بیت کوین

افزایش نرخ هش بیت کوین در پی کاهش قیمت آن

با توجه به داده های موجود، بیت کوین علیرغم سقوط 12 درصدی در هفته گذشته، از نظر نرخ هش به بالاترین رکورد تاریخ خود رسیده است. به گزارش منابع مختلفی که رشد نرخ هش بیت کوین را مورد ارزیابی قرار می دهند، این نرخ در تاریخ 1 مارس 2020 به بالاترین میزان (ATH) خود رسیده است.

شبکه بیت کوین به رکورد 136 quintillion هش در ثانیه رسیده است. (quintillion = ده به توان 18)

نرخ هش به توان محاسباتی ترکیبی گفته می شود که ماینرها به بلاک چین بیت کوین اختصاص می دهند. هرچه این مقدار بالاتر باشد، مقدار این توان هم بالاتر می رود و این بدان معناست که ماینرها از سود دهی فرایند ماینینگ راضی هستند و تلاش می کنند تا امنیت شبکه را گسترش دهند.

اطلاعات به دست آمده از وبسایت نظارتی Bitinfocharts نشان می دهد که نرخ هش بیت کوین در روز یکشنبه، آخرین روزی که آمار مرتبط با آن هنوز در دسترس است،  اندکی بالاتر از 120 کنتیلیون هش بر ثانیه بود (120،000،000،000،000،000،000).

نرخ هش
نمودار هش ریت یک ساله بیت کوین (منبع: blockchain)

وب سایت Blockchain هم در آمار خود مشخص کرده که نرخ هش بیت کوین پس از افزایش تدریج در روزهای اخیر در آخر هفته به تدریج به 140 کنتیلیون هش بر ثانیه نزدیک می شود.

به گزارش کوین تلگراف، ابزار نرخ هش تنها می توانند میزان فعالیت را تخمین بزنند. در سال 2019 هم اکثر افراد فکر می کردند که سقوطی ناگهانی در نرخ هش رخ داده اما بعدها مشخص شد که شرایط مطابق انتظار آنها نبوده و این اتفاق هرگز رخ نداده است.

در ماه می که بیت کوین های جدید منتشر می شوند، مقدار هر بلوک از 12.5 بیت کوین به 6.25 بیت کوین نصف می شود، و پس از آن انتظار می رود که با توجه به افزایش میزان رقابت، میزان نرخ هش نیز همچنان افزایش یابد.

“PlanB”، تحلیلگری که مدل پیش بینی انباشت به جریان (stock-to-flow)  بسیار دقیقی را به وجود آورده، اخیراً از عقاید خود در این نظریه به شدت دفاع کرده است. از نظر او نصف شدن پاداش ها در سال 2020 اثراتی یکسان با وقایع سال های 2012 و 2016 خواهد داشت – اثری کاتالیزوری بر نرخ هش، سختی کار و البته قیمت ها.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments