پس گرفتن پول های سرقت شده از صرافی Bithumb

صرافی Bithumb چهارده میلیون دلار از پول های سرقت شده را پس گرفته است

صرافی Bithumb، یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان، می گوید که تلفات ناشی از هک های اخیر تقریبا به نصف رسیده است. در جریان هک صرافی Bithumb هفته گذشته چهارشنبه تقریباً 35 میلیارد وون کره جنوبی (معادل 31 میلیون دلار) به سرقت رفت.

این شرکت یک بروز رسانی پیشرفته در روز پنج شنبه (7 تیر 1397) منتشر نمود و ادعا کرد که پس از همکاری با صرافی ها در سراسر جهان جهت بازیابی وجوه، ضرر ناشی از این سرقت اینترنتی به 19 میلیارد وون (17 میلیون دلار) کاهش یافته است. در بروزرسانی امروز Bithumb همچنین برای اولین بار افشا کرد که 11 ارز دیجیتال مختلف طی خرابکاری هفته اخیر به سرقت رفته است. بدیهی است که بیت کوین بزرگترین ضرر را با میزان 2201 بیت کوین (BTC) به خود اختصاص داده است که در زمان نگارش این خبر 12 میلیون دلار ارزش دارد.

دیگر خسارات عمده ارزهای رمزپایه شامل 2219 اتر (ETH) و 692 بیت کوین کش (BCH) و 5.2 میلیون ریپل (XRP) به ارزش کلی 3,837,000 دلار بر اساس آخرین قیمت ارزهای دیجیتال از وب سایت CoinDesk می شود. باقیمانده ارزهای رمزپایه به سرقت رفته کمتر شناخته شده هستند؛ از جمله مقادیر قابل توجهی از توکن های Aelf ،Golem و Kyber.

این صرافی ارز دیجیتال بیشتر توضیح داد که پرونده این حادثه هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است و به همین جهت تعلیق سپرده گذاری و برداشت ها در پلتفرم ادامه خواهد داشت. تا کنون صرافی Bithumb یک تاریخ زمانی مشخص را برای از سرگیری ارائه خدمات مالی خود اعلام نکرده است.

پس از نشت اطلاعات حساب ها در هفته گذشته، حجم معاملات 24 ساعته در بیت هامب – ششمین پلتفرم بزرگ مبادلات ارزهای رمزپایه در جهان – به طور قابل توجهی از 400 میلیون دلار در آن زمان تا 124 میلیون دلار در حال حاضر کاهش یافت. این در حالیست که صرافی بیت هامب بلافاصله پس از اعلام خبر هک، تأیید کرد که خسارت قربانیان به طور کامل پرداخت خواهد شد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments