بیت کوین مقاومت 50 هزار دلاری را می شکند؟

بیت کوین مقاومت 50 هزار دلاری را می شکند؟ رکورد کندل هفتگی از سال 2021

نوسانات قیمت بیت کوین با یک برد هفت روزه تحت تاثیر قرار می گیرد، اما مقاومت عمده اکنون سد راه گاوهای بیت کوین است.
بیت کوین پس از بسته شدن بالاترین کندل هفتگی خود از دسامبر 2021، هفته جدید را پر قدرت آغاز می کند.
با وجود مقاومت کلیدی نزدیک به 50000 دلار، قیمت بیت کوین همچنان قدرت خود را حفظ کرده است – آیا روند صعود بیشتری در راه است؟

معامله گران بیت کوین به شانس پس از بسته شدن کندل سبز هفتگی با سود 13 درصدی و هاوینگ بیت کوین که تا دو ماه دیگر انجام می شود، تمرکز کرده اند.

این رویداد اکنون مانند یک آهنربا برای احساسات عمل می کند، با تئوری های مختلف در نظر گرفتن اینکه چگونه پیش بینی بالا می تواند BTC/USD را از قبل بگیرد.

با این حال، موانع زیادی در این راه وجود دارد. این هفته شاهد حجم زیادی از داده های اقتصاد کلان از ایالات متحده هستیم که در زمانی ارائه می شود که عدم اطمینان در مورد سیاست های مالی همچنان موضوعی کلیدی برای بازارها و تحلیلگران است.

فدرال رزرو احتمالاً به شدت منتظر چاپ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در ماه ژانویه خواهد بود زیرا بازارها انتظارات کاهش نرخ بهره را تقویت می کنند.

در همین حال، در پس‌ زمینه، داستان موفقیت صندوق‌ های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده ناظران را هیجان زده می‌ کند – آنها پیشنهاد می‌ کنند که یک پیشنهاد نهادی ثابت می‌تواند پتانسیل مورد نیاز برای بالاترین رکوردهای جدید در ماه‌های آینده را فراهم کند.

خرید و فروش بیت کوین

بیت کوین به قیمت 50 هزار دلار می رسد؟

داده های TradingView نشان می دهد که بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین در قیمت 48315 دلار در 11 فوریه برای گاوهای بیت کوین اتفاق بسیار خوبی بود که بالاترین قیمت از اواسط دسامبر 2021 را رقم زد.

چارت هفتگی بیت کوین
چارت هفتگی بیت کوین

طبیعی است که اکنون سوال کارشناسان این باشد که “هدف بعدی بیت کوین به کدام سمت است؟

اینجاست که نظرات متفاوتی در میان کسانی که به سرمایه گذاری در بیت کوین پرداخته اند، به چشم می خورد – برخی پیش بینی می کنند که قیمت بیت کوین به 50 هزار دلار می رسد، در حالی که برخی دیگر معتقدند بیت کوین سقوط می کند.

بازده هفتگی بیت کوین
بازده هفتگی بیت کوین

میشل ون دی پوپ، موسس و مدیر عامل شرکت تجاری MNTrading در یکی از آخرین پست های خود در X (توییتر سابق) گفت:

بیت کوین به سمت مقاومت می رود. کندل عظیم هفتگی، که به وسیله آن بیت کوین به بالای 48000 دلار بازگشته است.

من شخصا دوست دارم که ببینم که قیمت در 1-2 هفته آینده چه عکس العملی در سطح 50 هزار دلار انجام می دهد.

چارت بیت کوین
چارت بیت کوین. (تحلیل میشل ون دی پوپ)

نمودار همراه سطوح اصلاح فیبوناچی را در حال حاضر به همراه داده های شاخص قدرت نسبی (RSI) برای بازه های زمانی 3 روزه نشان می دهد.

ون دی پوپ اضافه کرد که بیت کوین “قوی‌ تر و انعطاف‌ پذیرتر” از آنچه او انتظار داشت عمل کرده است، به این دلیل پیش بینی می کند که تا قبل از هاوینگ ماه آوریل ممکن است به قیمت 57000 دلار برسد.

همچنین کیت آلن، یکی از بنیانگذاران منابع تجاری Material Indicators، به سطوح فیبوناچی، همانطور که از بالاترین قیمت فعلی 69000 دلار بیت کوین محاسبه می شود، توجه دارد.

بیت کوین در حال تست سطحی است که به نظر من قوی‌ ترین مقاومت در نمودار است. او در آخر هفته هشدار داد که سطح 0.618 فیبوناچی یک Golden Pocket از ATH تا سقوط 22 نوامبر را نشان می‌دهد.

آلن پیشنهاد کرد که بسته شدن کندل هفتگی بالای 45000 دلار – که متعاقباً محقق شد – باید به یک دوره تثبیت قبل از حمله به 50000 دلار منجر شود. همچنین برای ادامه دار شدن روند صعودی سطح 0.618 فیبوناچی در 48300 دلار – دقیقاً سطحی که کندل هفتگی بسته شد – هنوز باید حفظ شود.

من در حال تماشای بسته شدن کندل هفتگی هستم. بسته شدن IMO بالای 45 هزار دلار نشان‌دهنده یک چرخش R/S است و مقداری تثبیت و تست مجدد حمایت قبل از تلاش برای رسیدن به بالای 30 هزار دلار یا حتی بسته شدن بالاتر از سطح 0.618 فیبوناچی است.

من انتظار دارم که قبل از جهش قیمت به محدوده 52 تا 55 هزار دلار، مدت‌ها FOMO کند.

نمودار BTC/USD با سیگنال های معاملاتی
نمودار BTC/USD با سیگنال های معاملاتی

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
maedeh
maedeh
2 ماه قبل

سطج فیبوناچی کاربردش تو تحلیل چیه؟؟؟

امیررضا
امیررضا
2 ماه قبل

با این خریدایی که نهنگا و ETF ها انجام میدن خیلی بیشترم قراره مرزاشو بشکنه هر چند نباید از احتمال حباب بودن غافل بشیم.

ramin
ramin
2 ماه قبل

کیف میکنم پی98 همیشه وبلاگاش با نبض بازار یکیه ها