استخراج ارز دیجیتال در ایران قانونی می شود

بانک مرکزی ایران : استخراج ارز دیجیتال قانونی می شود

دو روز پیش در گزارش آژانس خبری پرس تی وی منتشر شد که رئیس بانک مرکزی ایران از تصمیم مقامات ایرانی برای قانونی کردن استخراج ارز دیجیتال خبر داده است.

رئیس بانک مرکزی ایران، عبدالناصر همتی، ادعا کرده است که دولت بخشی از قانون اجرایی که منجر به قانونی شدن استخراج رمزارز هایی مانند بیت کوین در ایران می شود را تایید کرده است.

این صبحت های رئیس بانک مرکزی پس از اظهار نظر های مختلف از سوی مخالفین و موافقین قانونی شدن رمزارز در ایران است

با توجه به توضیح آقای همتی، در این قانون، استخراج رمزارز می بایست با نرخ مصرف برق صادراتی صورت بگیرد و یارانه برق به این کار اختصاص نیابد.

با توجه به گزارش ها، ایران با حدود قیمت 40 تا 100 درصد بیشتر از قیمت برق در داخل کشور به کشور های همسایه برق صادر می کند.

چندی پیش هم زمزمه هایی از حضور ماینر های چینی در ایران برای استفاده از برق ارزان به وجود آمده بود.

همتی در ادامه گفته است که ماینر های ارز دیجیتال می بایست در اقتصاد کشور شرکت داشته باشند و بیت کوین های تولید شده را به خارج از کشور انتقال ندهند.

او همچنین افزود که بانک مرکزی ایران هیچ رمزارزی که ارز آن بر اساس قیمت واحد پولی ملی یا طلا تعیین می شود را مجاز نخواهد دانست.

این بیانیه تازه پس از گزارش هایی از قطع برق ماینر ها که به دلیل افزایش غیر عادی مصرف برق به دلیل بالا گرفتن تب استخراج رمزارز در کشور می باشد، منتشر شده است. طبق خبر هایی که پیش از این هم در پی98 منتشر شد، دولت ایران فقط 1000 واحد دستگاه استخراج بیت کوین را از دو محل استخراج مصادره کرده است.

چند روز پیش هم، معاون فناوری های تازه در بانک مرکزی گفته بود که خرید و فروش رمزارز در ایران به دلیل تضاد با قانون ضد پولشویی غیر قانونی است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments