سقوط بیت کوین

علت سقوط قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار برای اولین بار در 2 هفته گذشته

آخر هفته (شنبه و یکشنبه) با کاهش بیشتر قیمت از اکثر دارایی های کریپتو شروع شده است در حالی که بیت کوین برای به دست آوردن مجدد 40000 دلار مبارزه می کند و ETH بسیار کمتر از 3000 دلار معامله می شود.

خرس ها همچنان به فشار بر بازار ارزهای دیجیتال ادامه می دهند زیرا قیمت بیت کوین برای اولین بار در دو هفته اخیر به زیر 40000 دلار سقوط کرد. آلت‌کوین‌ها نیز با کاهش قیمت اتریوم به زیر 2800 دلار و کاهش شدید قیمت از سولانا، آوالانچ، ماتیک و سایرین، دوباره قرمز شده‌اند.

نمودار بیت کوین

مبارزه بیت کوین در حدود 40 هزار دلار

همین سه روز پیش بود که چشم انداز اطراف بزرگترین ارز دیجیتال به طور قابل توجهی صعودی تر به نظر می رسید. این دارایی از آخرین افت خود به 42000 دلار بهبود یافته بود و در واقع 45000 دلار را به چالش کشید، اما فایده ای نداشت.

خرس‌ها به صحنه بازگشتند و قبل از بدتر شدن وضعیت در روزهای پنجشنبه و جمعه، به تدریج بیت کوین را به سمت پایین به حدود 44000 دلار رساندند.

در عرض چند ساعت، بیت کوین حدود 4000 دلار کاهش یافت، بنابراین به زیر 42000 دلار ATH ژانویه 2021 رسید. در ابتدا، سطح کلیدی 40000 دلار حفظ شد اما بیت کوین ساعاتی بعد به زیر آن سقوط کرد و برای اولین بار از اوایل فوریه به 39500 دلار رسید.

در حال حاضر، بیت‌کوین تا حدودی جایگاه خود را پس گرفته و حدود 40000 دلار است. با این وجود، ارزش بازار آن چند روز پس از نزدیک به 850 میلیارد دلار به بیش از 750 میلیارد دلار کاهش یافته است.

علت سقوط بیت کوین چیست؟

بیت کوین (BTC) برای اولین بار در دو هفته اخیر به زیر 40000 دلار سقوط کرد و امید در میان برخی از معامله گران دارایی دیجیتال مبنی بر اینکه قیمت ارز دیجیتال ممکن است در حال افزایش باشد را کاهش داد.

قیمت در روز پنجشنبه 7.3 درصد سقوط کرده بود، که شدیدترین ضرر در چهار هفته گذشته بود در حالی که میانگین صنعتی داوجونز بدترین روز خود را در سال 2022 داشت. کاهش متوسط ​​امروز صبح بیت کوین را به 39700 دلار رساند. قیمت به سرعت به 40700 دلار بازگشت اما از آن زمان دوباره به زیر مرز 40000 دلار سقوط کرد.

تحلیلگران به تداوم درگیری بر سر اوکراین اشاره کردند که بر احساسات تاثیر می گذارد، در حالی که معامله گران در بازارهای سنتی احتمال اقدامات تهاجمی فدرال رزرو در سال جاری برای تشدید شرایط پولی و کاهش تورم را در نظر می گیرند.

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد مالی در FxPro، پنجشنبه در ایمیلی به CoinDesk گفت: 

بیت‌کوین اخیراً به وضوح عملکرد خود را به عنوان یک دارایی دفاعی از دست داده است و تقریباً هیچ ارتباطی با طلا که در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه تقاضای زیادی داشت، نشان نمی‌دهد.

در بازارهای سنتی سهام، S&P 500، نزدک 1.3 درصد کاهش یافت و داو پس از شروع یک روز ثابت حدود 0.5 درصد سقوط کرد.

منبع: کریپتو پوتیتو، کوین دسک

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments