اشتباه وبسایت کوین تلگراف

اشتباه رسانه ها درباره قیمت بیت کوین در ایران : 24 هزار دلار!

حدود 11 ساعت پیش وبسایت کوین تلگراف که یک وبسایت خبری در زمینه رمزارز هاست، مطلبی را منتشر کرد که در آن با انتشار تصویری از وبسایت لوکال بیت کوین، گفته شد که بیت کوین در ایران با قیمت 24 هزار دلار به فروش می رسد.

اشتباه وبسایت کوین تلگراف درباره قیمت بیت کوین در ایران

به نظر می رسد دلیل به وجود آمدن چنین خبری در وبسایت کوین تلگراف، واقعه اخیر حمله هوایی ایالات متحده باشد اما اشتباهی که این وبسایت خبری داشته نه از روی سهل انگاری بلکه به دلیل دو نرخی بودن قیمت دلار در ایران بوده است.

همانطور که می دانید قیمت دلار در ایران به صورت رسمی 4,200 تومان است اما در بازار آزاد با قیمتی در حدود 13,000 تومان خرید و فروش می شود.

کوین تلگراف این خبر را بر اساس پیشنهادات فروش در وبسایت لوکال بیت کوین منتشر کرده است.

وبسایت لوکال بیت کوین مکانی است که دو طرف معامله می توانند بدون واسطه رمزار خرید و فروش کنند و در آن فروشنده خود قیمت مورد نظرش را به ثبت می رساند. همانطور که در تصویر زیر می بینید، فروشندگانی پیشنهاد فروش خود را با قیمتی در حدود یک میلیارد ریال یا صد میلیون تومان به ثبت رسانده اند که با توجه به نرخ بیت کوین با احتساب دلار به قیمت بازار آزاد، طبیعی است.

آفر فروش بیت کوین در وبسایت لوکال بیت کوین

اما نویسنده وبسایت کوین تلگراف با توجه به این که نرخ دلار به ریال در وبسایت هایی از جمله گوگل با نرخ 4,200 محاسبه می شود، با تبدیل این مبلغ به دلار به اشتباه فکر کرده که در این صورت قیمت بیت کوین در ایران در حدود 24,000 هزار دلار است.

در همین رابطه در این مطلب از وبسایت کوین تلگراف تحلیل هایی هم در رابطه با دلیل این افزایش قیمت آورده شده که از جمله آن به حمله هوایی آمریکا و ترس از وقوع جنگ می توان اشاره کرد.

اشتباه وبسایت های خبری درباره قیمت بیت کوین در ایران

به تبعیت از این خبر، سایر وبسایت های خبری نیز خبر هایی با عناوین مشابه قرار داده اند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments