انجام داده ام.

گفتنی است خبر دستگیری Xu در اوایل این هفته جنجال های زیادی در محافل بین المللی به راه انداخت و در پی آن قیمت ارزهای دیجیتال نبز با افت شدید مواجه شد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments