علت افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چه بود؟ بررسی سه فاکتور اصلی و تاثیر گذار

علت افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چه بود؟ بررسی سه فاکتور اصلی و تاثیر گذار

بازار کریپتو امروز رو به افزایش است زیرا قیمت بیت کوین به 30000 دلار بازگشته است و سرمایه گذاران با سرعت برنامه های جدید ETF بیت کوین هیجان زده می شوند.

بازار کریپتو دیروز نوسانات صعودی خوبی را تجربه کرد زیرا بیت کوین، اتریوم، کاردانو و آلت کوین های متعدد پس از پیروی چندین موسسه بزرگ از BlackRock و درخواست ETF های بیت کوین در ایالات متحده افزایش یافتند.

قیمت بیت کوین برای اولین بار از 18 آوریل به 30000 دلار رسید، در حالی که از زمانی که چین در ژوئن 2022 هشدار داد بیت کوین به سمت صفر میرود، رشد 36 درصدی را نسبت به سال گذشته افزایش داد.

این رالی به موجی از نقدینگی های کوتاه در سراسر بازار دامن زد که مجموعاً در 21 ژوئن به بیش از 173 میلیون دلار در 24 ساعت رسید. افزایش قیمت ارزهای دیجیتال به کاهش شکاف ارزش بین سهام و بازار ارزهای دیجیتال کمک می کند که پس از توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافت.

کل انحلال ارزهای دیجیتال در 1 روز

علیرغم قدرت رالی امروز، ماندگاری آن همچنان زیر سوال است زیرا سرمایه گذاران به دنبال پیش بینی مقررات بیشتر از سوی کمیسیون امنیت و مبادلات ایالات متحده هستند. فقدان حمایت دو حزبی از مقررات رمزنگاری، تصویب قانون مهمی را در کنگره ایالات متحده بعید می‌سازد، به این معنی که بسیاری از ارزهای دیجیتال ممکن است توسط SEC به عنوان اوراق بهادار طبقه‌ بندی شوند.

🔺بیایید سه عامل اصلی تاثیرگذار بر قدرت بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

سروصدای ETF بیت کوین 

گمانه زنی ها در مورد پتانسیل برای اولین تایید ETF بیت کوین در ایالات متحده به افزایش قیمت بازار کریپتو کمک کرد. این گمانه زنی پس از اینکه بزرگترین مدیر دارایی جهان، بلک راک، یک ETF بیت کوین را در 16 ژوئن در SEC ثبت کرد، به شدت افزایش یافت.

قابل ذکر است، بلک راک، یک شرکت سرمایه گذاری که دارایی های 9.5 تریلیون دلاری را مدیریت می کند، برای 576 ETF درخواست داده است که تنها با یک رد مواجه شده است. لارک دیویس، تحلیلگر بازار، پیش‌ بینی می‌کند که تایید SEC می‌تواند باعث شود مدیر دارایی هر بیت کوین موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال را خریداری کند. دیویس این بیانیه را در یادداشت بایگانی بیان کرد:

تنها حدود 10 درصد از کل بیت‌کوین [به ارزش 50 میلیارد دلار] در صرافی‌ها قرار دارد. 0.5 درصد از پول بلک راک که به بیت‌کوین منتقل می‌شود، هر کوین موجود را می‌خرد.

با این وجود، SEC تمام برنامه‌های ETF بیت‌ کوین، از جمله برنامه‌های مدیران دارایی مانند VanEck، Ark Invest و Bitwise را رد کرده است. WisdomTree جدیدترین شرکت سرمایه گذاری است که پرونده جدیدی برای یک ETF بیت کوین ارائه کرده است که دو بار توسط SEC رد شده است. اولین رد در دسامبر 2021 و مجدداً در اکتبر 2022 انجام شد. WisdomTree، یک صندوق مدیریت دارایی مستقر در نیویورک، تقریباً 83 میلیارد دلار دارایی را نظارت می کند. یکی دیگر از صندوق های قابل توجه مدیریت دارایی، Invesco، برنامه ای را برای ETF بیت کوین در صرافی Cboe دوباره فعال کرد.

افزایش احساسات صعودی بازار کریپتو

در حالی که بیت کوین و آلت کوین ها هنوز ارزهای ریسکی دارند که می تواند بر قیمت تأثیر بگذارد، معاملات آتی بیت کوین به معامله گران نشان می دهد که اکثریت از فروش به خرید یا همان Short به Long تغییر می کنند. با توجه به Coinglass، 54.24 درصد از معامله گران بیت کوین Long با نسبت 1.2 در مقایسه با Short هستند.

نسبت معاملات خرید به فروش بیت کوین

همراه با کاهش حجم نقدی و خروج خالص بیت کوین از مبادلات، قیمت ها ممکن است شاهد نوسانات بیشتری باشند. به طور معمول، هنگامی که خروج خالص بیت کوین از صرافی‌ها بیشتر می‌شود، فشار فروش کاهش می‌یابد و به نقدینگی‌ها اجازه می‌دهد تا بر قیمت بیت‌ کوین با شدت بیشتری تاثیر بگذارند.

تغییر موقعیت مبادله خالص بیت کوین

توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و اشتیاق معامله گران

جروم پاول، رییس فدرال رزرو در کمیته بازار آزاد فدرال در 14 ژوئن (FOMC) فاش کرد که بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را برای ماه ژوئن متوقف خواهد کرد. در حالی که این حرکت با انتظارات سرمایه گذاران مطابقت داشت، بازار کریپتو در ابتدا با حرکت صعودی بازار سهام مطابقت نداشت.

در حالی که قیمت بیت کوین و اتریوم تحت تاثیر اخبار اجرایی منفی اخیر قرار گرفته است، رالی امروز یک حرکت صعودی را نشان می دهد. شاخص ترس و طمع بیت کوین به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته رسیده است که نشان می دهد سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای پذیرش دارایی های ریسک پذیر دارند.

شاخص ترس و طمع

به طور کلی، بازارهای کریپتو به احتمال زیاد شاهد نوسانات قیمتی ناشی از رویدادهای کلان خواهند بود. در حالی که اخبار مثبت مربوط به تشکیل پرونده ETF بلک راک و تجدید علاقه سازمانی باعث افزایش کوتاه مدت قیمت ارزهای دیجیتال می شود، واکنش بازار به هرگونه اقدام اجرایی بالقوه یا رکود اقتصادی تعیین کننده واقعی مسیری است که بازار انتخاب می کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments