هش ریت بیت کوین

هش ریت بیت کوین به بالاترین سطح خود از ابتدا تا کنون رسید

با توجه به اطلاعاتی که 7 ژانویه (16 تیر 98) از سایت blockchain.com بدست آمده است، نرخ هش بیت کوین به بالاترین سطح خود رسیده است. رکورد قبلی هش ریت بیت کوین در نیمه دوم ژوئن شکسته شد، زمانی که هش ریت بیت کوین به 65.19TH/s رسید و البته از آن زمان این رشد به طور پیوسته ادامه داشته است.

نرخ هش تعداد محاسباتی است که یک سخت افزار و یا شبکه می تواند در ثانیه انجام شود. این پارامتر بسیار مهم برای ماینر هاست. نرخ هش ریت بالا، شانس دست یابی به حل مشکل ریاضی و جمع آوری پاداش را افزایش می دهد. به عبارتی شانس رسیدن به بیت کوین بالاتر می رود. از سوی دیگر نرخ بالاتر هش ریت همچنین میزان منابع مورد نیاز برای انجام حمله 51 درصد را افزایش می دهد و شبکه را امن تر می کند. حمله 51 درصد به تلاش یک ماینر یا گروهی از ماینر ها برای بدست گرفتن کنترل بیش از 50 درصد قدرت استخراج شبکه، توان پردازشی یا هش ریت است. افراد با چنین قدرتی می توانند جلوی ساخته شدن یا تایید تراکنش های جدید را بگیرند. حال با افزایش میزان هش ریت، احتمال حمله 51 درصد کاهش می یابد.

هش ریت بیت کوین
هش ریت شبکه بیت کوین

افزایش میزان هش شبکه اغلب به این معناست که مصرف انرژی آن افزایش یافته است. با این حال crypto currency investment products و موسسه تحقیقاتی CoinShares تخمین زده اند که 74.1 درصد معادن بیت کوین توسط انرژی های تجدید پذیر ساخته شده است.

همانطور که در اخبار قبلی گفته شده است،دوره بعد از سپتامبر 2018 که به زمستان ارز های دیجیتال معروف شده، به عنوان یک دوره تنزل یافته برای شبکه بیت کوین شناخته می شود. در آن زمان هش ریت بیت کوین برای اولین بار شاهد کاهش چشمگیر بوده است.

در ماه ژوئن با منتشر شدن اخبار ناشی از بالارفتن هش ریت بیت کوین تا بالاترین میزان عمر خود، سبب شد که ماینر ها بیشتر از قبل به رقابت فزاینده ای جهت استخراج بیت کوین و دریافت پاداش روی بیاورند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments