کسب درآمد از بازی

کسب درآمد از بازی های کامپیوتری: روش هایی که گیمر ها پول در می آورند

وقتی صحبت از کسب درآمد و پول درآوردن می شود، تصویری از یک کارمند یا یک شغل شرکتی ثابت به ذهن ها خطور می کند. کاری شاید کسل کننده که برای انجامش باید از تفریح خود گذشت. فرنگی ها ضرب المثلی دارند با این مضموم که اگر هر روز کاری که دوست داری را انجام دهی، دیگر هیچ روزی کار نخواهی کرد! به نظر شما چه قدر این سبک کار، شدنی است؟! در این پست قصد داریم شما را با گیمر هایی آشنا کنیم که از بازی کردن پول در می آورند! کسب درآمد از بازی راهی است که جوان تر ها می پسندند.

مسلما هر کاری سختی های خودش را خواهد داشت. شاید در نگاه اول ایده کسب درآمد از بازی و گیم، بسیار ساده به نظر برسد اما پس از مدتی، حتی بازی کردن نیز شما را خسته می کند. انجام هر کاری که از روی اجبار باشد، پس از مدتی حس بدی را منتقل می کند. آنچه در ادامه خواهید خواند، تحلیلی است بر روش های کسب درآمد از بازی. این مقاله به شما کمک می کند هوشمندانه این مسیر را طی کنید.

1- پخش زنده (Live streams)

ساز و کار این بازی ها به این شکل است که شما بایستی برای انجام بازی خود تماشاچی پیدا کنید. خب همین ابتدای کار مجموعه ای از علامت سوال ها ذهن را فرا می گیرد! چرا در میان انبوهی از لایو های جذاب، کسی باید بازی کردن ما را ببیند؟! اصلا دیدن لایو بازی ما چه سودی دارد؟

در هنگام بازی شما، مجموعه ای تبلیغات به بیننده نشان داده می شود و اگر شما طرفدار همیشگی داشته باشید، می توان با کمک مالی و فروش اشتراک ماهانه کسب درآمد داشت.

بزرگ ترین پلتفرم این چنین بازی هایی توییچ (Twich) است. هرچند با روی کار آمدن بخش گیم در یوتیوب نیز، این قسمت از یوتیوب بسیار محبوب شده است. هرچند سایت هایی مثل Hitbox و Beam نیز ساز و کاری مشابه دارد اما توصیه ما به شما این است که سمت این سایت ها نروید. به قدری بازدید این سایت ها پایین است که بهتر است وقت گرانبها را روی آنها تلف نکنیم!

اما با تمام این داستان ها باز هم قصد دارید درآمد خود را از طریق پخش زنده بدست آورید باید متفاوت باشید. تیتر های جذاب، شخصیتی متفاوت و یا حتی شوخ طبعی. برای دیده شدن در این فضای رقابتی باید صبور و متفاوت بود. پیگیری بازی های افراد موفق، و تمرکز بر روی رمز موفقیت و ویژگی های بازی آن ها می تواند روند رشد شما را تسریع بخشد.

آیا سخت افزار خاصی برای این سبک بازی ها لازم است؟

پاسخ منفی است. یک کامپیوتر قوی و چند نرم افزار پخش آنلاین برای شروع کافی است.

کسب درآمد از طریق بازی آنلاین
کسب درآمد از طریق بازی ویدیویی آنلاین

2- ساخت برنامه در مورد بازی ها

یکی از راه های کسب درآمد از بازی ساختن برنامه است. اگر توانایی های تولید محتوای بالایی دارید، این گزینه مخصوص شماست. شما می توانید با تهیه ویدیو ها، پادکست ها و یا اسلاید هایی از بازی، برنامه هایی مبتنی بر گیم بسازید. با افراد مشهور در صنعت گیم مصاحبه کنید. ترفند هایی برای بازی های بزرگ بگویید. یوتیوب در کنار تبلیغاتی که قبل از برنامه شما پخش می کند، پول در می آورد. شما نیز از این سبک درآمد ها بی نصیب نیستید. اشتراک Patreon یک راه خوب برای درآمدزایی از این راه است. فراموش نکنید برای پول در آوردن بایستی صبور بود.

تولید برنامه در خصوص گیم
ساخت ویدیو در مورد دنیای گیم یکی از راه های کسب درآمد از بازی ها است

3- بازی های رقابتی

این سبک بازی ها که PvP نیز نامیده می شوند، کم نیستند. روش کسب درآمد از بازی های این چنینی، فقط بازی کردن است. باید یک بازی محبوب پیدا کنید. اگر حرفه ای هستید در E-sports یا ورزش های الکتریکی ثبت نام کنید.

بازی هایی که انتخاب می کنید باید پر طرفدار باشند. البته در نظر داشته باشید که خیلی از حرفه ای ها در این بازی ها شرکت می کنند. اینکه در دور اول مسابقات شکست بخورید و حذف شوید، نیز وجود دارد.

یکی دیگر از مشکلات این سبک بازی ها، تقلب هایی در خصوص پرداخت نکردن برنده هاست. حتی گاهی به دلیل تحریم های ایران، ممکن است درآمد حاصل شده به دست شما نرسد. البته راه حلی برای این مشکل وجود دارد و آن استفاده از خدمات ارزی پی 98 است.

یکی از نکات مثبت این سری از بازی ها، پخش انلاین آنهاست. شما می توانید از طریق پخش آنلاین نیز درآمد کسب کنید.

کسب درآمد از بازی های رقابتی
سازمان E-sport یکی از برگزار کنندگان مسابقات بزرگ رقابتی است.

4- تهیه دستور العمل برای بازی ها

تازه کار ها علاقه زیادی به خواندن کتابچه های راهنما برای برنده شدن در بازی ها دارند. اگر شما قلمی توانا دارید و یک گیمر حرفه ای به حساب می آیید، می توانید با نوشتن کتاب راهنما و انتشار آن از طریق یوتیوب و یا به صورت قرار دادن در وب سایت شخصی، درآمد بدست آورید.

هرچه یک بازی پر طرفدار تر باشد، نیاز گیمر ها به خواندن راهنما بیشتر می شود و البته تعداد راهنما های نوشته شده نیز در خصوص آن بازی بیشتر است!

شما می توانید کتاب خود را بفروشید یا از طریق تبلیغات یوتیوب پول در بیاورید. یکی از شناخته ترین راه های کسب درآمد همین است. فروختن چیزهایی که تولید کرده اید. حال می تواند فروختن راهنمای بازی باشد یا حتی فروختن عکس هایی که گرفته اید!

کتاب های راهنمای بازی منبع درآمد
یکی از راه های کسب درآمد از بازی ها، نگارش کتاب های راهنما برای بازی کردن است.

5- ژورنالیست

مجله های معتبر همواره به افراد پیگیری نیاز دارند که مسابقات را دنبال کنند. خبر های دنیای گیم را تحلیل کنند. حقوق های خوبی هم پرداخت خواهند کرد اگر شما سبک منحصر به فردی در نوشتن داشته باشید.

حتی می توانید ژورنال خود را داشته باشید. تیم تخصصی خود را تشکیل دهید و هر آنچه که برای یک گیمر می تواند جذاب باشد را، منتشر کنید.

ژورنال های بازی و کسب درآمد
نوشتن مقاله هایی در خصوص بازی ها، می تواند راهی برای پول در آوردن باشد!

6- توسعه بازی های ویدیویی

هر بازی قبل از اینکه به طور عمومی پخش شود، نیازمند تست شدن است. شرکت های بزرگ تولید گیم، همواره به دنیال گیم تستر ها هستند. یک گیم تستر باید با دقت به تمام ظرافت های بازی مسلط شود و باگ ها و ایراد های بازی را اعلام کند.

سایت هایی مثل پلی تست کلاود، بتافمیلی و My app aware وب سایت هایی هستند که به دنبال گیم تستر هستند. اگر یک گیمر پر دقت هستید، این روش کسب درآمد از بازی مناسب شماست.

هر چند این حرفه در ایران آن چنان طرفداری ندارد اما وب سایت های وجود دارند که شغل هایی درباره گیم به شما پیشنهاد می دهند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امیر
امیر
4 سال قبل

من در کنار کار خودم کسب درآمد از راه گیم هم به عنوان شغل دوم انتخاب کردم.فعلا درآمدم چشمگیر نیست ولی دارم روش کار میکنم.
از سایت pay98 هم درآمد ارزی رو تبدیل به ریال میکنم و خیلی راضی ام
دست شما و همکارانتون درد نکنه