What-lies-ahead-for-the-market

چه چیزی در انتظار بازار ارزهای دیجیتال است؟ تحلیل شاخص های کلیدی بازار

به نظر می رسد تحلیلگران در مورد اینکه آیا با وجود بسیاری از شاخص های کلیدی که همین موضوع را نشان می دهند، یک روند صعودی در حال حاضر در جریان است یا خیر، اختلاف نظر دارند.

بر کسی پوشیده نیست که اقتصاد جهانی در طول سال گذشته به تضعیف خود ادامه داده است. تا این مرحله، در 19 ژانویه، دولت ایالات متحده به «سقف بدهی» خود رسید، یعنی کل مبلغ پولی که خزانه داری ایالات متحده می تواند برای تأمین مالی عملیات فدرال جاری خود وام بگیرد، که منجر به نگرانی های دوباره در مورد رکود های اقتصادی و مالی بیشتر می شود.

به همین ترتیب، در آن سوی اقیانوس اطلس، بریتانیا نیز در حال مبارزه بوده است. این امر با توجه به این واقعیت آشکار می شود که تعداد ورشکستگی شرکت های ثبت شده در سال 2022 به 22109 رسید – افزایشی 57 درصدی نسبت به سال قبل و بالاترین نرخ آن از سال 2009. این در حالی است که صندوق بین المللی پول اخیرا گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد بریتانیا تنها کشور G-7 خواهد بود که امسال با رکود اقتصادی مواجه خواهد شد.

با این حال، در میان این همه ویرانی، به نظر می‌رسد که بازار ارزهای دیجیتال طی ماه گذشته در اوضاع بهتری قرار دارد. در ژانویه، کل سرمایه این بخش از 828 میلیارد دلار به حدود 1.1 تریلیون دلار افزایش یافت که نشان دهنده افزایش نزدیک به 32 درصدی بود. با تمرکز بر بیت کوین، در 30 ژانویه، این ارز دیجیتال پس از رکود قیمت در حدود 16500 دلار در نیمه ماه نوامبر و دسامبر، به 24000 دلار افزایش یافت.

در واقع، سهم این دارایی از کل بازار اخیراً به 44.82 درصد رسیده است که بالاترین میزان از ژوئن سال گذشته می باشد. به عنوان یک افزایش سریع، این عدد معمولاً تنها زمانی به شدت افزایش می‌یابد که سرمایه‌ گذاران دارایی های خود را از آلت کوین ها خارج و نسبت به خرید بیت کوین اقدام کنند.

آیا 25000 دلار هدف بعدی بیت کوین است؟

بیت کوین پس از دفاع موفقیت آمیز از قیمت هدف 22500 دلاری از 20 ژانویه، در حال حاضر نسبت سود 30 روزه خود را در حدود 40 درصد نشان می دهد. این افزایش با افزایش‌های مشابه در بازار سهام منعکس شده است، که اخیراً پس از کاهش محدودیت‌های کووید-19 چین پس از سه سال طولانی کنترل شدید همه‌ گیر، افزایش یافت.

چارت 30 روزه قیمت بیت کوین

علاوه بر این، طبق داده‌های ارائه شده توسط شرکت خدمات مالی Matrixport، سرمایه‌گذاران نهادی آمریکایی در حال حاضر 85 درصد از تمام فعالیت‌های بیت‌کوین را تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد بازیگران اصلی حاضر نیستند از بازار کریپتو دست بکشند. بنابراین، برای به دست آوردن درک بهتر از جایی که صنعت ممکن است در کوتاه مدت به کجا برسد، کوین تلگراف با تیموتی تی شان، مدیر عملیاتی صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر آوالانچ Dexalot تماس گرفت. از نظر او:

من فکر می کنم افزایش اخیر بیت کوین با توجه به همه اخبار منفی در صنعت که هنوز به طور کامل منتشر نشده اند، یک شگفتی مثبت بوده است. با این اوصاف، فکر نمی‌کنم این افزایش فعلی پایدار باشد و کاربران باید انتظار نوسانات بیشتری داشته باشند.

در یادداشتی مشابه، فردریک فرناندز، یکی از بنیانگذاران برنامه تجاری DeFi DEXTools، به کوین تلگراف گفت که سال جدید می تواند برای بازار کریپتو صعودی باشد، تنها در صورتی که اقتصاد جهانی بتواند به نوعی بهبود یابد. این به این دلیل است که تغییر روند در مقیاس بزرگ می تواند تقاضا برای سرمایه گذاری های جایگزین را افزایش دهد و نقدینگی را در بازار افزایش دهد.

داده های سود قرارداد های آپشن بیت کوین از فوریه 2022

اگر نااطمینانی اقتصادی به دلیل اعمال مقررات محدود کننده افزایش یابد، ممکن است بازار نزولی باقی بماند. با این حال، اگر بیت کوین به 25000 دلار برسد، این می تواند به معنای افزایش اعتماد و پذیرش ارزهای دیجیتال باشد که منجر به افزایش سرمایه گذاری و پذیرش گسترده می شود.

شاخص های کلیدی بازار

به گفته لوک استریجرز، مدیر ارشد صرافی بیت کوین و اتریوم Deribit، بازار کریپتو به آرامی در حال بازگشت به مراتع سبزتر است. برای حمایت از این ادعا، او به کوین تلگراف گفت که بازار بار دیگر شاهد یک “کانتانگو” است، وضعیتی که قیمت آتی یک دارایی بالاتر از قیمت نقدی آن است. به زبان ساده، زمانی که قیمت یک دارایی خاص قرار است در طول زمان افزایش یابد، یک contango مشاهده می شود.

او گفت که شیب 25-دلتای بیت کوین بیش از 30 درصد به زیر صفر رسیده است که یک شاخص صعودی است. معیار ذکر شده در بالا به تحلیلگران اجازه می دهد تا حرکت قیمت یک دارایی را پیش بینی کنند و همچنین نوسانات آتی (نوسانات) را بر اساس برخی عوامل پیش بینی کننده تخمین بزنند. Strijers خاطرنشان کرد: «کاهش انحراف 1 ماهه نشان می‌دهد که قرارداد های خرید گران تر از قرارداد های فروش است که یک سیگنال صعودی می باشد».

او همچنین تاکید کرد که علاقه باز در مورد گزینه های بیت کوین و اتریوم دوباره در حال افزایش است، که نشانه مثبتی است به خصوص وقتی در نظر بگیریم که بسیاری از این حرکت پس از انقضای بزرگ پایان سال گذشته از بین رفته است.

نه تنها این، Strijers خاطرنشان کرد که نسبت قرارداد خرید (PCR) بازار آپشن در اواخر ماه گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسید و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است بار دیگر در صنعت دارایی‌های دیجیتال سود کنند. PCR شاخصی است که معمولاً برای تعیین خلق و خوی پیرامون بازار آپشن استفاده می شود.

تحلیل احساسات بازار

تنها در هفته آخر ژانویه، محصولات سرمایه گذاری دارایی دیجیتال موجود در بازار شاهد جریان سرمایه انباشته 117 میلیون دلاری بودند که بیشترین میزان در طول 180 روز گذشته است. سرمایه گذاران وجوه را عمدتاً در پیشنهادات مربوط به بیت کوین قرار می دهند که 116 میلیون دلار از رقم فوق الذکر را تشکیل می دهد.

علاوه بر این، حجم خرید محصول سرمایه‌ گذاری دیجیتال به افزایش خود ادامه داده است و در 30 ژانویه به مرز 1.3 میلیارد دلار نزدیک شده است که در مقایسه با ارزش سالانه آن 17 درصد افزایش یافته است. با این حال، دارایی های فروش بیت کوین جریان های پولی به ارزش 4.4 میلیون دلار را ثبت کردند که به گفته محققان Coishares نشانه خوبی برای احساسات سرمایه گذاران نیست.

در نهایت، شاخص ترس و طمع کریپتو ابزاری است که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا حرکات و احساسات بازار کریپتو را بسنجند. این رقم نشان‌دهنده «طمع» است، یعنی مردم به دنبال خرید دارایی‌های دیجیتالی هستند، زیرا معتقدند در کوتاه مدت رالی صعودی بیشتری در راه است. این در حالی است که معامله گران حرفه ای آن را یک سیگنال فروش می دانند.

چه چیزی در انتظار بازار است؟

از منظر کلان، Shan معتقد است که فدرال رزرو به هدف نرخ نهایی خود نزدیک شده است – نرخ بهره خنثی که در آن قیمت ها ثابت هستند و اشتغال کامل حاصل می شود – که در حال حاضر کمی بالاتر از 5٪ است. به نظر او، فدرال رزرو این رقم را در طول سال حفظ خواهد کرد و در عین حال خاطرنشان می کند که هر گونه رکودی که در پیش است بسیار خفیف خواهد بود، رکودی که نباید بیش از حد بر بازار کریپتو و قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که به احتمال زیاد به زودی مقررات سختگیرانه ای تنظیم خواهد شد که اگر به درستی انجام شود، می تواند کمک زیادی به بازار کند. Shan گفت:

این صنعت می تواند به طور تصاعدی رشد کند، فقط به دلیل قوانین خوب، زیرا در را برای پذیرش انبوه در بیش از 10 سال آینده باز خواهد کرد.

در نهایت، به نظر او، فروش سخت و همچنین موارد مختلف تقلب، اهرم بیش از حد، کنترل ضعیف و حاکمیت در سال گذشته، بازنشانی خوبی برای اقتصاد کریپتو بوده است. این به این دلیل است که آنها می توانند به عنوان درس هایی برای صنعت کمک کنند، به شرکت کنندگان اجازه می دهند مسئولانه عمل کنند و به صنعت اجازه می دهند به طور پایدار شکوفا شود.

بنابراین، همانطور که به سوی آینده ای می رویم که ناشی از افزایش عدم اطمینان اقتصادی است، جالب است که ببینیم چشم انداز بازار ارزهای دیجیتال چگونه به تکامل خود ادامه می دهد، به خصوص با توجه به اینکه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بزرگ در حال حاضر بازگشتی جزئی دارند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments