چه کسی لوگوی بیت کوین را طراحی کرده است؟

چه کسی لوگوی بیت کوین را طراحی کرده است؟

علاقه مندان تا به امروز به انتشار لوگوهای جدید برای بیت کوین ادامه می دهند، اما جامعه بیت کوین هنوز با نمادی روبرو نشده است که نزدیک به ₿ نارنجی محبوب باشد.

لوگوی نارنجی روشن بیت کوین (BTC) بیش از یک دهه است که مترادف با آزادی مالی در میان رکود امروزی و نظارت سختگیرانه دولتی شده است. با این حال، برخلاف اسرار مرتبط با منشاء بیت کوین، توسعه آرم بیت کوین «₿» نسبتاً در اعماق اینترنت ثبت شده است.

هنگامی که بیت کوین 13 سال پیش توسط خالق ساتوشی ناکاموتو معرفی شد، اولین آرم بیت کوین نشان دهنده یک سکه طلا با متن “BC” تعبیه شده در مرکز بود، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

اولین آرم بیت کوین

با این حال، در 24 فوریه 2010، ناکاموتو با یک لوگوی جدید بیت کوین آمد، که شاهد جایگزینی متن “BC” با “₿” در سکه بود.

لوگو بیت کوین در سال 2010

بر اساس بازخورد جامعه، ساتوشی سپس تغییراتی را در لوگوی جدید وارد کرد و تصاویر بدون حق چاپ را در مالکیت عمومی منتشر کرد. سپس این لوگو برای مدت کوتاهی به عنوان لوگوی رسمی بیت کوین پذیرفته شد.

بازخورد جامعه

ماهیت غیرمتمرکز اکوسیستم بیت کوین به عموم مردم این امکان را می دهد که به اشکال مختلف بر اساس اجماع جامعه، از جمله طراحی لوگو، به شبکه بیت کوین کمک کنند. در 1 نوامبر 2010، bitboy عضو جامعه بیت کوین، تکرار جدیدی از لوگوی بیت کوین را بر اساس طرح ساتوشی منتشر کرد. با این حال، این بار طراح تصمیم گرفت که سکه طلا را با دایره نارنجی نمادین جایگزین کند و آرم “₿” را 14 درجه در جهت عقربه های ساعت کشید.

طراحی ارم بیت کوین با تغییر 14درجه در جهت عقربه های ساعت

در نتیجه حمایت گسترده جامعه، طراحی bitboy به عنوان لوگوی رسمی بیت‌ کوین در 12 سال گذشته است. پس از انتشار نسخه نهایی آرم بیت‌بوی، بیان کرد:

اکنون همه می توانند با استفاده از این مجوز و بدون محدودیت آزادانه حتی برای مقاصد تجاری استفاده کنند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments