یونی سواپ

یونی سواپ، جایگاه بیت کوین را در درآمد روزانه تصاحب کرد

درآمد یونی سواپ توکن بومی صرافی به همین نام، به طور میانگین هفت روز است که از درآمد شبکه بیت کوین پیشی گرفته است.

یونی سوآپ از نظر تولید کارمزد روزانه از بیت کوین برای دو روز متوالی جلوتر رفته است. میزان این کارمزد توسط وبلاگ نویس صنعت رمزنگاری Evan Van Ness با استناد به ارقام CryptoFees، وب سایتی که کارمزدهای های تولید شده توسط شبکه های برتر بلاک چین را مقایسه میکند، مشاهده شد.

نمودار کریپتو فی

بنیانگذار یونی سواپ، هیدن آدامز در مورد نقطه ی عطف سریعا مطلبی را در توییتر ارسال کرد:

“کارمزد Uniswap v2 LP بالاخره در میانگین 7 روز از کارمزد شبکه Bitcoin گذشت. اگر [cryptofees] وضعیت کارمزدهای v3 را دنبال میکرد، این اختلاف بسیار بالاتر می بود “

هنگام نوشتن این خبر، گزارش شده بود که یونی سواپ طی 24 ساعت گذشته 7.1 میلیون دلار کارمزد در مقایسه با 4.6 میلیون دلار بیت کوین ایجاد کرده است.

اگرچه یک میلیون منتقد بلافاصله به کارمزدهای بالای گس در یونی سواپ اشاره کردند و این قضیه را دلیل این خبر دانستند، اما آدامز اظهار داشت كه درآمد مورد بحث در واقع حق الزحمه پرداخت شده به تامین کنندگان نقدینگی در فرایند سواپ است نه كارمزد گس. در واقع او گفت که کارمزدهای گس اتریوم که توسط یونی سواپ تولید شده بدون شک به طور گسترده ای بالاتر از کارمزدهای معاملات بیت کوین است.

اکنون برای مدت دو روز متوالی است که یونی سواپ جایگاه بیت کوین را برای کارمزد های تامین کننده نقدینگی بدست آورده است. میانگین 7 روزه ی صرافی های غیرمتمرکز با 5.9 میلیون دلار یونی سواپ در مقایسه با 5.3 میلیون دلار بیت کوین نیز مهر تائییدی بر پیشی گرفتن یونی سواپ از بیت کوین است.

 با این وجود اتریوم به دلیل رکورد کارمزدهای بالای گس، از یونی سواپ و بیت کوین با میزان کارمزد روزانه نزدیک به 90 میلیون دلار جلوتر بود.

در یک توییت جداگانه، آدامز بر اهمیت مقیاس گذاری لایه دو اتریوم  تاکیید کرد و معتقد بود که در حال حاضر، کاربران یونی سواپ حدود 42 میلیون دلار برای کارمزدهای گس هزینه میکنند. وی افزود:

“این تقریبا 5 برابر مقداری است که برای کارمزدهای شبکه بیت کوین در همان مدت هزینه شده است. “

هنگامی که نسخه 3 یونی سواپ در تاریخ 5 مه منتشر شد، شکایات بسیاری از کاربران یونی سواپ را به همراه داشت، زیرا به نظر می رسید که کارمزد گس  حتی از حالت قبلی پلتفرم نیز بالاتر است. نسخه لایه دو مبتنی بر Optimism با اهداف بهینه سازی به زودی راه اندازی می شود.

طبق اطلاعات Bitinfocharts، متوسط هزینه گس به بالاترین رکورد یعنی 68 دلار رسیده است. پایگاه گس اتریوم گزارش می دهد که هزینه های گس برای عملیات پیچیده تر مانند تعاملات قراردادهای هوشمند یا مبادلات توکن های DEX در حال حاضر بیش از 200 دلار است.

بسیاری از پاسخ دهندگان به توییت آدامز سوال کردند که چه زمان مقیاس لایه دو برای یونی سواپ ارائه می شود. لارک دیویس یوتیوبری که در میان آنها بود، اظهار داشت:

“عالی است ، اکنون مقیاس بندی لایه 2 را پیاده سازی کنید تا یونی سواپ در واقع برای کاربران غیر ثروتمند هم قابل استفاده باشد. پالی گان آماده و منتظر است. همچنین Aave، Curve ،Sushi ،Pool نیز با آن همراه هستند. تا زمان Optimism ماه ها مانده است. چرا صبر کنید؟ “

با این حال، ممکن است Optimism برای پروژه های مختلف از جمله یونی سواپ، نسبت به آنچه بسیاری تصور می کنند، زودتر اتفاق بیفتد. یکی دیگر ازاین پروژه های دیفای، Synthetix است که به تازگی یک نسخه جدید را برای فعال کردن معاملات Optimism به اتمام رسانده است، اما هیچ تاییدی درباره زمان اجرای آن وجود ندارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments