بیت کوین در ماه نوامبر

ماه نوامبر برای بیت کوین چگونه به پایان می رسد؟ تحلیل فاکتورهای مهم در قیمت بیت کوین

در حالی که عدم قطعیت درباره ویروس کرونا و سویه های جدید آن ادامه دارد و داده‌ها بینش‌های کلیدی را در مورد سطوح حمایت و مقاومت بیت‌کوین نشان می‌دهند، یک بازگشت کلاسیک در قیمت این رمز ارز اتفاق افتاد.

قیمت بیت کوین (BTC) به 57000 دلار بازگشت. در حالی که هفته جدید (دوشنبه) پس از یک افزایش دیر هنگام در قیمت این رمز ارز شروع شد، بسته شدن کندل هفتگی بسیار بهتر از آنچه بسیاری انتظار داشتند، شکل گرفت.

چه چیزی می‌تواند عملکرد قیمت بیت‌کوین را در این هفته شکل دهد؟

بازگشت بیت کوین غیرمنتظره بود

تنها سه روز پس از از دست دادن 6000 دلار در یک کندل روزانه، قیمت بیت کوین از آستانه بازگشت است.

در پایان کلاسیک آخر هفته، نمودار BTC/USD صعودی شد و بسته شدن هفتگی 57300 دلار در Bitstamp داشت – بنابراین از ثبت پایین‌ترین قیمت پایان هفتگی خود در دو ماه گذشته جلوگیری کرد.

در تحلیل تازه، معامله‌گر و تحلیل‌گر محبوب Rekt Capital خاطرنشان کرد که میانگین متحرک نمایی 21 هفته‌ای (EMA) در 52500 دلار به‌عنوان یک سطح پشتیبانی «شاخص بازار صعودی آزمایش‌شده در طول زمان» عمل می‌کند.

او به طور خلاصه گفت:

 واکنش قوی BTC از ناحیه 21 هفته ای EMA.

با وجود اوج های محلی 58300 دلار، بیت کوین هنوز نتوانسته است شکست قطعی را ارائه دهد، زیرا مقاومت اصلی در 60000 دلار دست نخورده باقی مانده است. تمام تلاش‌های قبلی برای شکستن آن منطقه فروش از زمان از دست دادن آن به عنوان حمایت، با رد قاطعانه پایان یافته است.

نمودار بیت کوین

با این حال، داده‌ها نشان می‌دهند که این افزایش قیمت برخی را غافلگیر کرده است، با لیکوئید شدن ها در 24 ساعت گذشته نزدیک به 300 میلیون دلار.

فاندینگ ریت ها که در روز یکشنبه خنثی بودند، در عین حال در حال افزایش هستند، که نشان‌دهنده بازگشت خوش‌بینی نسبت به افزایش قابل‌اعتماد قیمت بیت‌کوین است .

Rekt Capital اضافه کرد:

 تنها چیزی که لازم بود یک شمع + 7٪ روزانه برای رفع همه ترس ها و نگرانی ها بود.

او گفت که BTC/USD در زمان بسته شدن ماهانه در پایان روز سه‌شنبه “پیشرفت مطلوبی” دارد.

کرونا و تکرار مارس 2020

بازارهای کلان منتظر شروعی پرتلاطم برای هفته هستند زیرا نوع جدید کروناویروس، omicron، همچنان احساسات را تحت تأثیر قرار می دهد.

هفته گذشته با نوسانات عمده در سراسر بازار های مالی به پایان رسید در حالی که بیت کوین و آلت کوین ها سهام، نفت و سایر دارایی ها یک فروش ناگهانی را تجربه کردند.

اما آغاز هفته برای بازار رمز ارزها و بیت کوین صعودی بود. گاوها امیدوارند که این سناریو به شیوه ای مشابه مارس 2020 اجرا شود، زمانی که ورود کرونا به صحنه جهانی جرقه ای را زد که بالاترین قیمت های قبلی را تحت الشعاع قرار داد.

با این وجود، بیت‌کوین هفته گذشته بدون آسیب نبوده است. 

پیتر شیف روز جمعه با پیش بینی اینکه بیت کوین در نهایت “به اندازه هر آلتکوین خطرناک” می شود، استدلال کرد: “کمتر بودن افت، بیت کوین را ایمن نمی کند.”

50000 دلار پژواک کف 30000 دلار 

کسانی که نگران کاهش سطح فعلی هستند، به طور بالقوه نیازی به نگاه کردن به نمودار قیمت BTC ندارند.

طبق آخرین داده‌های دفتر سفارشات از منبع تحلیلی Material Scientist، دیوار خرید غول‌پیکر اکنون ایجاد شده است و باید بازار را بالای 50000 دلار نگه دارد.

خطرات ممکن است زیاد باشد، زیرا برخی در این آخر هفته گفتند که شکست در حفظ آن سطح باعث می‌شود در رویکرد خود نسبت به بیت کوین تجدید نظر کنند، اما با توجه به حجم عظیم حمایت، اکنون این احتمال کمتر به نظر می‌رسد.

دفتر سفارشات بیت کوین
دفتر سفارشات بیت کوین

تحلیلگر برتر بازار متریال ساینتیست در روز یکشنبه در توییتر خلاصه کرد:

 مطمئن نیستم چرا همه شما اینقدر می ترسید. این بزرگترین پیشنهاد خرید از زمان کف 30 هزار است.

بنابراین، اگر 50,000 دلار 30,000 دلار جدید باشد، اصلاح فعلی از بالاترین سطح تاریخ را در مقایسه با سایرین در حد متوسط ​​طبقه بندی می کند – به ویژه ریزش ماه می که تقریباً 50٪ بود.

در ادامه، این تحلیلگر به مقاومت اصلی در 70000 دلار اشاره کرد. 70000 دلار نقطه اصلی تمرکز گاوها برای مشاهده ادامه روند صعودی قبل از پایان سه ماهه چهارم 2021 است.

برای آگاهی از آخرین نرخ ارزهای دیجیتال به بخش قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مراجعه کنید.

سه همبستگی در قیمت بیت کوین 

چند هفته آینده برای بیت کوین “بسیار گویا” خواهد بود زیرا برخی از همبستگی های مهم را ایجاد می کند یا می شکند.

این نتیجه گیری از تحلیلگر محبوب توییتر TechDev در آخر هفته بود زیرا بیت کوین به تکرار سفر طلا از دهه 1970 ادامه داد.

شباهت‌های عجیب و حتی وهم‌آور بین BTC/USD در سال‌های 2020-2020 و XAU/USD (شاخص طلا و نقره) در پنجاه سال پیش، علی‌رغم برخی ناهنجاری‌های نوسانات در قیمت بیت‌کوین پابرجا بوده است.

همبستگی بیت کوین و طلا
همبستگی بیت کوین و طلا

اگر این روند ادامه پیدا کند، بیت کوین با افزایش قیمت تا 280,000 دلار مواجه خواهد شد و برای دستیابی به این سطح تا فوریه 2022 فرصت دارد.

تفکیک هر مرحله پیش‌بینی‌شده از دگردیسی بیت‌کوین از سپتامبر، این ماه را خارج از خط سیر پیش‌بینی‌شده نشان می‌دهد. ماه دسامبر باید بین 70000 تا 110000 دلار برای BTC/USD باشد.

قیمت بیت کوین نوامبر را چگونه تمام می کند؟

این سوال چند میلیون دلاری زمانی بر لبان همه فعالان بازار کریپتو بود – اما اکنون، پذیرش نوسانات و غیرقابل پیش بینی بودن قیمت بیت کوین به آرامی در حال گسترش است. چرا که بلوغ این بازار صعودی ممکن است بیشتر از زمان برنامه ریزی شده طول بکشد.

بدون کوچک نمایی، به راحتی می توان فراموش کرد که بیت کوین در دوازده ماه گذشته چقدر پیشرفت داشته است. سال گذشته در همین روزها بیت کوین با قیمت کمتر از 16500 دلار معامله شد.

همانطور که بنجامین کوئن، تحلیلگر کمیت، این آخر هفته را خلاصه کرد:

 جنگل را به خاطر درختان از دست ندهید.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments